Collaborative networks er fremtiden

Det siger Capgemini og Consumer Goods Forum i rapporten “Rethinking the Value Chain: New Realities in Collaborative Business”. Men hvordan bygger man lige sådan nogen?

Hvor skal vi starte?

Det hele drejer sig om at sætte forbrugeren i centrum af netværket og tænke kreativt i forhold til at skabe nye samarbejder, der skaber den gode kundeoplevelse.

Rapporten anbefaler tre indsatsområder henimod det nye, samarbejdende netværk:

(1) Customer engagement: Forstå og lær af kundeoplevelsen, fx at kunderejsen ikke mere er lineær.

(2) Skab gennemsigtighed: Forbrugerne vil have informationer om de ting, de køber – mange typer informationer.

(3) Distribution til butik eller kunde: Utraditionelle samarbejder kan øge leveringshastighed, effektivitet og kundetilfredshed.

”If we do not understand and start to consider this fundamentally different approach, the industry will struggle to create value and secure long-term growth.” Rethinking the Value Chain: New Realities in Collaborative Business, 2015

Find hele rapporten ”Rethinking the Value Chain” her.

Mere fra...

23.02.2023GS1 Denmark

Sponseret

Hvad har bilbatterier, brystimplantater, kaffekopper og flødeboller til fælles?

20.01.2023GS1 Denmark

Sponseret

Dansk Retursystem og GS1-stregkoder i unik kombination

22.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

Stregkoder kan guide danskerne gennem mærkningsjunglen

19.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

Ny undersøgelse: Smarte stregkoder minimerer madspild

15.09.2022GS1 Denmark

Sponseret

GS1 sætter standarden på Frode Laursens 166.000 kvm. store logistikcenter

04.05.2022GS1 Denmark

Sponseret

- Målet er at få GRØD ud i hele verden