Case: B&O's digitale transformation skal styrke innovation og kundeoplevelse på samme tid

Efter mere end 30 år med et egenudviklet og vidt forgrenet IT-system vil B&O nu gå standard. Med Columbus som rådgiver og sparringspartner har B&O sat gang i en omfattende digital transformation med løsninger, der matcher det nye B&O’s struktur, forretningsmodel og vision for kundeoplevelser, der er på niveau med virksomhedens luksusprodukter.

Foto: Columbus

14.05.2024

Sponseret

Columbus

Bang & Olufsen (B&O) har i årtier skubbet til grænserne for, hvor strømlinet og elegant design af high end hi-fi  produkter kan tage sig ud. Men nu har den verdensberømte danske virksomhed i samarbejde med Columbus placeret sig selv på tegnebrættet i en digital transformation, der ændrer B&O både indvendigt og udenpå. ”Vores målsætning med den digitale transformation er at skabe et helt nyt IT-landskab, som ikke bare gør vores egne interne processer enklere og mere effektive, men som også kan give den bedst mulige kunderejse på tværs af alle vores kanaler,” siger CIO i B&O, Jonas Dan Jørgensen.

Egenudviklet software er blevet for tungt 

Siden januar 2022 har B&O samarbejdet med Columbus om at forenkle, gentænke og effektivisere sine processer downstream, dvs. alle processerne for distribution, salg og service, lige fra en vare bliver plukket på B&O’s distributionscenter, til den bliver installeret ude hos kunden.”Vi har frem til transformationen været stadig mere udfordret af, at denne vitale del af vores værdikæde hidtil er blevet understøttet af egenudviklet software, som vi begyndte at udvikle på tilbage i 1991. Det giver sig selv, at dette system med tiden er blevet stadig mere komplekst og tungt at arbejde med,” siger Jonas Dan Jørgensen. I stedet ønskede B&O at omlægge det egenudviklede system til et standardsystem, og gennem en grundig analysefase, hvor Columbus deltog sammen med andre potentielle leverandører, valgte B&O Columbus og en løsning baseret på Microsoft Dynamics.

Vil du læse hele historien om, hvordan Columbus har hjulpet B&O sikkert gennem hele forandringsprocessen, og hvorfor det er afgørende med en dyb industriforståelse og at kunne tænke nye teknologier og forandring ind i virksomheden, når kursen først er sat mod et nyt IT-landskab? Find hele historien her.

Mere fra...

10.06.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Beyond superficial omnichannel

03.06.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - The rise of alternative revenue streams

27.05.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Driving sustainability and responsibility

20.05.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Loyalty, brand identity, and time matter

14.05.2024Columbus

Sponseret

Case: B&O's digitale transformation skal styrke innovation og kundeoplevelse på samme tid

13.05.2024Columbus

Sponseret

Detailbranchens ultimative guide til Data og AI