Lageroptimering 2013: Sådan uddanner Arla medarbejdere i nyt WMS

Arla Foods har høstet erfaringer om vigtigheden af uddannelse ved implementering af et nyt WMS på sine ferskvareterminaler. Terminalen i Hobro var prøvekanin for projektet, som terminalchef Rudi Petersen fortæller om på konferencen Lageroptimering 2013, der finder sted 27-28. februar i København.

15.01.2013

SCM.dk

Rudi Petersen, terminalchef i Arla Foods. Foto: Privat. .

Hvad har værdien været af at uddanne medarbejderne i det nye WMS?
Først og fremmest at få viden overført, så alle rent praktisk kunne bruge systemet, når vi trykkede på den grønne knap.

Samtidig er uddannelse en forsikring mod, at tingene kører, når de konsulenter, der har udviklet systemet, er væk. Der gælder om at sikre sig, at der er viden tilstede, som er tilstrækkelig og sidder så meget på rygraden, at det kan køre uden assistance fra dem, vi har betalt for at installere systemet.

En sidegevinst har været, at de medarbejdere, der kan og vil, får mulighed for at udfolde deres evner omkring implementeringen og på den måde får et job, de kan vokse i.

Læs også: Supply chain realiserer mælkens værdi 

Hvordan har I planlagt uddannelsen?
Det startede med, at vi i ledelsen fandt frem til, hvem der havde evnerne til at lære systemet at kende og køre det ind. Ud fra den bruttoliste, det gav, tog vi en snak med de udvalgte medarbejdere for at klarlægge, om lysten var til stede.

Derefter delte vi folk op i superbrugere og brugere. Superbrugerne blev uddannet tættest muligt på premieredatoen, så deres viden var frisk i erindringen, og de dermed kunne hjælpe brugerne bedst muligt i startfasen.  

Hvilke udfordringer er I stødt på undervejs i uddannelsesforløbet?
At det ikke nødvendigvis var dem, vi troede, der var bedst til systemet, der viste sig at være det. Så vi har måttet skifte lidt ud i persongalleriet undervejs.

Omvendt havde nogle, som vi ikke havde regnet med, talent for at komme ned i systemets materie, og de har så fået lov til at arbejde i dybden med det. De, der selv troede, at de var gode, men måske ikke helt forstod systemet, fik andre opgaver.

Få mere information og tilmeld dig konferencen Lageroptimering 2013

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

28.04.2024SCM.dk

Større sikkerhed for ansvarligt tømmer på vej

26.04.2024SCM.dk

Der skal mere fart på sagsbehandlingen af grønne projekter

24.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

Vil du Wake Up ⏰ med os?

23.04.2024Bureau Veritas

Sponseret

Webinar: Investér i et bæredygtigt arbejdsmiljø

22.04.2024SCM.dk

Medarbejderne får klima-ild i øjnene

19.04.2024SCM.dk

4 dages arbejdsuge understøtter medarbejdertrivsel

19.04.2024SCM.dk

Kunstig intelligens kan bane vej for mere resiliente og regenerative værdikæder

17.04.2024SCM.dk

SBTi’s accept af klimakreditter er tegn på ny klimaøkonomi

Jobmarked

Se alle

Apport Systems A/S

Bliv Test Manager hos Apport Systems A/S – en af Nordens førende WMS-udbydere.

Syntes du, at teknologi og kvalitet inden for softwareudvikling er drønspændende? Og er du ferm til software test og test-processer? Fantastisk - så er det måske dig, der skal være en del af Apport teamet som vores nye Test Manager.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Eltronic Fueltech

Supply Chain Specialist

Kunne du tænke dig, at spille en afgørende rolle i arbejdet med at udvikle den samlede værdikæde i en virksomhed, der i den grad bidrager til den grønne omstilling? Og ønsker du at tage et ansvar for at vi på tværs af organisationen styrker samarbejdet og processerne ud mod både leverandører og kunder? Så skal du med på holdet!

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

07.04.2024

Körber Supply Chain DK A/S

Mechanical Engineer

Drømmer du om at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger?

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle