Indhold fra virksomheden
05.03.2024SCM.dk
Servitization baner vej for både mere bæredygtighed og højere profit
Abonnementsbaserede servitization-modeller er fremtidens forretningsmodeller. Her opnår virksomheder både mulighed for mere bæredygtighed, en højere profit og mere stabil omsætning. Det handler om at omlægge salg af fysiske produkter til salg af services, og det kan være første skridt mod en cirkulær forretningsmodel. Forudsætningen er en effektiv forsyningskæde.
25.01.2024SCM.dk
Forsyningskæden spiller nøglerolle i servitization
Det er afgørende at have styr på forsyningskæden, hvis virksomheder skal have succes med at sælge værdi og udbytte. Udbyttebaserede forretningsmodeller - eller servitization - forventes at erstatte traditionelt produktsalg i mange brancher i fremtiden. En af de brancher, som er længst fremme på området, er servicebranchen, som andre brancher med fordel kan skele til i omstillingen af traditionelle forretningsmodeller. Det viser en undersøgelse fra IFS.
06.10.2023SCM.dk
AI er afgørende for servitization
En ny undersøgelse fra IFS viser, at AI anses som den primære forudsætning for at komme succesfuldt i mål med udbyttebaserede forretningsmodeller (servitization). Opgøret med det traditionelle produktsalg er i fuld gang, og knap halvdelen af virksomhederne i undersøgelsen har servitization som høj prioritet.
12.09.2023SCM.dk
Nyt AI-opkøb styrker IFS markant
Med opkøbet af Falkonry AI sætter IFS sig for alvor på brugen af kunstig intelligens i komplicerede industrielle miljøer. Det nye AI-værktøj giver IFS Cloud-platformen endnu et gear og gør det muligt at opspore uregelmæssigheder og fejl i produktionslinjer og -processer ved hjælp af kunstig intelligens.
24.08.2023SCM.dk
Ny direktør skal sikre dansk vækst for IFS
IFS træder nu yderligere på speederen i den danske forretning med ansættelsen af Jesper Illum som ny landechef. Den tidligere salgsdirektør i SAP Danmark skal stå i spidsen for en ambitiøs vækststrategi på det danske marked og samtidigt sikre, at entreprenørånden og de tætte kunderelationer, der er selskabets varemærke, fastholdes på rejsen.
Hold dig opdateret med SCM.dk
Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.
Udgiver
Copyright 2023