Månedens karriereprofil: Kenni Riise, Gubi

Kenni Riise, COO i designvirksomheden Gubi, sætter stor pris på det holistiske aspekt og den indflydelse, man som supply chain-ansvarlig kan have på en virksomheds udvikling.

01.03.2018

Anders Kampmann, SCM.dk

Kenni Riise. Foto: Gubi.

Hvorfor har du valgt SCM-vejen?
Jeg har på mange måder fået det ind fra barnsben. Min far har i mange år arbejdet inden for fagfeltet logistik/SCM og allerede som ung dreng fik jeg arbejde på Solars centrallager i Vejen, hvor jeg er vokset op. Siden da er interessen vokset, men arv og miljø har spillet en stor rolle. Derfra fik jeg også den praktiske erfaring, som jeg så siden hen har suppleret med en teoretisk uddannelse.

Gennem årene har jeg bevæget mig mere over i en generalistrolle, og har de seneste år arbejdet på tværs af forretningen og fagområderne. Jeg føler fortsat at jeg daglig drager nytte af min SCM-baggrund, i form af generel forretningsforståelse og det at se sammenhængene på tværs af værdikæden.

Hvad er det bedste ved at arbejde inden for SCM?
Her vil jeg først og fremmest pege på det holistiske aspekt og den indflydelse, man kan have i forhold til den løbende forretnings- og konceptudvikling, samt det at optimere logistik og processer på tværs af værdikæden. For mig er det nok primært helhedsbetragtningen, der er motiverende mere end selve det at putte ting i kasser.

Hvilket job har du om fem år?
Jeg håber bestemt fortsat at være i Gubi, hvor jeg har det rigtig godt. Vi er på en spændende rejse på vej til ’næste niveau’, hvor virksomheden skal have endnu flere ben at stå på bl.a. i forhold til vores distribution og kollektion. Her spiller det holistiske perspektiv også ind; jeg har fået et meget bredt arbejdsfelt med snitflader mellem både det kreative og det kommercielle område, jeg er involveret i både strategi og salg, og jeg har gode muligheder for at påvirke retningen for virksomheden, så det er et rigtig spændende miks.

Om Kenni

Uddannelse:
Master i Supply Chain Management fra Copenhagen Business School. Bachelor i Business Administration og Management fra Handelshøjskolen i Århus

Tidligere job:
Sales Director & Head of Division HTS Group, Managing Director, Vipp A/S, Corporate Supply Chain Manager, Solar A/S, Logistics Manager, Vipp

Hvad er dit bedste karriereråd?
Jeg vil sige, at det meget handler om at turde tage de muligheder, der kommer og søge at skabe en balance, hvor man både arbejder langsigtet med karrieren og samtidig skaber perioder, hvor man kan udvikle sig såvel fagligt som personligt. Derudover synes jeg man bør tilstræbe at arbejde med noget, der inspirerer og motiverer én; noget man er stolt over at arbejde med, så lønnen ikke er den primære motivationsfaktor.

Jeg har eksempelvis selv en stor passion for design og det gør, at jeg kan identificere mig med vores produkter, og det gør det bare sjovere i hverdagen. Derudover er Gubi en forandringsvillig virksomhed, hvor der er stor mulighed for at påvirke og være med til at forme koncepter og retning, hvilket jeg sætter stor pris på.

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

07.11.2025SCM.dk

Droner og betalingskaos får danskerne til at tage kriseberedskab alvorligt

07.11.2025PALOMAT

Sponseret

Slip for tunge løft – gør arbejdsmiljøet smartere med PALOMAT®

07.11.2025SCM.dk

Højesteret sår tvivl om Trumps toldpolitik

07.11.2025SCM.dk

FN slår fast: Målet om 1,5 graders opvarmning er tabt

05.11.2025SCM.dk

Ny droneforening skal styrke samarbejdet mellem myndigheder og virksomheder

05.11.2025SCM.dk

Fokus på resiliens i forsyningskæden skaber stejl kurve for virksomhedsopkøb

04.11.2025SCM.dk

Naturen skal give afkast: Ny dansk virksomhed vil gøre det muligt at investere i biodiversitet

04.11.2025SCM.dk

Global handel demonstrerer overraskende modstandskraft

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (Dansk)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

10.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Environmental Management System Auditor/Lead Auditor Training Course as per ISO 14001:2015 | CQI and IRCA Certified Course ID: 17913

This 5 day course provides the knowledge and skills needed to organize and lead Environmental Management System audits.

Dato

10.11.2025

Sted

Odense

Dansk Standard
Kursus
ATEX - diplomkursus - 2 dage

Dansk Standard har siden 2007 udbudt en ATEX-diplomuddannelse, som giver dig en omfattende viden om de grundlæggende principper indenfor eksplosive atmosfærer.

Dato

11.11.2025

Sted

Kosmopol, København K

Dansk Standard
Kursus
Privatlivsbeskyttelse - ISO/IEC 27701 Diplomkursus – 2 dage

På dette kursus får du hjælp til at opnå en passende beskyttelse af personoplysninger i din organisations informationssikkerhed med ISO 27701, og få hjælp til at løse de gældende databeskyttelseskrav.

Dato

11.11.2025

Sted

Kosmopol, København K

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

11.11.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Introduktion til standarden: ISO 22301 – Business continuity Management

På kurset får du en introduktion til ISO 22301 og overblik over, hvordan standarden kan understøtte robustheden i din organisation.

Dato

11.11.2025

Tid

09:00

Sted

Dansk Standard, Nordhavn