Danmarks største havecenterkæde jagter grøn profil

Plantorama indfører elektroniske prisskilte i alle butikker, som skal sikre kæden en væsentlig reducering i deres papirforbrug. Projektet skal styrke kædens grønne profil og har samtidig en positiv indflydelse på kundeoplevelsen og medarbejdertilfredsheden.

Plantorama indfører elektroniske prisskilte i alle butikker, som skal sikre kæden en væsentlig reducering i deres papirforbrug..

I februar måned 2019 installerede Plantorama elektroniske prisskilte i havecenteret, Plantorama Egå, ved Århus.

På baggrund af positive erfaringer herfra har kæden nu besluttet at foretage en udrulning af elektroniske prisskilte til de resterende 10 havecentre fordelt over Jylland, Sjælland og Fyn.

I februar måned 2019 installerede Plantorama elektroniske prisskilte i det første havecenter, Plantorama Egå, ved Århus.


- Vi har med stor succes testet elektroniske prisskilte i vores havecenter ved Århus, som allerede har sparet både tid og papir.

Den gevinst vil vi nu føre ud i alle butikkerne, så vi på længere sigt kan blive endnu mere effektive, samtidig med at vi kan hente en stor økonomisk gevinst på kædeniveau, fortæller Heidi Paaske Christensen, projektkoordinator hos Plantorama.

Papirforbruget holdes så lavt som muligt

De elektroniske prisskilte skal styrke kædens grønne profil og har samtidig en positiv indflydelse på kundeoplevelsen og medarbejdertilfredsheden .


De nye elektroniske prisskilte sætter fokus på kundernes behov, men de tilgodeser også medarbejderne, så de i højere grad kan bruge tid på deres kerneopgaver såsom salg og kundeservice.

Indtil videre har projektet både haft en positiv indflydelse på kundeoplevelsen og medarbejder-tilfredsheden, og så medfører det også en stor besparelse af papir, forklarer Heidi Paaske Christensen:

- Ved at benytte elektroniske prisskilte kan vi sikre opdaterede priser i alle butikkerne, give vores medarbejdere mere tid til salg og kundeservice, samtidig med at vi sørger for at papirforbruget holdes så lavt som muligt.

Udrulningen begynder til efteråret 2019 og alle butikker skal være i drift inden 1. februar 2020, hvor den nye sæson starter op. Installationen foregår i åbningstiden af medarbejderne selv, og vil ikke påvirke butikkernes drift.

Mere fra...

27.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Hurtig og præcis lageroptælling med mobile PDA’er hos Beck & Jørgensen

23.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Logistik i Grønland: Central styring sikrer effektivitet hos Pisiffik

21.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mestergruppen har indgået en koncernaftale med Delfi Technologies om digital skilteløsning

19.02.2024Delfi Technologies A/S

Sponseret

Københavns Maskinservice får hjælp af digitale prisskilte

01.08.2023Delfi Technologies A/S

Sponseret

Medicin & Sundhed - Farums nye ubmandede 24/7 butik

01.08.2023Delfi Technologies A/S

Sponseret

dao forbedrer logistikken i 1.200 pakkeshops