International lederprofil skal stå i spidsen for Danske Fragtmænd

Danske Fragtmænds bestyrelse har ansat Jakob Flyvbjerg Christensen som ny CEO. Han har erfaring fra topposter hos blandt andet A.P. Møller-Mærsk, Aarhus Havn og senest som CEO i Verdo.

Jakob Flyvbjerg Christensen tiltræder officielt som CEO senest den 1. juni 2025. Foto: Danske Fragtmænd

18.12.2024

SCM.dk

Danske Fragtmænd mistede sin administrerende direktør Jørn P. Skov i marts måned. Siden da har bestyrelsesformand Bjarne Krogh Jensen sammen med den daglige ledelse stået for styringen af virksomheden. Jakob Flyvbjerg Christensen tiltræder officielt som CEO senest den 1. juni 2025.

”Vi er stolte over at kunne tiltrække en lederkapacitet som Jakob Flyvbjerg Christensen. Hans erfaring fra både store nationale og internationale virksomheder gør ham ideel til at lede en virksomhed som Danske Fragtmænd. Jakob vil spille en nøglerolle i at fastholde vores markedsposition, samtidig med at han bygger videre på vores stolte historie og stærke værdier. Vores virksomhedskultur, som er funderet på samarbejde, ansvarlighed og en dyb forståelse af kundernes behov, har altid været en vigtig del af vores succes. Vi ser frem til, at Jakob med sin visionære tilgang vil styrke den kultur og sikre, at vi forbliver en betroet partner for vores kunder og samarbejdspartnere”, udtaler bestyrelsesformand Bjarne Krogh Jensen.

Ansættelsen af Jakob Flyvbjerg Christensen sker på et tidspunkt, hvor transport- og logistikbranchen gennemgår en betydelig transformation. Øget digitalisering, fokus på bæredygtighed og stigende konkurrence skaber både udfordringer og muligheder, som Danske Fragtmænd skal være klar til at gribe.

Læs også: Kyndryl Nordics har valgt en erfaren dansker som ny COO

Jakob Flyvbjerg Christensen udtrykker stor begejstring for sin kommende rolle:
”Danske Fragtmænd er en virksomhed med stærke værdier og en central rolle i dansk erhvervsliv. Jeg ser frem til at arbejde tæt sammen med medarbejdere, fragtmænd, kunder og samarbejdspartnere om at udvikle virksomheden yderligere og sikre, at vi står stærkt i en branche i forandring”.

Jakob Flyvbjerg Christensen har tidligere blandt andet været havnedirektør for Aarhus Havn og administrerende direktør for containerterminalen APM Terminals i Aarhus. Han har mange års erfaringer med godstransport, logistik og lager fra forskellige roller hos A.P. Møller-Mærsk i Danmark, Norge, Sverige, Holland og Italien. Jakob Flyvbjerg Christensen er bestyrelsesmedlem i flere bestyrelser, blandt andet Green Power Denmark og er bosat i Randers med sin hustru og deres to døtre.

Kilde: Danske Fragtmænd

/ PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

24.11.2025GS1 Denmark

Sponseret

Nu kommer det – passet der holder digital snor i alle produkter

21.11.2025PALOMAT

Sponseret

Den NYE PALOMAT® Inline Elektrisk er landet: 100% fleksibilitet - 70% lavere energiforbrug

19.11.2025SCM.dk

Kvinder forbedrer kulturen i mandsdominerede fag

17.11.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Linerless labels: Fremtidens fleksible løsning

14.11.2025SCM.dk

Ørsted når målet: 98 procent lavere CO2-udledning

14.11.2025SCM.dk

Organisationer jubler over europæisk regelforenkling

14.11.2025SCANLOX ApS

Sponseret

To gode dage med besøg fra AGILOX

14.11.2025SCM.dk

Regler spænder ben for dem, der vil skabe mere natur

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding

Dansk Standard
Kursus
Revision af ISO 9001:2026 – bliv klædt på til de kommende ændringer

Få overblik over de vigtigste ændringer i revisionen af ISO 9001, og hvad de betyder for dig, der arbejder med kvalitetsledelse i hverdagen. På kurset får du indsigt i ændringerne, forståelse for tankerne bag revisionen samt konkrete input til, hvordan du kan komme på forkant med de nye krav.

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Online

AGR
Webinar
Chain reactions: The spark behind smarter supply chain decisions

Supply chain: The hidden link in financial success

Dato

25.11.2025

Tid

14:30

Sted

Online on LinkedIn