Her er vinderne af FDIH’s E-handelspriser

10 vindere kunne i går, onsdag den 18. maj, tage en eller flere af FDIH’s E-handelspriser med sig hjem. Vinderen af guldprisen blev Aarstiderne.

De glade guldpris-vindere fra Aarstiderne. Foto: FIDH..

19.05.2016

SCM.dk

I går, onsdag den 18. maj, blev FDIH’s ti E-handelspriser uddelt i Tivoli Hotel og Congress Center. Vinderne talte blandt andet Halifax, Bolia.com, A&O Johansen og ikke mindst Aarstiderne, som løb med hovedprisen.

Ifølge administrerende direktør i FDIH, Niels Ralund, var det for juryen en svær opgave at vælge mellem de mange dygtige og innovative finalister, som har kunnet præsentere nogle spændende og succesfulde forretningsmodeller.

Læs også: Dansk Unisport hædret ved EM i e-handel

”Samtidig bliver konkurrencen hvert år skrappere i takt med, at e-handlen vokser, og flere brancher får øjnene op for de digitale muligheder. De mange gode præsentationer viser heldigvis, at Danmark har mange dygtige e-handlere, og det er også nødvendigt i kampen mod den stærke udenlandske konkurrence fra internationale e-handelsgiganter”, lyder det fra Niels Ralund.

Guld til Aarstiderne
Virksomheden Aarstiderne, leverandør af økologiske frugter og grøntsager, kunne bryste sig af at hive hovedprisen, også kaldet E-handelsprisen Guld, med sig hjem.

Dermed er virksomheden den bedste blandt de bedste, forklarer juryen, som også gav følgende beskrivelse:

”Årets guldvinder formår at holde fast i deres oprindelige opskrift på succes og krydrer det samtidig med innovation. De har styr på deres forsyningskæde, de mestrer logistikken og er stærke på brugerinvolvering. Den forretningsmodel inspirerer mange andre virksomheder – både online og offline”.

?Læs også: Onlinebutik både taber og tjener på gratis retur

Aarstiderne vandt også årets specialpris ”Fødevarer direkte til døren” og skal i slutningen af maj til Barcelona, hvor den europæiske e-handelskonkurrence European Ecommerce Awards finder sted.

Alle vinderne samt 2. og 3. pladsen:

  • Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 3 - 25 mio. kr.
    Vinder: Halifax
    2. plads: Unoliving
    3. plads: Rezet Sneaker Store
     
  • Bedste B2C-virksomhed med online omsætning fra 25 - 75 mio. kr.
    Vinder: Next forsikrig
    2. plads: Københavns Lufthavne
    3. plads: Luxplus
     
  • Bedste B2C-virksomhed med online omsætning over 75 mio. kr.
    Vinder: Bolia.com
    2. plads: Aarstiderne
    3. plads Whiteaway
     
  • Bedste B2B-virksomhed
    Vinder: A&O Johansen
    2. plads: Clearhaus
    3. plads: Lomax
     
  • Bedste nye e-handelsvirksomhed
    Vinder: POWER
    2. plads: Washa
    3. plads: Luxplus
     
  • Bedste omni-channel-virksomhed
    Vinder: A&O Johansen
    2. plads Brd. Dahl
    3. plads Telenor
     
  • Bedste cross border-virksomhed
    Vinder: Unisport
    2. plads: Alphalyse
    3. plads: Skatepro.dk
     
  • Årets bedste optimeringsdetalje
    Vinder: Løbeshop.dk
    2. plads: Normann Copenhagen
    3. plads: Stof og Stil
     
  • Bedste e-handelscase - webbureau og andre leverandører
    Vinder: Vertica med casen Bolia.com
    2. plads: Netcompany med casen A&O Johansen
    3. plads: PostNord med casen Cykelpartner.dk
     
  • Brancheprisen 2016: Fødevarer direkte til døren
    Vinder: Aarstiderne
    2. plads: Too good to go
    3. plads: Irma.dk
     
  • Brugernes favorit
    Vinder: Cykelpartner.dk
    2. plads: Rito
    3. plads: COOP
     
  • Guldpris 2016
    Vinder: Aarstiderne

- KLZ

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

16.12.2025SCM.dk

Produktionsdanmark får nu eget fagmedie

16.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AMR er mere end bare en trend

16.12.2025SCM.dk

Her er Europas bedste supply chain leder 2025

15.12.2025SCM.dk

EU om grøn strøm: Nyt udspil skal sænke elregningen og styrke uafhængigheden

11.12.2025SCM.dk

ESG-rapportering: Omnibussen er nu et skridt tættere på målstregen

10.12.2025SCM.dk

Global handel vokser fortsat trods masser af forstyrrelser

09.12.2025SCM.dk

Få det fulde overblik over forsyningskæden – direkte i din indbakke

09.12.2025SCM.dk

Farvel til 70 procent af datakrav i ESG-rapportering

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle