Dachsers nye operations Manager går til opgaven med ydmyghed

Dachsers filial i Hvidovre har fået en ny Operations Manager, Magnus Madsen, der er et velkendt navn i Dachser. Han har 15 års erfaring i den tyske logistikvirksomheds danske organisation.

”Jeg har godt 10 års erfaring med outbound, men jeg glæder mig til at lære de andre ansvarsområder bedre at kende og stille de spørgsmål, der kan være med til at gøre os alle bedre”, fortæller Magnus Madsen. Foto: Dachser

10.01.2025

SCM.dk

Med sin mangeårige erfaring fra Dachser og ni år i lederroller skal Magnus Madsen nu rykke fra Outbound Manager til rollen som Operations Manager for filialens vejtransportafdeling.
”Magnus har været med til at optimere vores linjebiler og sørge for, at vi har navigeret os på bedst mulige måde ud af den udfordrende tid, det har været i markedet, ved at tilpasse vores kapacitet. Han kender vores interne kultur og processer og har et stort netværk i organisationen, hvilket også bliver et vigtigt fundament, når han skal træde ind i denne nye rolle”, fortæller nuværende Operations Manager og kommende General Manager Nicolai Winter.

Magnus Madsen tager ansvaret på sig med en sund portion ydmyghed og glæder sig til at skabe sig et helhedsbillede af vejtransportafdelingen.
”Jeg har godt 10 års erfaring med outbound, men jeg glæder mig til at lære de andre ansvarsområder bedre at kende og stille de spørgsmål, der kan være med til at gøre os alle bedre”, fortæller Magnus Madsen.

Med den nye rolle følger også medlemskab i Dachsers nordiske komité for Operations Managers – et forum for vidensdeling og samarbejde mellem filialerne i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

”Jeg ser frem til at udforske det nordiske samarbejde og lede efter synergier mellem de nordiske filialer. Jeg er stolt af at have været så mange år i samme virksomhed og taknemmelig for, at mine ledere gennem årene har set et potentiale”, fortæller Magnus Madsen.

Læs også: Trods nye tiltag vil der være for få ingeniører

Med sine mange år i virksomheden har Magnus Madsen et godt grundlag for at træde ind i rollen som Operations Manager for filialen.
”Min fornemmeste opgave som Operations Manager er at skabe grobund for, at teamene i hele afdelingen kan operere på bedst mulige måde ved at lytte, lære og være synlig,” siger Magnus Madsen, der har en klar ambition om at fortsætte sin nuværende ledelsesstil i arbejdet med fortsat at optimere processerne i filialen.

”Det langvarige samarbejde med de andre ledere og team leaders giver mig ro til at gå ind i denne rolle. Når man har dygtige folk omkring sig, som man stoler på, er man også nødt til at lægge mandat ud til medarbejderne. Jeg ved, at jeg har et suverænt team bag mig, som ved, hvad jeg står for. Mine holdninger kommer ikke til at ændre sig, bare fordi jeg skifter skrivebord”, afrunder Magnus Madsen.

Kilde: Dachser

/ PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

12.09.2025SCM.dk

Ramaskrig om producentansvar midlertidigt slukket af Regeringen

11.09.2025SCM.dk

Metalformand fortsætter som formand for Nordic IN

10.09.2025SCM.dk

Arbejdskraft er virksomhedernes vigtigste krav til kommunerne

09.09.2025SCM.dk

Dyrere elmaterialer forhaler tempoet i den grønne omstilling

08.09.2025SCM.dk

Virksomheder misser at udnytte uddannelsesmuligheder trods stor mangel på faglærte

08.09.2025SCM.dk

ESG-mål bliver styringsværktøj i lederaflønning

05.09.2025SCM.dk

Analyse afslører store forskelle i kommunale erhvervsklima

05.09.2025PALOMAT

Sponseret

PRODUKTNYHED fra verdens største leverandør af pallemagasiner

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles

Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense