Amazon og Google truer grossister

AmazonSupply og Google Shopping for Suppliers er eksempler på nye generationer af forsyningskanaler, som kan true traditionelle grossister.

08.11.2013

SCM.dk

Jeff Bezos og Amazon bevæger sig nu også ind på B2B-området med AmazonSupply. Foto: Amazon..

Det viser undersøgelsen ”Modern Distribution Managements 2013 Distribution Trends Report”.

Både Amazon og Google er meget kendte og stærke brands på forbrugermarkedet, og det kan vise sig at være en stor hjælp også på business-to-business markedet.

Der er ingen tvivl om, at traditionelle grossister har en fordel, når det kommer til produktviden og teknisk service, men efterhånden som handel mellem virksomheder bliver mere og mere digital, kan aktører som AmazonSupply og Google Shopping for Suppliers blive seriøse konkurrenter.

Amazon drager fordel af effektivt distributionsnetværk
AmazonSupply er en gren af Amazon-koncernen og drager fordele af Amazons brugervenlige platform og koncernens ekspanderende og effektive distributionsnetværk i Nordamerika og Europa.

Amazon-koncernen har gennem længere tid investeret tungt i at ekspandere både produktbredden og infrastrukturen i specielt Nordamerika, men også i Europa, og det kan i det lange løb vise sig at give pote på både business-to-consumer og business-to-business markederne.

Google Shopping er en avanceret digital markedsplads for leverandører og producenter, der gerne vil bredt ud med deres produkter.

Læs også: Amazon i Storbritannien hyrer 15.000 til jul

Googles tag i business-to-business markedet er indtil videre meget beskedent, men Googles store aktiv er deres styrke i søgemaskinemetoder, som i den grad er ved at vinde indpas som metode, når virksomheder søger efter informationer, viden og produkter.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

28.04.2025SCM.dk

Offentlige grønne indkøb med Svanemærket reducerer klimaaftryk og miljøbelastning

11.04.2025SCM.dk

Geopolitisk uro får skandinaviske forbrugere til at vælge lokalt

25.03.2025SCM.dk

Ny afsløring understreger migrantarbejderes udsatte position på arbejdsmarkedet

25.03.2025SCM.dk

Ingen er 100 % fri for risikoen for tvangsarbejde dybt nede i forsyningskæden

18.03.2025SCM.dk

Trængsel i havne forsinker forsyninger

11.03.2025SCM.dk

Kina-plus-én er ikke længere tilstrækkelig – der skal mere til

03.03.2025Descartes

Sponseret

CBAM og frihandelsaftaler – dette er vigtigt at vide

27.02.2025SCM.dk

Året grønne indkøber i 2024 har miljømærkede indkøb som en høj prioritet

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle