Optimering af produktivitet og forøgelse af kundetilfredshed har disrupted produktionsindustrien

Produktionsvirksomheder fokuserer i dag på at integrere digitale og fysiske systemer som kan forbedre synlighed, effektivitet og give mere fleksibilitet og lavere omkostninger.

20.08.2018

Sponseret

Columbus

Den digitale transformation er et fundamental skift i måden mange produktionsvirksomheder driver deres forretning på. Konvergensen mellem fysisk og digital udvikling gør det muligt at tage en mere kundeorienteret tilgang, mens de kan optimere deres drift.

De digitalt stærke produktionsvirksomheder kan interagere med kunder igennem deres hele produkters livscyklus. De kan forudse og forstå fremtidige trends som kan have indflydelse på produktionen eller produktdesign. Virksomheder, som maksimerer nye teknologier på denne måde kan sælge værditilførende services, som komplimentere deres produktsalg. Det åbner for nye indtægtsstrømme og styrker kunderelation og –loyalitet.

Tag fat i trenden

Det er en ofte forekommende bekymring blandt produktionsvirksomheder, at trends er forbeholdt store og ressourcestærke organisationer. Men med forenede og fleksible løsninger fra Microsoft, er mulighederne blevet mere tilgængelige. Microsoft Dynamics 365 for Manufacturing kan hjælpe på 5 måder:

1. Optimer supply chain via forbedret synlighed

Ved at samle, integrere og visualisere supply chain data kan produktionsvirksomheder få bedre transparens i deres drift, fra produktion til salg. En industriel virksomhed kan fx blive mere konkurrencedygtige og få en hurtigere time-to-market, ved at automatisere indsamlingen og analysen af data fra alle installationer på tværs af deres supply chain. Forbedret transparens og adgang til supply chain data kan også hjælpe med at facilitere bedre samarbejde projekter på tværs af produktion, service, salg og marketing.

2. Strømlin asset management

Connected Factory-funktionerne i Microsoft Dynamics 365 giver indsigt i realtid i data. Det betyder at produktionsvirksomheder kan monitorere maskiner og løse problemer fra distancen. Disse indsigter i performance, forbrug og maskinens livscyklus tillader produktionsvirksomheder at yde værditilføjende services såsom proaktiv support eller on-going monitorering. Med denne approach er det muligt at at have 24 timers kontinuerlig oppetid.

3. Få nye eller alternative indtægtskilder

Via IoT, mobile enheder og indsamling af data fra skyen, kan produktionsvirksomheder tilbyde ydelser som proaktiv vedligeholdelse og monitorering på distance. Ydelserne vil være supplement til den eksisterende support. Ved at sikre, at teknikere er udstyrede med mobile værktøjer og data lige ved hånden kan virksomheder løse problemer, uanset hvor de er i organisationen. Samtidig minimerer dyre interaktioner med kunder.

Vil du vide mere om at finde nye indtægtskilder? Download vores tipsheet her.

4. Accelerer innovation og time-to-market

Den bedste udgangspunkt for innovation, er ved at forstå produktet og kundernes behov. Med IoT-forbundne dele kan produktionsvirksomheder få den indsigt i hvordan de hurtigere kan blive mere innovative. Med sensorer på maskiner kan forskellige teams spore og identificere fejlbårne eller ineffektive komponenter og bruge den information til at forbedre fremtidige design. En data-dreven approach kan accelererer innovation og mindske time-to-market.

Hvis du er nysgerrig omkring hvordan du kan forbedre din virksomheds time-to-market, kan du downloade vores tip-sheet om emnet her.

5. Få højere kundeloyalitet

Alt handler om data. Med predictive analytics og muligheden for at kunne levere værditilførende ydelser til kunderne kan produktionsvirksomheder opbygge troværdighed. Med predictive analytics kan virksomhederne også skabe differentierede tilbud til kunderne, baseret på deres brug- og købshistorik. Det kan på sigt hjælpe kunderne med at undgå varemangel.

Med en forbunden platform og predictive analytics kan virksomhederne løse problemer, selv på distancen, inden deres kunder mærker noget til det. På den måde kan de bevise deres værd og opbygge loyalitet og troværdighed.

Hvorfor Dynamics 365 for produktionsvirksomheder?

For produktionsvirksomheder betyder Microsoft Dynamics 365 enden på skellet mellem CRM og ERP systemer. Desuden supplere løsningen også med stærke analytics funktioner. Dynamics 365 forener front office og back office med et enkelt end-to-end system som kan håndtere alle aspekter i en produktionsvirksomhed, i det tempo der passer til dem.

Lær mere om hvad Dynamics 365 kan gøre for din virksomhed med vores korte guide her.

Mere fra...

10.06.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Beyond superficial omnichannel

03.06.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - The rise of alternative revenue streams

27.05.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Driving sustainability and responsibility

20.05.2024Columbus

Sponseret

The Retailer's Guide to 2024 - Loyalty, brand identity, and time matter

14.05.2024Columbus

Sponseret

Case: B&O's digitale transformation skal styrke innovation og kundeoplevelse på samme tid

13.05.2024Columbus

Sponseret

Detailbranchens ultimative guide til Data og AI