FTZ går mod mere innovativ og bæredygtig hverdag

Danmarks største autogrossist har taget det første spadestik til deres nye hovedsæde, som kommer til at ligge ud til motorvejen i Rørup, cirka 20 km fra Odense. Målet er at samle viden, innovation og kompetencer under samme tag.

Fra venstre: Sven Kristensen, seniorrådgiver FTZ, Søren Steen Andersen, borgmester Assens Kommune og Klaus Rønslev, direktør Base Erhverv tager første spadestik til FTZ’s nye hovedsæde i Rørup. Foto: FTZ..

07.07.2023

SCM.dk

I dag er centrallager, regionallager, FTZ Akademi og administrationen fordelt på seks lokationer i Odense. Nu er første spadestik taget mod at samle hovedsædet ét sted, hvor 250-300 medarbejdere kommer til at få deres daglige gang.

”Vi glæder os til at få samlet vores medarbejdere under samme tag samtidig med, at vi får nogle rammer der matcher fremtidige markedskrav”, udtaler Michael Gadegaard, CEO hos FTZ.

Det nye hovedsæde bliver på cirka 40.000 kvadratmeter og bliver udover administration også base for FTZ Akademi, regionallager og centrallager.
Det er vigtigt for FTZ at fastholde den høje leveringssikkerhed og service, som de er kendt for. Det nye højteknologiske centrallager og distributionscenter skal fremtidssikre driften og skabe fordele for kunder og medarbejdere i forhold til leveringstid og arbejdsforhold. Derfor har FTZ valgt en logistikleverandør, der både har ekspertise i effektive automatiserede logistiksystemer samt gode arbejdsforhold med fokus på ergonomi.

Michael Gadegaard udtaler i den forbindelse:

”Vores medarbejdere er vores vigtigste ressource og det er vigtigt at deres sundhed og trivsel bliver tænkt ind fra start. Vi vil gerne blive ved med at være en attraktiv arbejdsplads, der både formår at fastholde og tiltrække dygtige medarbejdere”.

Læs også: Rapporteringskrav er kun hæmsko for dem, der ikke gider gøre noget ved det

Der bliver tænkt bæredygtighed ind i det nye byggeri, hvor der blandt andet er fokus på energieffektive løsninger. Og autogrossisten går da også efter DGNB Guld-certificering, som er en ordning målrettet bygninger og byområder, hvor den overordnede tilgang til bæredygtighed vurderes.

”Da vi går efter en bæredygtig certificering af bygningerne, er det vores hensigt at anvende byggematerialer og interiør med et minimalt CO₂-aftryk, der samtidig skal sikre et godt indeklima og arbejdsmiljø”, siger Sven Kristensen, Seniorrådgiver for FTZ og ansvarlig for byggeriet.

Herudover vil der blive installeret solceller på bygningens tag, ligesom FTZ er i gang med løbende at skifte deres varebiler til elbiler.
I planerne for den nye bygning har der været god dialog mellem kommunen, lokalsamfundet og FTZ, og derfor er der lagt en god grobund for et godt naboskab, når det nye domicil forventes at stå færdigt og taget i brug primo 2025.

- PiB

Brother Nordic A/S

Sponseret

Sådan kan den rette labelløsning løfte din virksomhed

LOGISTIKCENTERET A/S

Sponseret

Løbende daglige forstyrrelser dræner logistikken

Relateret indhold

06.09.2024SCM.dk

Kinesisk containerskib sætter ny rekord

06.09.2024SCM.dk

Stena har overtaget fuldt ejerskab af NTEX

06.09.2024Descartes

Sponseret

Ny undersøgelse fra Descartes: 75 % angiver, at det er aktuelt med flere Transport Management-investeringer

04.09.2024SCM.dk

Erhvervslivet kan se lys for enden af tunnelen

30.08.2024Descartes

Sponseret

Nynas forenkler kompleks kommunikation med Descartes løsning til transporthåndtering

30.08.2024Bureau Veritas

Sponseret

Farligt gods seminar 2024

29.08.2024WITRON Group

Sponseret

Coles unveils state-of-the-art distribution centre in Western Sydney

29.08.2024Logicenters

Sponseret

DSV Solutions Oy has moved into new facilities in Vantaa

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Operations Management

Få kompetencerne til at optimere din virksomheds driftsprocesser og produktions-flows. Og skab mere værdi for virksomheden ved at planlægge og styre driftsopgaver mere effektivt.

Dato

29.08.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Kvalitetsstyring

En god og ensartet kvalitet er grundlaget for en omkostningseffektiv produktion, tilfredse kunder, og evt. myndighedsgodkendelse. Derfor er kvalitetsstyring en essentiel del af virksomheden. På kurset, som også er et diplommodul, vil du få forståelse for sammenhængen mellem kvalitetsstyring af produkter og services og virksomhedens drift.

Dato

05.09.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

SCANLOX ApS
Messe
Robotter i gartneriet

Bliv inspireret til at løse dine "end of line" udfordringer i gartneriet med robotter.

Dato

10.09.2024

Tid

10:00

Sted

Søndergade 61, 5450 Otterup

Axacon A/S
Konference
Warehouse Management Experience Day 2024

Kom med til et stærkt og fagligt arrangement for professionelle, der arbejder med lagerstyring. Her vil være mulighed for at blive inspireret af virksomheder der deler ud af deres erfaringer og netværke med andre, der har samme rolle som dig, hvor I kan dele jeres erfaringer. Se programmet ved at klikke "Tilmeld".

Dato

11.09.2024

Tid

11:30

Sted

Axacon A/S, Normansvej 1, 8920 Randers NV

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling

Få indsigt i læring på flere niveauer og få færdigheder til bedre at kunne fremme kompetenceudvikling og opgaveløsning i virksomheden.

Dato

12.09.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Automatiser tidkrævende opgaver med Copilot

AI, kunstig intelligens, bliver en game-changer - også på tværs af Dynamics 365 Supply Chain Management platformen. Hør alt om, hvad AI kan gøre for jeres virksomhed på vores webinar om Copilot.

Dato

19.09.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus