Dachser kåret som førende logistikbrand i Tyskland

Logistikvirksomheden Dachser løb endnu engang med titlen som det mest succesfulde logistikbrand i en varemærkeundersøgelse i et tysk fagblad.

Dachser er endnu engang blev kåret til det mest succesfulde logistikbrand i Tyskland. Foto: Flickr/Richard Says.

25.02.2016

SCM.dk

Hvert andet år udgiver det tyske transportfagblad ”Verkehrsrundschau” en brugerundersøgelse med navnet ”Image Ranking”, altså en rangering af logistikvirksomheder, der bygger på fagbladets læseres bedømmelser.

Læs også: Amazon er verdensmester i SCM

I den nylige ”Image Ranking for transport- og logistiktjenester i 2016” løb logistikfirmaet Dascher med to topplaceringer – i kategorierne "Generel spedition og stykgodstrafik" og "Fødevare- og forbrugsvarelogistik" – hvilket sammenlagt sikrede virksomheden titlen som det mest succesfulde logistikbrand.

Det er anden gang i træk at Dachser vinder de to kategorier, hvilket selvsagt har skabt glæde på hovedkontoret i Kempten ved foden af de sydtyske alper.

"Vi er glade for, at vi var i stand til at forsvare begge Image Awards igen. Prisen viser, at vores fokus på kvalitet, ekspertise og service har fået en positiv modtagelse. Samtidig motiverer det os til at holde de gode takter", siger Chief Executive Officer (CEO) for Dachser, Bernhard Simon, i en pressemeddelelse.

Image afgøres af tre forhold
I kategorien "Generel spedition og stykgodstrafik" gav købere af logistiktjenester Dachser 738 point ud af et maksimum på 1.000 mulige, mens en score på 747 imagepoint i kategorien "Fødevare- og forbrugsvarelogistik" sikrede virksomheden endnu en førsteplads.

I alt har Verkehrsrundschau i samarbejde med markedsundersøgelsesfirmaet Kleffmann stillet spørgsmål angående image og navnegenkendelse for de 79 vigtigste brands i fem logistikmarkedssektorer til 400 beslutningstagere inden for logistik fra tyske virksomheder i industrien og handelsbranchen (købere af logistiktjenester). Resultatet vurderede også imaget for små og mellemstore speditører, som opererer regionalt på de forskellige undermarkeder, samt omdømmet i de 15 vigtigste europæiske logistikregioner.

Læs også: Dachser fortsætter væksten

Ud over selve omdømmerangeringen svarede 96 procent af de adspurgte at en tjenesteudbyders image spiller en væsentlig rolle, når de indgår aftaler om transport og logistik. De sagde også, at en logistikudbyders image primært bestemmes ud fra tre faktorer: forholdet mellem pris og ydelse, tjenestens kvalitet og kundeservice. Næsten lige så vigtigt for købere af logstiktjenester i dag er compliance – dvs. at tjenesteudbyderen overholder alle lovmæssige standarder, virksomhedsstandarder og bestemmelser.

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

18.04.2024SCM.dk

Fremtidens plastproduktion skal udvikles af CO2

18.04.2024SCM.dk

Logistikaktør går sikkerheden efter i sømmene

14.04.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

10.04.2024SCM.dk

Et væld af nye emballageformer står på spring i Danmark

09.04.2024Industriens Fond

Sponseret

Kan vi klare os uden Kina?

05.04.2024Global AGV

Sponseret

5 fordele ved at skalere din produktion med AGV

03.04.2024WITRON Group

Sponseret

20 years of successful partnership

02.04.2024SCM.dk

Cybersikkerhed giver nye karriereveje for unge

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle