Børnefamilier shopper løs på nettet
Det er børnefamilierne, der er de mest aktive e-handlere, viser tal fra FDIH.
Der bliver handlet stort ind på nettet, og det er især børnefamilierne, der sidder klar med deres tablets, når der skal handles ind på nettet. Det viser tal fra FDIH's e-handelsanalyse årsrapport 2014.
Læs også: En rekordjul for dansk e-handel
I rapporten fremgår det, at børnefamilierne e-shopper oftere end andre grupper, og at 32 procent af børnefamilierne handlede på nettet mere end fem gange hver måned i 2014. Det er især, når det kommer til køb af smykker, sko og tøj, at børnefamilierne er i front.
Køber varerne på deres tablet
Mere end hver femte køb blev foretaget på en tablet, og det er der en god grund til.
Tabletten er ofte lige ved hånden, så en søgning efter en vare fører oftest til et køb af varen. Det stiller krav til butikkerne om at tilpasse hjemmesider og betalingsmetoder til de mobile enheder, især tablets, så købet gennemføres nemt og enkelt, siger Annette Falberg, administrerende direktør i FDIH.
Læs også: Dansk e-handel stiger markant
Årsrapporten er baseret på svar fra knapt 15.000 personer og giver en detaljeret gennemgang af danskernes adfærd på nettet. Her belyses eksempelvis omfanget af e-handlen, hvilke varer kunderne foretrækker, og hvordan forbrugerne foretager deres købsbeslutninger.
Rapporten viser desuden, at danskerne fortsat øger deres forbrug på nettet, som i 2014 rundede 73,5 milliarder kroner.
Læs hele årsrapporten her
- SSM