Sådan kan AR-briller bruges i lager- og distributionscentre
Augmented reality-teknologien er på vej mod nye højder, og intelligente briller kan være fremtiden i lager- og distributionscentre, hvis de udnyttes rigtigt.
Der er stadig kun meget få distributionscentre, som bruger intelligente briller i varehusene, men det ændres snart. I takt med at augmented reality (AR), en teknologi, der forbinder fysiske og visuelle data, udvikles, skabes der nye muligheder. Det skriver mmh.com.
Der er megen interesse og eksperimenter med hensyn til intelligente briller, men også mange ubesvarede spørgsmål fra et teknologisk standpunkt, mener David Krebs, research vice president hos analysefirmaet VDC Research.
”Jeg tror, de tekniske barrierer i større grad overvindes i takt med, at hardwaren udvikles", vurderer han.
Hvis de intelligente løsninger skal tages mere i brug i varehusene, kræver det, at leverandører finder applikationer, der kan få mest muligt nytte af den tilgængelige hardware, ifølge David Krebs.
”Hvis vi tager udgangspunkt i applikationerne, skal man overveje, hvorvidt man bare lægger intelligente briller oveni den eksisterende arbejdsgang, eller om man virkelig udnytter mulighederne til at opnå endnu større fordele”, siger han til mmh.com.
Testforsøg i distributionscentre
3PL-udbyderen DHL Suply Chain har testet intelligente briller i flere af sine varehuse, blandt andet i USA.
Pilotprojektet i USA fokuserede på at teste enhedsplukning til en vogn ved brug af intelligente briller. Forsøget gav en produktivitetsforbedring på ti procent i forhold til håndholdte applikationer.
”Brillerne kan give de ansatte nyttige visuelle signaler, både til opsamling og sortering”, mener Adrian Kumar, vice president for designløsninger hos DHL Supply Chain, Nordamerika.
Læs også: Lager 4.0
Intelligente briller er på DHL Supply Chains radar i forhold til brugbare teknologier, sammen med robotter og RF-håndholdte scannere, lyder det fra DHL-vicepræsidenten.
- SN