Ubegrænset fleksibilitet på vej til ERP-markedet

Dynamics NAV rykker for alvor i skyen og bliver en del af Dynamics 365! Til foråret 2018 opbløder Microsoft de traditionelle skel mellem Dynamics ERP og -CRM.

13.10.2017

Sponseret

Thomas Halse, Market Manager, Dynamics 365, Columbus

Det giver både små og store virksomheder omfattende muligheder for at kombinere services på tværs af det samlede Microsoft-katalog og sætte fuld fart på den digitale transformation. Uanset om man kører cloud, on-premise eller noget midt i mellem.

Fundamentet skal være på plads, før man bygger et hus. Måske skal der endda piloteres først. Det tager alt sammen tid, er temmelig dyrt og svært at lave om på bagefter. Omtrent som med den klassiske ERP- eller CRM-løsning. Når først man har besluttet, om det skal være den ene eller anden løsning, så er man låst i meget vidt omfang. Du kan bygge ovenpå, men det er svært at tilpasse eller at ændre på løsningens grundlæggende konstruktion.

Det kommer den nye version af Microsoft Dynamics 365 til at lave om på, når den frigives til foråret.

Hermed bliver det cloudbaserede forretningssystem en reel mulighed for små og mellemstore virksomheder med alle de fordele, det fører med sig. Blandt andet lettere og hurtigere implementering, større fleksibilitet og skaleringsmuligheder, markant lavere upfront-investering, nem integration og let adgang til avancerede analyseværktøjer m.m.

Vælg præcis de elementer, der løser opgaven

Det mest interessante er imidlertid ikke kun, at hele den professionelle Microsoft-portefølje nu bliver tilgængelig som cloud-services. Men at virksomheder kan få den optimale løsning sammensat med præcis de komponenter, der er behov for. Dynamics 365 bygger nemlig videre på de tidligere Dynamics-produkter AX og NAV og sørger for, at de forskellige services – herunder også Office 365 – arbejder gnidningsløst sammen.

Det betyder blandt andet, at du nu kan kombinere services på kryds og tværs, også på tværs af de traditionelle -ERP og CRM skel. Måske klarer din økonomifunktion sig fint med Microsoft Dynamics NAV, mens en række processer i marketing og kundeservice stiller krav om den større dybde og funktionalitet, der tidligere lå i Dynamics CRM, men nu er i Dynamics 365. Eller at dine supply chain behov f.eks. stiller store krav, der før krævede AX, mens din salgsorganisation har mere enkle behov, der snart kan imødekommes med nye og simple komponenter fra Dynamics 365.

Du får med andre ord frihed til at vælge den model, der passer bedst til din virksomhed.

Hvor man hidtil har skulle indgå en række kompromisser for at nå i mål, giver den nye version af Dynamics 365 mulighed for at konfigurere og sammenstykke løsningen helt efter behov. En utroligt spændende opgave, som Columbus glæder sig til at tage fat på.

Vil du gerne vide mere om mulighederne med Microsoft Dynamics så kan du kontakt os her.

Flyt funktioner ud på telefonen og styrk mobiliteten

Fleksibiliteten er dog ikke den eneste væsentlige nyhed. Med Dynamics 365 følger også nye muligheder for at tilpasse og konfigurere uden at ændre standardløsningen. Det giver både mulighed for hurtigt at tage ny funktionalitet fra Microsoft i brug, at holde opgraderings- og vedligeholdelsesomkostninger i ro og ikke mindst at sikre virksomheden maksimal manøvredygtighed, når markedsforholdene ændrer sig.

Et andet vigtigt aspekt er mobilitet og stadig stigende krav om ”adgang her-og-nu” på alle niveauer i organisationen.

Dynamics 365 – og Microsoft-platformen som helhed – understøtter netop arbejde og samarbejde på tværs af pc, tablet og smartphones. Det øger produktiviteten på tværs af hele din organisation og giver hurtigere reaktionstid over for kunderne.

Eksempelvis kan salgsmedarbejderen tage kunde- og produktoplysninger med sig på farten via en app på sin smartphone. Eller du kan give den produktionsansvarlige præcis samme adgang til at overvåge, at kerneprocesser kører optimalt fra kontoret, fabriksgulvet eller i sommerhuset.

Alt sammen uden at give køb på sikkerhed eller procedurekrav.

Styrk den digitale transformation – fra serverrummet eller i skyen

Jeg skal være den første til at indrømme, at IT-branchen undertiden er lidt hurtige til at spille ”Det her ændrer alt!”-kortet. Men her er det absolut berettiget.

For mulighederne er kort sagt uendelige og giver virksomheder af alle størrelser markant lettere adgang til at tage fat på den digitale transformation og de mange fordele, der følger med. Nogle af de helt centrale er, at opsamle og bruge Data Intelligence, at kunne reagere hurtigere og at være i stand til at levere en bedre kundeoplevelse end konkurrenterne.

Nogle vil indvende, at de stadig ikke er klar til – eller har mulighed for – at lægge alle virksomhedens kerneprocesser og data i skyen. Det kan der være mange gode grunde til. Derfor lancerer Microsoft allerede i december Dynamics NAV 2018, som er en traditionel on-premise løsning. Med Dynamics NAV 2018 kan du sætte mere strøm til processerne, gøre brug af en lang række forbedringer og ikke mindst trække på styrkerne ved tæt integration til fra Office 365, PowerBI til analyseformål og Azure til driftsafvikling.

Endnu bedre udgør Dynamics NAV 2018 fundamentet for de elementer i Dynamics 365, der er rettet mod de små og mellemstore virksomheder. Så kan du senere selv vælge om du vil gå ”all-in” på cloud hvis og når virksomhedens behov ændrer sig.

Vil du gerne vide mere om mulighederne med Microsoft Dynamics så kan du kontakt os her.

Mere fra...

19.03.2024Columbus

Sponseret

Access Management: The key to IT security in large organizations

18.03.2024Columbus

Sponseret

Er du og dit økonomisystem klar til kravet om digital bogføring?

23.11.2023Columbus

Sponseret

The food and beverage industry: Create value together going to the cloud

22.11.2023Columbus

Sponseret

Columbus har fundet leder af global Power Platform-satsning

21.11.2023Columbus

Sponseret

Stærkt Q3-regnskab, nye ambitiøse vækstmål for 2024-2026 samt nyt fokus på Life Science

20.11.2023Columbus

Sponseret

AI blogserie - Opnå succes med dine AI-projekter og nyd godt af fordelene