Hvor meget påvirker leveringsprocesserne kundetilfredsheden?

Ny undersøgelse viser, at manglende leveringsproces i transportflowet reducerer tilliden til forhandleren.

Siden pandemiens start er andelen af online-ordrer vokset fra 31% til 40%, en stigning, der forventes at fortsætte. Onlinebestillinger foretages hyppigere nu end tidligere, og andelen af forbrugere, der bestiller online mindst hver anden uge, er næsten fordoblet.

Men på trods af den store interesse for e-handel er kunderne sjældent helt tilfredse med leverancerne. Kun 10 % af de nordiske forbrugere erklærede, at de altid er tilfredse med leveringsservicen for onlineordrer.

Forhandlerne skal tage kontrol over hele indkøbsoplevelsen for at imødekomme forbrugernes forventninger til sporing og kommunikation, sikker levering og nem returnering samt øget miljøbevidsthed.

Læs mere her:

Mere fra...

03.10.2024Descartes

Sponseret

Leveringsproblemerne, der truer væksten i e-handel

27.09.2024Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes - en del af den digitale forsyningskæde

06.09.2024Descartes

Sponseret

Ny undersøgelse fra Descartes: 75 % angiver, at det er aktuelt med flere Transport Management-investeringer

30.08.2024Descartes

Sponseret

Nynas forenkler kompleks kommunikation med Descartes løsning til transporthåndtering

02.07.2024Descartes

Sponseret

Descartes bliver stærkere inden for fragthåndtering med opkøbet af BoxTop Technologies

12.06.2024Descartes

Sponseret

Sanktioner kan være en udfordring for dem, der arbejder med transport og logistik