DTU Learn for Life

Efteruddannelse

Forretningsudvikling og ledelse

Vil du være med til at styrke din virksomheds beslutningsprocesser, analysekraft, planlægning, styring og strategi? Så tilmeld dig kurset Forretningsudvikling og ledelse, som også er et diplommodul, og styrk dine kompetencer inden for økonomisk analyse af nye forretningsmuligheder, investering, finansiering, anvendelse af forretningsmodeller og innovationsstrategier.

Kategori

Efteruddannelse

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Dato

27. januar 2026

Tidspunkt

17:00

Foto: DTU Learn for Life

Du kommer til at arbejde med forskellige teoretiske og praksisnære perspektiver, der forbedrer dine analyse- og refleksionsfærdigheder. Du arbejder med redskaber, modeller og cases, som kan bringes i anvendelse til strategisk planlægning. Og du lærer at være bevidst om dine egne handlemuligheder inden for og uden for organisationen. 
 

Du kommer til at arbejde med:

  • Økonomisk analyse af nye forretningsmuligheder
  • Investering og finansiering
  • Udvikling og anvendelse af forretningsmodeller
  • Innovationsstrategier
  • Organisatorisk kontekst, herunder:
    • Organisationsstruktur og -kultur
    • Ledelse og lederroller

Kurset er relevant for dig, der ønsker at iværksætte, drive og ruste organisation og medarbejdere til at møde fremtidens udfordringer og bidrage til en bæredygtig udvikling.

Udbytte for dig:

  • Du får en helhedsforståelse af forretning, struktur, kultur og processer.
  • Du får kompetencer til at navigere i de ledelsesmæssige udfordringer og muligheder, der er forbundet med daglig drift og innovations- og transformationsprocesser.
  • Du får skærpet din forståelse af motivation, fastholdelse og udvikling af medarbejdere.

Virksomheden får en leder, der kan:

  • forstå sammenhængen mellem generelle samfunds- og markedsforhold, interne resurser og kapaciteter og virksomhedens fremtidsudsigter
  • have overblik over strategiske handlingsalternativer, anbefalinger og valg
  • beskrive og analysere, hvad konkrete industri- og brancheforhold betyder for virksomhedens strategiske udfaldsrum og handlemuligheder
  • identificere konkurrencemæssige fordele og indpasning i et sammenhængende værdikædesystem og herunder fremføre strategiske anbefalinger
  • håndtere og kommunikere menneskelige, teknologiske og organisatoriske udfordringer på såvel individniveau, gruppeniveau som organisationsniveau og fremsætte eventuelle interventionsforslag
  • bruge relevante analyse-, ledelses- og kommunikationsværktøjer (online som fysiske) til at realisere virksomhedens strategi
  • udarbejde konkrete strategiske anbefalinger og implementeringsplaner med henblik på etablering af konkurrencemæssige fordele
  • vurdere organisatoriske og ledelsesmæssige implikationer og fremføre forslag til implementering af mulige løsninger

Flere Events

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.