Blue Ridge sørger for end-to-end optimering af din supply chain

Med egen uddannelse i egne systemer arbejder Blue Ridge Global målrettet på at hjælpe sine kunder med at forbedre håndtering og planlægning af forsyningskæderne.

”Vi laver bedre planlægning og bedre analyser, så vores kunder kan præstere optimalt inden for supply chain management.”
Sådan lyder det fra Sverre Rosmo, General Manager for Blue Ridge Global i Norden.
Blue Ridge Global er en af de førende aktører på det nordiske marked. Virksomheden stiller således en unik supply chain-platform til rådighed med en række særlige features.

End-to-end løsning
Sverre Rosmo fremhæver, at virksomhedens løsning er en end-to-end løsning.
”Vi dækker hele forsyningskæden. Dvs. vi dækker produktionsplanlægningsbehov + grossister og distributørers planlægningsbehov + detailhandlens planlægningsbehov,” siger han og uddyber:
”Planlægning af produktion har ofte en lang tidshorisont, og man forsøger at forudsige sine slutkunders behov langt frem i tiden. Samtidig skal det tilpasses den produktionskapacitet, man har. Og de fleste grundsystemer er faktisk vældigt dårlige til dette. Her kommer vi med en mere avanceret løsning.”

De svære kampagner
Et af de områder, hvor man hurtigt kan løbe ind i problemer, er ved kampagner.
”Hvis der er et tidspunkt, hvor retailerne føler smerten ved dårlig planlægning, er det ved kampagner. Man vil i reglen forudse for store salg – og så ligger man inde med for store lagre. Eller omvendt. Og så bliver kunderne sure over at komme ned i en butik og ikke kunne få deres vare,” siger Sverre Rosmo. Han uddyber:
”Ved retail/detail gælder det om at styre distribution til mange butikker, og det er et typisk problem ved kampagner. Jeg plejer at sige: Alle kan lave en prognose, men spørgsmålet er bare, hvad de gør med den. Her skiller vi os ud via vores evne til at optimere værdikæden – end-to-end.”

Uddanner kunder
Et vigtigt punkt i Blue Ridge-strategien er desuden, at man har egen uddannelse.
”Vi uddanner selv planlæggerne, og vi har eget certificeringsprogram. Efter certificeringen kan du arbejde globalt med vores systemer.” forklarer Sverre Rosmo.

Lifeline sikrer kunden
Via Lifeline-konceptet sørger Blue Ridge samtidig for at holde en tæt kontakt til kunderne.
”Det betyder, at vi arbejder nært sammen med vores kunde - også efter systemet er implementeret. Vi følger konstant med i, hvad kunden gør – og vi involverer os og tænker sammen med kunden ift. fremtiden,” forklarer John Rothmann, som er ansvarlig for salget i Norden.
Et normalt projekt kører således omkring 120 dage, hvorefter man følger op løbende. Typisk møder specialisterne fra Blue Ridge efterfølgende sine kunder én gang i kvartalet. Men det kan også være én gang om måneden eller én gang om ugen - helt afhængig af de enkelte kunders behov.
”Lifeline er en væsentlig parameter for både kunderne og Blue Ridge, da den er med til at sikre glade og tilfredse kunder, og med en gentegning på over 98 procent, er Lifeline særdeles vigtig for kunderne i Norden,” afslutter John Rothmann.

OM: Blue Ridge Global

Blue Ridge Global har skabt en førende supply chain-platform for distributører, producenter og detailhandlere.

Virksomheden arbejder med lagerdata, samarbejde og kapacitetsplanlægning, hvilket sikrer, at virksomhedens kunder kan reagere hurtigt og sikkert på nye muligheder.
Det handler om at sikre de rigtige produkter, de rigtige steder til de rigtige priser - i stedet for at operere med sikkerhedslagre og udsalgsvarer.

Mere fra...

30.11.2023Blue Ridge Global

Sponseret

”Med Blue Ridge får vi overblik over forsyningskæderne - helt ned på detaljeniveau”

10.01.2023Blue Ridge Global

Sponseret

Blue Ridge sørger for end-to-end optimering af din supply chain