Hvor meget påvirker leveringsprocesserne kundetilfredsheden?

Ny undersøgelse viser, at manglende leveringsproces i transportflowet reducerer tilliden til forhandleren.

Siden pandemiens start er andelen af online-ordrer vokset fra 31% til 40%, en stigning, der forventes at fortsætte. Onlinebestillinger foretages hyppigere nu end tidligere, og andelen af forbrugere, der bestiller online mindst hver anden uge, er næsten fordoblet.

Men på trods af den store interesse for e-handel er kunderne sjældent helt tilfredse med leverancerne. Kun 10 % af de nordiske forbrugere erklærede, at de altid er tilfredse med leveringsservicen for onlineordrer.

Forhandlerne skal tage kontrol over hele indkøbsoplevelsen for at imødekomme forbrugernes forventninger til sporing og kommunikation, sikker levering og nem returnering samt øget miljøbevidsthed.

Læs mere her:

Mere fra...

02.07.2024Descartes

Sponseret

Descartes bliver stærkere inden for fragthåndtering med opkøbet af BoxTop Technologies

12.06.2024Descartes

Sponseret

Sanktioner kan være en udfordring for dem, der arbejder med transport og logistik

15.05.2024Descartes

Sponseret

54 % af alle virksomheder inden for supply chain og logistik satser på automatisering

07.05.2024Descartes

Sponseret

Descartes opkøber irsk virksomhed inden for told- og RFID-løsninger

27.02.2024Descartes

Sponseret

3 ud af 4 virksomheder inden for logistik oplever den mærkbare mangel på arbejdskraft

10.01.2024Descartes

Sponseret

Fire tendenser, der vil forme logistik- og transportbranchen i 2024