Daimlers eldrevne letvægtslastbiler skal levere varer for Dachser

Fra foråret 2018 kan Dachser sætte to fuldt eldrevne letvægtslastbiler på vejene - en i Berlin og en i Stuttgart. Dermed bliver virksomheden en af de første i rækken, der kan benytte sig af Daimlers FUSO eCanter-lastbiler.

Dachser vil fra foråret 2018 bruge de to FUSO eCanter-lastbiler til bylevering i Berlin og Stuttgart. Foto: Dachser..

19.12.2017

SCM.dk

I forbindelse med et europæisk pressearrangement i Berlin kunne Stefan Hohm, der er Corporate Director for Corporate Solutions, Research & Deveoplment, annoncere, at Dachser bliver en af de første kunder, der kan benytte sig af Daimlers FUSO eCanter – en fuldt eldreven letvægtslastbil.

Læs også: Dachser kåret som førende logistikbrand i Tyskland

Således vil virksomheden fra foråret 2018 gøre brug af en lastbil i Stuttgart og en i Berlin:

”Lastbilerne er et led i vores projekt med storbydistribution, og de kan være med til at udvide vores koncept for innovative og bæredygtige leveringer i storbyen”.

Vil udvikle bæredygtige leveringer
I projektet med storbydistribution kombinerer Dachser gennemtestede logistikmodeller med nye idéer med det formål at udvikle robuste og bæredygtige leveringer i fremtiden.

Det giver samtidig den lokale Dachser-afdeling mulighed for at implementere skræddersyede løsninger til storbydistribution:

”Vi valgte FUSO eCanter, fordi det er den første fuldt elektriske lastbil, der bliver sat i større produktion, og det bidrager til en hurtig udvikling for denne type elkøretøj”, siger Stefan Hohm.

De to FUSO-lastbiler skal blive en del af Dachsers kernevirksomhed for stykgods i Berlin og Stuttgart. Her skal de levere paller med varer enten til miniterminaler eller direkte til kunderne.

Læs også: UPS tager elektriske Daimler-lastbiler i brug

Derudover er det planen, at de skal fragte varer til Dachsers filialer i Schönefeld og Kornwestheim:

”De eldrevne lastbiler er perfekte til levering i centrum af storbyerne, og netop dét bliver også deres primære formål”, siger Stefan Hohm.

De fuldt elektriske lastbiler har en rækkevidde på cirka 100 kilometer og en kapacitet på op mod 3,5 tons, afhængig af design og formål. Elmotoren består af seks lithium-ion-batterier med henholdsvis 420 V og 13,8 kWh.

- EL

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Ny Toyota Traigo48-serie med uovertruffent design og banebrydende ydeevne

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

30.04.2025LOGISTIKCENTERET A/S

Sponseret

Noget klogt om logistik?

29.04.2025KNAPP A/S

Sponseret

Grossist investerer i fremtidens kundebehov

28.04.2025SSI Schäfer

Sponseret

Apotea og SSI SCHÄFER fortsætter deres langsigtede partnerskab

28.04.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Tag din lagerstyring til nye højder med RFID-labels

28.04.2025SCM.dk

Lageret kan ikke længere bare ’kaste flere folk ind’ i højsæsoner

28.04.2025Swisslog

Sponseret

Interview med Swisslogs Predrag Djukanovic om AMR'er og den rolle, de spiller i fremtiden for lagre og forsyningskæder.

28.04.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

Hvorfor den rigtige software er nøglen til succesfuld lagerautomatisering

28.04.2025Hans Schourup A/S

Sponseret

Effektiv lagerstyring med fokus på bæredygtighed

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle