Europris vælger shuttle løsning fra Swisslog
Europris, Norges førende lavpriskæde, har valgt Swisslog som partner til levering af et shuttle system til letgods på virksomhedens centrallager i Moss i Norge. Swisslog er også blevet valgt som automationspartner til det nye, automatiserede centrallager,
– Vi har besluttet at investere i Swisslogs automatiserede shuttle løsning CycloneCarrier til letgods. Efter en omhyggelig analyse og evaluering nåede vi frem til, at det var den løsning, der passede bedst til vores flow og vores produkter. Vi kiggede på flere forskellige løsninger og leverandører - og vurderede, at Swisslogs helhedsløsning var mest gennemtænkt og passede bedst til vores behov, siger Pål-Christian Andersen, logistikdirektør hos Europris AS.
CycloneCarrier er en kompakt og arealeffektiv løsning, som gør det muligt at plukke direkte fra shuttlen til Europris’ omfattende palleflow. Europris’ CycloneCarrier kommer til at bestå af 108 shuttles, som opererer i 6 gange, 6 integrerede stationer til kasseplukning, 4 dekanteringsstationer samt banesystemerne ProMove og QuickMove.
– Ud over at Swisslog præsenterede den helhedsløsning, der passede os bedst, har vi også etableret et rigtig godt samarbejde præget af stor tillid. Derfor føltes det trygt at gennemføre dette projekt sammen med dem, konkluderer Pål-Christian Andersen.
Europris håndterer i dag sin vareforsyning via flere forskellige lagre, som nu skal erstattes af et automatiseret centrallager. Det første spadestik blev taget i slutningen af 2017, og det automatiserede centrallager vil blive taget i drift i midten af 2020. Anlægget bliver det tredjestørste lager, der nogensinde er blevet opført i Norge.