KNAPP bygger verdens største shuttle-system til Hugo Boss

Hugo Boss har indgået aftale med KNAPP om automatisering af virksomhedens nye distributionscenter i Tyskland. Med 400.000 lagerpladser bliver det verdens største system af sin slags.

Ifølge KNAPP kan plukning udføres hurtigt og effektivt på de ergonomiske arbejdsstationer fra virksomhedens Pick-it-Easy serie baseret på goods-to-man princippet. Illustration: KNAPP..

16.10.2012

SCM.dk

Om KNAPP

KNAPP AG, der har hovedsæde i Østrig med salg- og servicekontorer i 26 lande, er en af verdens førende virksomheder indenfor lagerlogistik og lagerautomatisering.

Virksomheden har 60 års erfaring og know-how fra mere end 1.400 projekter i forskellige segmenter.

Hugo Boss har valgt KNAPP’s shuttle-system til sit nye distributionscenter ved Stuttgart i Tyskland, da løsningen giver den nødvendige fleksibilitet til hurtigt at kunne reagere på ændringer i markedet, ligesom kravet til at imødekomme behovene i de forskellige salgskanaler bliver indfriet, oplyser KNAPP i en pressemeddelelse.

Direkte lagring af fulde kasser, en umiddelbar tilgængelighed af varer straks efter varemodtagelse og en høj dynamisk kapacitet er ifølge KNAPP yderligere grunde til, at virksomhedens OSR (Order Storage & Retrieval) shuttle-system er det optimale valg for Hugo Boss.

Ibrugtagning af det 23.400 kvadratmeter store logistikcenter for Hugo Boss er planlagt til 2014.

- JKK

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

04.11.2025SCM.dk

Naturen skal give afkast: Ny dansk virksomhed vil gøre det muligt at investere i biodiversitet

04.11.2025SCM.dk

Global handel demonstrerer overraskende modstandskraft

03.11.2025SCM.dk

Erhvervstilliden blandt SMV’er når laveste niveau i næsten to år

03.11.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Linerless labels: Spar penge, tag hensyn til miljøet og minimer spild

03.11.2025SCM.dk

Valg af søfragts-partner kan gøre kæmpeforskel for dit scope 3 (og bundlinjen)

31.10.2025PALOMAT

Sponseret

Kom til Automationsdag hos BILA - Oplev automation hands on🤖

31.10.2025SCM.dk

Kombinationen af fysisk og psykisk pres fordobler risikoen for tidlig tilbagetrækning

31.10.2025SCM.dk

150 ledere og futurister peger mod en ny verdensorden

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dematic
Messe
Logistik & Transport

Logistik & Transport is the Nordic region’s leading trade fair and conference for logistics and transport solutions, held annually at Svenska Mässan in Gothenburg. The event is the key meeting place for the entire logistics and transport industry. It brings together stakeholders from all parts of the sector to network, exchange experiences, and create new business opportunities.

Dato

04.11.2025

Tid

09:00

Sted

Gothenburg

Dansk Standard
Kursus
Sådan integrerer du et energi- og miljøledelsessystem, ISO 50001 og ISO 14001

Ledelsesstandarderne for miljøledelse ISO 14001 og energiledelse ISO 50001 har begge til hensigt at understøtte organisationer i at opnå løbende forbedringer af deres miljø- og energiforhold. På kurset bliver du introduceret til standardernes krav og får indsigt i, hvordan de to standarder kan integreres i et samlet ledelsessystem.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
Diplomkursus i Energiledelse - ISO 50001

Med ISO 50001 bliver du klar til at efterleve det nye Energy Efficiency Directive, der i 2024 vil gøre det lovpligtigt for flere virksomheder end hidtil at implementere et certificeret energiledelsessystem eller gennemføre et energisyn.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Implement Consulting Group
Webinar
Unlock revenue growth in manufacturing’s after-sales business

The value of market data in transforming after-sales strategies

Dato

06.11.2025

Tid

08:00

Sted

Online