Iceland Post øger antallet effektive leverancer med strategisk ruteplanlægning
Iceland Post øger antallet effektive leverancer med strategisk ruteplanlægning fra Descartes
Iceland Posts distributionsnet når alle hjem og virksomheder på Island. Iceland Post arbejder internationalt med andre posttjenester og partnerorganisationer der transporterer produkter til og fra Island. Dermed skaber de forbindelser med distributionssystemer over hele verden.
Traditionelt foregik en levering på en måde, der var bedst egnet til postoperatøren, ikke for forbrugeren. Med vækst i e-handel og voksende brug af smart-phones er forbrugeren vant til, at være i kontrol og kræve service af højere kvalitet end hvad postoperatøren leverer.
Med Iceland Posts skift fra et postleveringsfirma til et pakkeleveringsfirma var infrastrukturen nødvendig, for at blive forbedret, for at kunne imødekomme både forbrugernes og erhvervskundernes behov.
”Vi bruger Descartes strategiske ruteplanlægningsløsning til at analysere territorier, serviceniveau og daglige ruteplanlægningsprocesser for at udvikle den mest omkostningseffektive leveringsstrategi. Til daglig ruteudførelse bruger vi den skybaserede Descartes Route Planner ™ On-demand-løsning til at optimere statiske og dynamiske ruter, sende optimerede ruter og give en realtid GPS-baseret oversigt over førerbevægelser og leveringsstatus i hele organisationen”, siger Einar Geir Jónsson, Head of business development hos Iceland Post.
”Descartes løsning har løst udfordringerne omkring effektivitetsgevinster. Vi har allerede set op til 10% effektivitetsgevinster, og vi forventer 10% mere. Så op til 20% effektivitetsgevinster. Vi ser at medarbejdernes engagement og deres effektivitet er øget. Og vi ser en reduktion i mistede leverancer”, opsummerede Head of business development hos Iceland Post.