Månedens karriereprofil: Flemming Thinggaard, MiR

Project Manager Supply Chain i Mobile Industrial Robots (MiR), Flemming Thinggaard, har en teknisk baggrund med ind i sit arbejde, og nyder tempoet og udfordringerne i jobbet.

02.10.2018

Anders Kampmann, SCM.dk

Flemming Thinggaard har været i MiR i godt 3½ år..

Hvorfor har du valgt SCM-vejen?
Jeg har en baggrund som elektriker og elektroingeniør, og arbejdede som sådan i vindmøllebranchen med en række tekniske aspekter. Over årene tog det så en drejning over mod supply chain, hvor jeg udnyttede, at jeg havde en forståelse for det tekniske udover selve processen. Jeg har også haft en periode i Danfoss, men følte lidt, at det gik for langsomt i nogle faser, og der er der bare et andet drive i supply chain, med den volumen, man arbejder med.

Hvad er det bedste ved at arbejde inden for SCM?
Jeg er glad for, at jeg har fundet et teknisk betonet job, hvor jeg kan bygge bro mellem R&D (forskning og udvikling, red.) og produktionen. Samtidig er jeg en del af et team, der får tingene til at ske ved at håndtere den praktiske dimension, som hurtige bliver kompleks. Fx når Thomas (adm. direktør Thomas Visti, red.) udstikker en kurs, så er det fedt at være med til at bestige det bjerg.

Hvilket job har du om fem år?
Først og fremmest er jeg sikker på, at jeg stadig er i branchen, og jeg regner bestemt også med stadig at være i MiR, hvor vi forhåbentlig har udviklet os i en positiv retning og nået de ambitiøse vækstmål, vi har sat os, og for alvor er blevet et globalt firma. Derudover kunne jeg forestille mig, at jeg har fået noget mere ansvar for projektudvikling og sidder med et team i den forbindelse. Generelt sker der jo meget i robotindustrien, så der skal nok være noget at tage fat i.

Om Flemming

Fakta:
Flemming Thinggaard, Project Manager Supply Chain, MiR

Uddannelse:
BS i elektronik fra Syddansk Universitet

Tidligere job:
Projektleder i Ib Andresen Industri, produktionsingeniør i Andresen Towers

Hvad er dit bedste karriereråd?
Som sagt er det her jo en branche med fart på, og selvom det selvfølgelig kan være hårdt, så mener jeg også, at det er vigtigt at man har det sjovt undervejs. Man skal have hjertet med i det man laver, og kunne holde hovedet koldt, for så kan man bedre håndtere fejl og få dem ud af systemet. Og så skal man tænke som det hold, man er en del af, så man kan gøre hinanden bedre.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

16.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AMR er mere end bare en trend

16.12.2025SCM.dk

Her er Europas bedste supply chain leder 2025

15.12.2025SCM.dk

EU om grøn strøm: Nyt udspil skal sænke elregningen og styrke uafhængigheden

11.12.2025SCM.dk

ESG-rapportering: Omnibussen er nu et skridt tættere på målstregen

10.12.2025SCM.dk

Global handel vokser fortsat trods masser af forstyrrelser

09.12.2025SCM.dk

Få det fulde overblik over forsyningskæden – direkte i din indbakke

09.12.2025SCM.dk

Farvel til 70 procent af datakrav i ESG-rapportering

08.12.2025SCM.dk

Millioner til cirkulære løsninger i SMV’er skal sparke bæredygtig vækst i gang

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle