Lyngsoe Systems får kæmpeordre hos Saudi Post

Softwareleverandøren Lyngsoe Systems har underskrevet en stor millionordre med det saudiske postvæsen. Aftalen omfatter levering og implementering af software og hardware til en sporbarhedsløsning.

"Vi har løst forskellige mindre opgaver for Saudi Post gennem de seneste otte år. De seneste to år har vi arbejdet målrettet på at få den her aftale på plads, hvor vi blandt andet har kørt et prøveprojekt hos dem", siger Rasmus Bartholomæussen, der er regional director Middle East hos Lyngsoe Systems. Foto: Lyngsoe Systems..

13.10.2014

SCM.dk

Det danske Lyngsoe System fra Aars i Himmerland har solgt en sporbarhedsløsning til det saudiske postvæsen. Kæmpeordren, der officielt blev underskrevet i Saudi Arabien, indebærer, at Lyngsoe Systems skal levere og implementere software og hardware til sporbarhed af breve, pakker, containere, lastbiler og medarbejdere på Saudi Post’s 678 posthuse og sorteringscentre i 139 byer. I forbindelse med den nye aftale vil den jyske virksomhed åbne et nyt salgs- og servicekontor i Saudi Arabien.

Læs også: Kapitalfond køber Lyngsoe Systems

Desuden skal Lyngsoe Systems  stå for at optimere og effektivisere de nuværende processer og efterfølgende uddannelse af medarbejderne hos det saudiske postvæsen. Den danske virksomhed får også ansvaret for at servicere den nye løsning fremadrettet.

Den samlede projektsum for projektet er på knap 100 millioner kroner, og det gør Saudi Post-aftalen til en af de største enkeltaftaler i Lyngsoe Systems – hvis ikke den største.

”Det saudiske postvæsen ønsker at opbygge et moderne og effektivt postsystem med den størst mulige grad af automatisering og med minimale muligheder for menneskelige fejl. Man vil have track & trace med fuld viden om, hvor posten er i realtid, og det er det, vi leverer”, siger Rasmus Bartholomæussen, der er regional director Middle East hos Lyngsoe Systems.

Flere års samarbejde
Samarbejdet med Saudi Arabien er ikke helt nyt for den jyske virksomhed, der har løst forskellige mindre opgaver for Saudi Post gennem de seneste otte år.

”De seneste to år har vi arbejdet målrettet på at få den her aftale på plads, hvor vi blandt andet har kørt et prøveprojekt hos dem, siger Rasmus Bartholomæussen, der har boet i Riyadh det seneste år sammen med familien og vil bo der under hele projektfasen. Her vil han sikre, at alt forløber, som det er aftalt. Han er samtidig på udkig efter nye forretningsmuligheder for Lyngsoe Systems i Mellemøsten.

Løsningen for Saudi Post forventes at være fuldt implementeret i efteråret 2016, hvorefter Lyngsoe i en årrække vil være repræsenteret hos Saudi Post for at sikre fuld udnyttelse af løsningen.

Læs også: Ny topdirektør til Lyngsoe Systems

I alt forventer Lyngsoe Systems at have 10 medarbejdere dedikeret til opgaven for Saudi Post, både i virksomhedens hovedkontor i Aars, Himmerland, og i det nye lokale kontor i Riyadh.

-SSM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

20.11.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

PacsOn automatiserer ordreflowet med AI

20.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Ny flagskibsbutik løfter standarden for elektronikhandel i Grønland

18.11.2025SCM.dk

Hybridtrusler rammer bredt og kræver målrettet cybersikkerhed

18.11.2025SCM.dk

Hackerangrebet der kostede 16,3 milliarder kroner

17.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Natur, ekspertise og moderne retail mødes i Nuuk

17.11.2025SCM.dk

Varmepumper er den billigste vej til grøn industriel varme

17.11.2025SCM.dk

Hummel styrker lageret i Padborg med ny AI-drevet robotplukning

14.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Ny boligbutik med smartere drift og stærkere kundeoplevelse

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby