BHS Logistics rykker ind i nyt stort logistikcenter ved Køge

Det er med store ambitioner for fremtiden, at BHS Logistics A/S investerer stort i et nyt logistikcenter ved Køge. Denne investering skal for alvor sætte gang i vækstmotoren i BHS Logistics A/S for at tiltrække nye kunder og udvikle sin eksisterende forretning.

BHS Logistics A/S' nuværende logistikfaciliteter i Hvidovre kunne ikke rumme den vækst i eksisterende og nye kunder, som selskabet oplever og forventer fremover. Foto: Logicenters Danmark. .

10.06.2021

SCM.dk

”Vi har i flere år været på jagt efter det ideelle sted i Hovedstadsområdet med potentiale til at udvikle vores ledende position inden for transport af farmaceutiske produkter. Køge er med sin tætte beliggenhed til motorvejene og havnen det rette valg for os. Samarbejdet med Logicenters er det helt rigtige grundlag til at udvikle en højteknologisk terminal med effektiv lagerhåndtering i en moderne og bæredygtig logistikejendom”, forklarer Morten Studsgaard, der er CEO i BHS Logistics, i en pressemeddelelse.

Transport- og logistikvirksomheden rykker 1. juni 2022 ind som de første lejer i Logicenters nye logistikcenter på Egedesvej i Køge. Til den tid har Logicenters opført en skræddersyet, højteknologisk cross dock-terminal med modern lager- og kontorområde til 80 medarbejdere på i alt 6.900 m2 centralt beliggende i logistikparken Skandinavisk Transport Center. 

Læs også: Nyt transport- og logistikcenter på vej ved Kolding

BHS Logistics A/S' nuværende logistikfaciliteter i Hvidovre kunne ikke rumme den vækst i eksisterende og nye kunder, som selskabet oplever og forventer fremover. Samtidigt ønsker BHS Logistics A/S at skabe endnu bedre arbejdsforhold for sine medarbejdere.

Det nye logistikcenter vil nemlig samtidigt reducere selskabets samlede CO2-belastning. Dette skyldes dels, at der er tale om en ny bygning, der lever op til de nyeste regler om energiforbrug, og at byggeriet udføres med adskillige miljørigtige tiltag, og blandt andet etableres der parkeringsfaciliteter forberedt til el-biler og solceller på taget af bygningen. Dels også at den med sin beliggenhed ved Køge vil nedbringe brændstofforbruget betragteligt på al det gods fra og til Bornholm, som BHS Logistics A/S håndterer.

”Vi er glade for at kunne byde BHS Logistics A/S velkommen i vores nye logistikcenter i Køge. Lagerbygningen kommer til at stå færdig i 2022 og bliver en topmoderne og bæredygtig ejendom, som vil tilgodese BHS’ ambitiøse bæredygtighedsmål samt effektivisere deres logistikvirksomhed”, udtaler Thomas Petersen, der er Commercial Manager i NREP Logicenters.

Læs også: DSV bygger nyt integreret logistikcenter i Stockholm

Der er tale om den største investering nogensinde for BHS Logistics A/S, og med 4.400m2 terminal samt 2.300m2 kontor mere end tredobler BHS Logistics A/S sin kapacitet på Sjælland.

”Vi ønsker at fremtidssikre vores virksomhed og sikre vores kunder et højt kvalitetsniveau. Derfor investerer vi betydeligt i udvidelsen af vores infrastruktur. Samarbejdet med NREP Logicenters, er vigtigt for os, da de har specialistkompetencer og erfaringer med lignende byggerier. Vi ved derfor, at vi er i trygge hænder, og ser meget frem til at følge byggeriet tæt sammen med NREP Logicenter,” afslutter Morten Studsgaard, CEO for BHS Logistics A/S.

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

19.11.2025SCM.dk

Verdens første elektriske 4x4 RoRo-traktor klar til havnene

19.11.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Digitalt overblik gav Sydkystens Automatik kontrol over materialeforbruget

16.11.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

14.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til Black Friday? Her er de kritiske punkter, der kræver fokus nu

13.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

5 fordele ved lagerautomation

13.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

13.11.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

RFID behøver ikke være kompliceret

11.11.2025SCM.dk

Nordjyllands lagerlokaler bliver hurtigt lejet ud i takt med lavt nybyggeri

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby