Trådløse headsets skaber hurtigere hjælp og bedre kundeservice

Hos SPAR i Blistrup har trådløse VoCoVo-headsets fra Delfi Technologies gjort det muligt for medarbejderne at kommunikere hurtigt og effektivt – uden at forlade deres arbejdsstationer. Det giver både bedre kundeservice og kortere ventetid. Med opkaldsknapper i butikken kan kunder også nemt tilkalde hjælp. Løsningen skaber tryghed, sparer tid og forbedrer samarbejdet.

Foto: Delfi Technologies

Hos SPAR i Blistrup har trådløse VoCoVo-headsets fra Delfi Technologies gjort det muligt for medarbejderne at kommunikere hurtigt og effektivt – uden at forlade deres arbejdsstationer. Det giver både bedre kundeservice og kortere ventetid. Med opkaldsknapper i butikken kan kunder også nemt tilkalde hjælp. Løsningen skaber tryghed, sparer tid og forbedrer samarbejdet.

Med den nye VoCoVo-løsning har den lokale SPAR-forretning i Blistrup taget et vigtigt skridt mod en mere effektiv og moderne butiksdrift. Kommunikationssystem er skræddersyet til detailhandlen og giver medarbejderne mulighed for at kommunikere hurtigt og problemfrit via trådløse headsets – uden at skulle forlade deres opgaver. Det løfter både samarbejdet internt og servicen over for kunderne.

– Jeg bliver tit kaldt op i kassen eller kiosken – så er det bare hurtigt at snakke igennem det, forklarer Noah, en af medarbejderne hos SPAR i Blistrup.

Løsningen bygger på et lukket, trådløst netværk, hvor både tale og beskeder går direkte til headsettene. Det har minimeret spildtid, reduceret afbrydelser og givet mere ro i arbejdsdagen – samtidig med, at kunderne oplever hurtigere betjening.

– Det er simpelthen perfekt. Det er næsten fire gange hurtigere end før, lyder det fra en anden medarbejder.

"Head-sets skal ses som et hjælpemiddel for de butiksansatte, som gør, at både personale og kunder kan få den nødvendige hjælp i butikken hurtigst muligt. Muligheden for at komme i kontakt med sine kollegaer gøres nemmere, ligesom det også bliver nemmere for kunderne at få fat i en medarbejder via kaldestationerne. Det er ganske enkelt en win win for butikspersonale og kunder."

Terje List, Adm. direktør i KFI Købmandsfonden

Kaldestationer giver tryghed og hurtig respons

Udover headsettene er der opsat trådløse opkaldsknapper (kaldestationer) ved centrale steder som flaskeautomaten, slagterafdelingen, varemodtagelse og køleafdelingen.

Med et enkelt tryk kan kunder eller leverandører tilkalde hjælp – også når personalet ikke står lige i nærheden. Beskeden går direkte til de relevante medarbejdere via headsettet, og kunden får samtidig automatisk besked om, at der er en medarbejder på vej.

Det skaber både tryghed for kunder og leverandører. Samtidig skaber det et bedre overblik for personalet – og ventetiden bliver væsentligt kortere.

Ny uddelingspulje baner vejen for udbredelse

Bag implementeringen af VoCoVo står et samarbejde mellem Delfi Technologies og KFI Erhvervsdrivende Fond. I samarbejdet har KFI lanceret en uddelingspulje, som gør det lettere for købmænd at tage teknologien i brug.

KFI støtter og investerer i den selvstændige købmandssektor i Danmark. Fonden har en tæt tilknytning til selvstændige købmænd i bl.a. Dagrofa-ejede kæder som SPAR, MENY og Min Købmand, og arbejder for at styrke deres konkurrenceevne – bl.a. gennem teknologiske løsninger.

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Foto: Delfi Technologies

Om SPAR Blistrup

SPAR Blistrup er en moderne dagligvarebutik i Nordsjælland og en del af den landsdækkende SPAR-kæde under Dagrofa. SPAR drives af lokale købmænd over hele landet, der lægger vægt på nærværende service, friske varer og et bredt sortiment. Kæden kombinerer det lokale købmandskab med professionelle detailstandarder og innovative løsninger – som fx VoCoVo – der sikrer høj effektivitet og kundetilfredshed i hverdagen.

Mere fra...

26.09.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Trådløse headsets skaber hurtigere hjælp og bedre kundeservice

01.09.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Salling Group: Digital opgradering i rekordtempo – 13.000 enheder, 3 lande, 90 dage

27.08.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Fra klik til community: Løbeshop har åbnet butik i Aarhus

25.08.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

En magisk kundeoplevelse hos Build-A-Bear – med digitale prisskilte fra Delfi

21.08.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

KK Engros Cash & Carry: Digital præcision i arktisk kulde

20.08.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mod nye horisonter: Greenland Airports baner vejen for fremtiden