Effektiv logistik optimerer Stanley Black & Deckers forsyningskæde i Norden

Som verdens største værktøjsproducent og global markedsleder er Stanley Black & Decker afhængig af en problemfri forsyningskæde for at kunne leve op til kundernes forventninger.

”For nogle produkters vedkommende har vores kunder valgt os som det eneste mærke, de har på lager. Især håndværkertøj og tilbehør til el værktøj skal leveres relativt hurtigt”, siger Kristian Paulsen, Vice President og General Manager Nordic hos Stanley Black & Decker. Foto: DB Schenker

17.03.2025

SCM.dk

”Vi sælger store mængder gennem vores distributørpartnere. Alene i Norden sælger vi et betydeligt antal værktøjer hvert minut”, siger Kristian Paulsen, Vice President og General Manager Nordic hos Stanley Black & Decker.

I 2017 etablerede virksomheden et distributionscenter i Göteborg i Sverige for at optimere leveringstider og sikre produkttilgængelighed i Norden. Siden da har DB Schenker administreret centret og sørget for effektiv opbevaring og distribution på tværs af Sverige, Danmark, Norge, Finland - og de nordatlantiske øer, herunder Færøerne, Grønland og Island.

Ved at flytte sit lager fra Belgien til Sverige kunne Stanley Black & Decker reducere leveringstiden i Norden fra 5-9 dage til kun 2-5 dage.

”For nogle produkters vedkommende har vores kunder valgt os som det eneste mærke, de har på lager. Især håndværkertøj og tilbehør til el værktøj skal leveres relativt hurtigt”, siger Kristian Paulsen.

Ved at arbejde tæt sammen sikrer DB Schenker og Stanley Black & Decker, at logistikken løbende tilpasses de skiftende krav, hvilket resulterer i hurtige og pålidelige leverancer.

”Vi ønsker at være den foretrukne leverandør og partner for vores kunder. De ser på omkostninger og på, hvordan de kan optimere hele forsyningskæden. Vores distributionslogistik og DB Schenker spiller en meget vigtig rolle i den forbindelse”, tilføjer Kristian Paulsen.

Læs også: Ny teknologi gør automatiseret intern transport lettere, hurtigere og billigere

Effektiv logistik er mere end bare rettidig transport. Roar Hansen, Site Manager hos DB Schenker, understreger vigtigheden af effektiv pakning.

”En af vores største udfordringer er at optimere pladsen i lastbilerne. Hvis det ikke gøres korrekt, kan det føre til brug af flere trailere i stedet for én, hvilket resulterer i unødvendige omkostninger”.

Derudover leverer DB Schenker værdiøgende løsninger, der forbedrer Stanley Black & Deckers forsyningskæde. Det omfatter samling og om pakning af store produkter - en meget fordelagtig service for Stanley Black & Decker.

”Det var først en ny oplevelse for os alle”, bemærker Kristian Paulsen med et smil og fortsætter: ”Men det er et bevis på vores samarbejde. Vi finder løsninger og bevæger os fremad sammen”.

Kilde: DB Schenker

/ PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

28.11.2025SCM.dk

56 % af LEGO’s indpakning er nu papir og ikke plast

27.11.2025SCM.dk

Mobile robotter frigør hænder og hoveder på Solars lagre

25.11.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AI forbedrer predictive maintenance på svært tilgængelige dele

24.11.2025SCM.dk

Belgiske hospitaler indfører AutoStore-anlæg

19.11.2025SCM.dk

Verdens første elektriske 4x4 RoRo-traktor klar til havnene

19.11.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Digitalt overblik gav Sydkystens Automatik kontrol over materialeforbruget

16.11.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

14.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til Black Friday? Her er de kritiske punkter, der kræver fokus nu

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle