Månedens karriereprofil: Kenni Riise, Gubi

Kenni Riise, COO i designvirksomheden Gubi, sætter stor pris på det holistiske aspekt og den indflydelse, man som supply chain-ansvarlig kan have på en virksomheds udvikling.

01.03.2018

Anders Kampmann, SCM.dk

Kenni Riise. Foto: Gubi.

Hvorfor har du valgt SCM-vejen?
Jeg har på mange måder fået det ind fra barnsben. Min far har i mange år arbejdet inden for fagfeltet logistik/SCM og allerede som ung dreng fik jeg arbejde på Solars centrallager i Vejen, hvor jeg er vokset op. Siden da er interessen vokset, men arv og miljø har spillet en stor rolle. Derfra fik jeg også den praktiske erfaring, som jeg så siden hen har suppleret med en teoretisk uddannelse.

Gennem årene har jeg bevæget mig mere over i en generalistrolle, og har de seneste år arbejdet på tværs af forretningen og fagområderne. Jeg føler fortsat at jeg daglig drager nytte af min SCM-baggrund, i form af generel forretningsforståelse og det at se sammenhængene på tværs af værdikæden.

Hvad er det bedste ved at arbejde inden for SCM?
Her vil jeg først og fremmest pege på det holistiske aspekt og den indflydelse, man kan have i forhold til den løbende forretnings- og konceptudvikling, samt det at optimere logistik og processer på tværs af værdikæden. For mig er det nok primært helhedsbetragtningen, der er motiverende mere end selve det at putte ting i kasser.

Hvilket job har du om fem år?
Jeg håber bestemt fortsat at være i Gubi, hvor jeg har det rigtig godt. Vi er på en spændende rejse på vej til ’næste niveau’, hvor virksomheden skal have endnu flere ben at stå på bl.a. i forhold til vores distribution og kollektion. Her spiller det holistiske perspektiv også ind; jeg har fået et meget bredt arbejdsfelt med snitflader mellem både det kreative og det kommercielle område, jeg er involveret i både strategi og salg, og jeg har gode muligheder for at påvirke retningen for virksomheden, så det er et rigtig spændende miks.

Om Kenni

Uddannelse:
Master i Supply Chain Management fra Copenhagen Business School. Bachelor i Business Administration og Management fra Handelshøjskolen i Århus

Tidligere job:
Sales Director & Head of Division HTS Group, Managing Director, Vipp A/S, Corporate Supply Chain Manager, Solar A/S, Logistics Manager, Vipp

Hvad er dit bedste karriereråd?
Jeg vil sige, at det meget handler om at turde tage de muligheder, der kommer og søge at skabe en balance, hvor man både arbejder langsigtet med karrieren og samtidig skaber perioder, hvor man kan udvikle sig såvel fagligt som personligt. Derudover synes jeg man bør tilstræbe at arbejde med noget, der inspirerer og motiverer én; noget man er stolt over at arbejde med, så lønnen ikke er den primære motivationsfaktor.

Jeg har eksempelvis selv en stor passion for design og det gør, at jeg kan identificere mig med vores produkter, og det gør det bare sjovere i hverdagen. Derudover er Gubi en forandringsvillig virksomhed, hvor der er stor mulighed for at påvirke og være med til at forme koncepter og retning, hvilket jeg sætter stor pris på.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

15.09.2025SCM.dk

EU udsætter klimamål: Uenigheder spænder ben for 2035- og 2040-mål

12.09.2025SCM.dk

Ramaskrig om producentansvar midlertidigt slukket af Regeringen

11.09.2025SCM.dk

Metalformand fortsætter som formand for Nordic IN

10.09.2025SCM.dk

Arbejdskraft er virksomhedernes vigtigste krav til kommunerne

09.09.2025SCM.dk

Dyrere elmaterialer forhaler tempoet i den grønne omstilling

08.09.2025SCM.dk

Virksomheder misser at udnytte uddannelsesmuligheder trods stor mangel på faglærte

08.09.2025SCM.dk

ESG-mål bliver styringsværktøj i lederaflønning

05.09.2025SCM.dk

Analyse afslører store forskelle i kommunale erhvervsklima

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Uddannelse
Kvalitetsleder

Kompetencegivende kvalitetslederuddannelse

Dato

18.09.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

18.09.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Implement Consulting Group
Webinar
Boost production scheduling efficiency with SAP PP/DS Boost production scheduling efficiency with SAP PP/DS

Effective PP/DS integration and advanced workload management

Dato

18.09.2025

Tid

10:00

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Next Generation QMS Assessment Course

Et virtuelt kursus, som er designet til at give dig en anerkendt metode til at evaluere din virksomheds kvalitetsledelsessystem (QMS) i forhold til best-practice og anerkendte standarder.

Dato

22.09.2025

Sted

Online

Dansk Standard
Kursus
Sæt dit ledelsessystem i drift

Med dette to-dages kursus bliver du klar til at udvikle, implementere og drive et effektivt ledelsessystem i din virksomhed

Dato

22.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Environmental Management System Auditor/Lead Auditor Training Course as per ISO 14001:2015 | CQI and IRCA Certified Course ID: 17913

This 5 day course provides the knowledge and skills needed to organize and lead Environmental Management System audits.

Dato

22.09.2025

Sted

Odense