Iceland Post indfører Descartes’ løsning til ruteplanlægning for at understøtte den kraftige vækst i levering af e-handelsvarer

Iceland Post og Descartes Systems Group annoncerer, at Iceland Post indfører Descartes’ løsning til ruteoptimering.

Det sker for at understøtte Iceland Posts skift i fokus fra breve til pakker i lyset af den kraftige vækst i levering af e-handelsvarer, som Island oplever i disse år.

”Skiftet er en fundamental forandring for vores forretning, og den medfører naturligt en række it- og logistikmæssige udfordringer. Det omfatter for eksempel behovet for at tilpasse vores leveringssystem til det hastigt voksende antal sidste-øjebliks-opsamlinger af pakker”, fortæller Einar Geir Jónsson, Head of Business Development, Iceland Post. Han tilføjer:

”Descartes’ løsning tilbyder os de avancerede muligheder, vi har behov for i vores arbejde med at transformere vores logistikprocesser, forbedre reaktionsevnen for vores leveringsdrift og nå endnu højere niveauer for kundeservice. Vi har allerede med succes implementeret en del af løsningen, og vi er fulde af tillid til, at samarbejdet med Descartes vil gøre os i stand til at transformere vores forretning til at have fuldt fokus på levering af pakker”.

Iceland Post anvender Descartes’ strategiske rutemodelleringsfunktioner til at analysere områder, serviceniveauer og daglige ruteplanlægningsprocesser. Målet er at skabe den mest omkostningseffektive leveringsstrategi. Virksomheden vil anvende Descartes’ sky-baserede Descartes Route Planner™ On-demand løsning til den daglige ruteeksekvering. Løsningen optimerer statiske og dynamiske ruter, afsender optimerede ruter og tilbyder et GPS-baseret øjebliksbillede af chaufførbevægelser og leveringsstatus på tværs af organisationen.

Løsningen vil gøre det muligt for Iceland Post løbende at tilpasse leveringsplaner efter behov, så leveringerne matcher kundernes behov. Det kan for eksempel være skift af modtageradresse – endda på selve leveringsdagen – fordi en kunde finder ud af, at det passer bedre at modtage pakken på arbejdsadressen frem for privatadressen. Iceland Post vil også anvende løsningen til at opsamle elektroniske proof-of-delivery og til at forsyne kunderne med opdateringer i form af notifikationer før og efter leveringen.

“Vi er begejstrede for at bidrage til Iceland Posts transformation med vores gennemprøvede løsning til ruteplanlægning og -eksekvering”, fortæller Lars Persson, Sales Director Nordic Region for Descartes. Han supplerer: ”Tilføjelse af Iceland Post til vores kundeportefølje markerer starten på vores strategi om at gøre nordiske virksomheder i stand til at konkurrere endnu mere succesfuldt på markedet for e-handel og privatleveringer”.

Om Iceland Post

Iceland Post tilbyder pålidelige services til virksomheder og private inden for distribution, kommunikation og logistik samt tilhørende områder. Det er Iceland Posts vision at være et progressivt og stærkt selskab inden for distribution af post og varer. Det sker ved at levere pålidelige og stabile serviceydelser i hele landet og i verden, der er baseret på anerkendte kvalitetsstandarder. Iceland Post arbejder endvidere for profitabel vækst, der tilgodeser kunders, medarbejderes og ejeres interesser. Iceland Posts distributionsnetværk når ud til alle hjem og virksomheder i Island. Postkontorer og lokale postmedarbejdere forsyner kunderne med en komplet postal service. Iceland Post opererer også internationalt. Det sker i samarbejde med andre postale selskaber og samarbejdspartnere, som transporterer produkter til og fra Island og på den måde skaber et distributionssystem med global rækkevidde. Læs mere på www.postur.is.

Om Descartes Systems Group

Descartes (Nasdaq:DSGX) (TSX:DSG) er den globalt førende leverandør af on-demand software-as-a-service løsninger, der fokuserer på at forbedre produktivitet, præstationer og sikkerhed i logistikintensive virksomheder. Virksomhedens kunder anvender Descartes’ modulære software-as-a-service løsninger til at ruteplanlægge, spore og måle leveringsressourcer; planlægge, allokere samt eksekvere forsendelser; prissætte, overvåge og betale transportfakturaer; tilgå globale handelsdata; håndtere told- og sikkerhedsdokumenter for import og eksport samt udføre en lang række andre logistikprocesser gennem deltagelse i verdens største multimodale logistik-community. Virksomhedens hovedkvarter er i Waterloo, Ontario i Canada, og virksomheden har kontorer samt partnere over hele verden. Se mere på www.descartes.com og på LinkedIn samt Twitter.  

Mere fra...

23.04.2025Descartes

Sponseret

Ny undersøgelse viser, at 39 % af virksomhederne ser overholdelse af handelsregler som en konkurrencefordel

04.04.2025Descartes

Sponseret

Defense Trade Solutions forenkler forsvarsindustriens eksport med Descartes-løsning

07.03.2025Descartes

Sponseret

Teknologi som løsning på kompetencemangel inden for toldadministration

03.03.2025Descartes

Sponseret

CBAM og frihandelsaftaler – dette er vigtigt at vide

21.02.2025Descartes

Sponseret

Flere fordele for Helsingborgs Hamns kunder

13.02.2025Descartes

Sponseret

Kronik af Descartes: Den Kolde Forsyningskæde Sådan kvalitetssikrer vi temperaturfølsomme varer under transport