DHL Group og Shopify indgår globalt samarbejde om e-handelsforsendelser
Partnerskabet giver Shopify-handlere nem adgang til DHL’s netværk og forenkler international logistik
Indtil videre er DHL-integrationen på Shopify live i USA og Tyskland. Foto: DHL Group
DHL Group har udvidet sit samarbejde med Shopify for at gøre international forsendelse enklere og mere tilgængelig for handlere over hele verden. Med DHL nu fuldt integreret i Shopify Shipping-platformen får sælgere adgang til DHL’s globale logistiknetværk med blot få klik – direkte fra deres Shopify-dashboard.
Samarbejdet betyder, at handlere ikke længere behøver at oprette separate aftaler med logistikudbydere. Det forenkler driften, reducerer administrative opgaver og giver adgang til DHL’s ekspertise inden for toldbehandling, lovgivning og international fragt.
”Som verdens førende logistikvirksomhed forbinder vi handlere med deres kunder gennem et netværk, der dækker over 220 lande og territorier. Toldklarering, afgifter og juridiske krav kan være komplekse, men med dette partnerskab kan Shopify-handlere nemt udnytte vores løsninger og fokusere på deres forretning”, lyder det fra Katja Busch, Chief Commercial Officer i DHL og leder af DHL Customer Solutions & Innovation.
Læs også: Elektrificering knækker transportens CO2-kurve
Løsningen er allerede live i USA og Tyskland, hvor sælgere også kan tilbyde "Delivered Duty Paid" (DDP) forsendelser – en funktion, der beskytter kunder mod uventede omkostninger som told og moms, da disse håndteres af sælgeren på forhånd.
Ifølge Harley Finkelstein, President i Shopify, er integrationen med DHL et vigtigt skridt mod at gøre global e-handel mere tilgængelig:
”Med Shopify Shipping skaber vi en helhedsorienteret logistikløsning, der vokser med vores handleres forretning. DHL som forudintegreret partner gør det lettere end nogensinde at udvide globalt og fjerne logistiske barrierer”.
DHL's forsendelsesløsninger på Shopify vil blive rullet ud til flere markeder i Europa, Nord- og Sydamerika samt Asien og Stillehavsområdet i løbet af 2025 og 2026.
Kilde: DHL Group
/ PiB