Efter to angreb: Endnu et rederi dropper farlig rute

Rederiet Star Bulk er det seneste rederi til at droppe sejlads gennem Det Røde Hav og Suezkanalen. Det sker efter to angreb på rederiets skibe.

Foto: Star Bulk

15.02.2024

SCM.dk

To missilangreb fra Houthi-militsen inden for en uge var nok for det græske rederis CEO, Petros Pappas. Han har nu stoppet rederiets skibes sejlads gennem de farlige farvande, hvor handelsskibe i mere end 50 tilfælde er blevet angrebet

De to Star Bulk ejede skibe, der blev angrebet inden for en uge, var chartret ud og topchefen havde inden angrebene opfordret til, at skibene ikke sejlede igennem Det Røde Hav.

Men han kunne kun opfordre - ikke gennemtvinge sit ønske, sagde han under et investorkald, skriver TradeWinds.

Antallet af rederier, der vælger at sejle uden om de farlige farvande, vokser med Star Bulk´s beslutning.

Maersk var blandt de første containerrederier til at træffe beslutningen om at tage den lange omvej syd om Afrika. Siden er de fleste andre store containerrederier fulgt efter og det samme er andre rederier bl.a. danske Torm og Hafnia og svenske Stena Bulk.

-emte

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Er du klar til at træffe de rigtige beslutninger for fremtidens logistik?

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

21.05.2025SCM.dk

Houthi-bevægelsen bryder våbenhvile med annoncering af nye angreb

21.05.2025SCM.dk

Markedet for kølecontainere bliver presset af mange typer forstyrrelser

21.05.2025SCM.dk

MAN på vej med verdens hidtil stærkeste metanolmotor

20.05.2025SCM.dk

Complea skal modernisere IoT-platformen på 450 Maersk-skibe

20.05.2025SCM.dk

Norden indgår logistikaftale i Australien

20.05.2025SCM.dk

Brings logistik vokser i takt med danskernes genbrugsvaner

19.05.2025SCM.dk

CMA CGM overskud på 1,2 mia. dollar

15.05.2025SCM.dk

OK udvider ladeinfrastruktur for tung transport

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle