Salgssucces: PALOMAT® præsterer 10% over budget og trodser tenden-ser
Vi får fortalt historier om udfordrende økonomiske tendenser, men hvis PALOMATs succes er en indikation, så synes de tendenser ikke at være nået til den nordjyske ø, Mors, hvor producenten af pallemagasiner hører til. De har nemlig trodset globale tendenser og præsteret et resultat, der har overgået deres budget med 10%.Vi får fortalt historier om udfordrende økonomiske tendenser, men hvis PALOMATs succes er en indikation, så synes de tendenser ikke at være nået til den nordjyske ø, Mors, hvor producenten af pallemagasiner hører til. De har nemlig trodset globale tendenser og præsteret et resultat, der har overgået deres budget med 10%.
Salgssucces overgår budgettet
”Tænk engang over, hvor mange paller der er i verden, som stadig bliver håndteret manuelt”. Sådan siger Area Manager hos PALOMAT®, Majbritt Svane, da hun reflekterer over virksomhedens succes. De har nemlig præsteret noget, som få virksomheder kan præstere, og det er at trodse globale tendenser. Mange virksomheder over hele verden har oplevet modgang. Om det er på grund af COVID-19 pandemien, der fortsat agerer flaskehals i mange branchers forsyningskæde, eller ustadige situationer i flere lande øst for Danmark, så har det skabt tøven i mange brancher.
PALOMAT® har stadig formået at finde muligheder i samtlige markeder, og det har igen udmøntet sig i et resultat med sorte tal på bundlinjen. Det er endda gået så godt, at de har overgået deres forventede budget med 10%. Det er tydeligt, at selvom mange brancher er udfordrede, så skal der stadig flyttes paller, og den proces vil mange virksomheder gerne optimere. Det hænger sammen med et større fokus på optimering og forbedrede arbejdsmiljøer.
PALOMAT® vil være verdensmester
Det at trodse modgangstendenser kommer dog ikke af sig selv – og her skal man ikke være for stolt til at søge sparring udefra. PALOMAT® har implementeret flere tiltag, der skulle skabe fornyet energi blandt personalet. De har eksempelvis fået hjælp fra salgscoaches til at udvide værktøjskassen med nye tilgange og indsatser, og det har gjort en stor forskel. Majbritt Svane beskriver, at der er et tydeligt skel mellem før og efter salgstræningen. ”Vi havde brug for at få rystet posen og få rusket op i nogle salgsprocesser. Der var behov for fornyet energi og inspiration, og det fik vi blandt andet med salgscoaching og ved at optimere vores workflow. Det gjorde med det samme en mærkbar forskel”, fortæller Majbritt Svane, Area Manager hos PALOMAT®.
Hos PALOMAT® har de fundet fornyet gejst over hele linjen. De har arbejdet på et skabe en mentalitet, hvor der er fokus på at opnå, og hvad den enkelte medarbejder konkret skal gøre for at nå sine mål. Det er kun muligt på grund af den exceptionelt stærke holdånd, der som en ståltråd holder teamet oprejst. Alle hjælper hinanden, uanset hvilke opgaver man sidder med.
Målet er tydeligt; PALOMAT® vil være verdens bedste og største leverandør af pallemagasiner.
Vækst der spreder sig
At skabe stabilitet og tiltro til deres virke er ikke nyt for PALOMAT®. I mere end 30 år har deres kunder testet og presset deres pallemagasiner, og derfor kan de også garantere en driftssikkerhed og fejlrate i særklasse. Det er vigtigt, når medarbejdere skal stable tunge paller. Her skal sikkerheden være i top, og det forsikrer PALOMATs historik om, der har nøjagtigt nul ulykker fordelt på 25.000 leverede maskiner. Samtidig har de diverse sikkerhedsforanstaltninger, så hverken mennesker eller paller kommer til skade. Maskinerne er eksempelvis CE certificerede og udstyrede med sensorer, der kan opfange bevægelser både foran og bagerst i maskinen. Samtidig har PALOMAT® høje standarder til de projekter, de leverer maskiner til. De afviser blankt projekter, der giver anledning til sikkerhedsbekymringer.
Denne tryghed og vækst forventer PALOMAT® at, der vil sprede sig. ”Vi håber, at vores egen succeshistorie kan vise andre, at det faktisk er muligt at drive forretning i disse tider. Det skulle gerne give tiltro til, at virksomheder stadig kan tage chancer og finde nye muligheder, hvis vi tør opsøge dem”, afslutter Majbritt Svane, Area Sales Manager hos PALOMAT® med begejstring i stemmen.
Et pallemagasin er aldrig en investering for investeringens skyld. Det er et værktøj, der i sig selv effektiviserer virksomheders arbejdsgang, samtidig med at det frigør hænder til mere værdiskabende opgaver. På den måde er vækst hos PALOMAT® et tegn på kommende vækst hos de virksomheder, der har dem stående. Det skaber tiltro til både økonomien og PALOMATs produkter, og hos den nordjyske virksomhed er der ingen planer om at sænke tempoet. De vil tværtimod fortsætte deres ukuelige arbejde for at blive verdens bedste og største leverandør af pallemagasiner.