Månedens karriereprofil: Michael Borch, Fredericia Furniture

Direktør for Supply Chain & Product Development hos Fredericia Furniture, Michael Borch, har altid interesseret sig for supply chain. For ham er det en motivation i sig selv at se de forandringer, der løbende sker.

01.04.2019

Jakob Markert, SCM.dk

Michael Borch, Director, Supply Chain & Product Development – Fredericia Furniture..

Hvorfor har du valgt SCM-vejen?
Jeg har altid haft interesse for supply chain, men for mig er det også vigtigt at have kommercielle briller på. Da jeg var færdiguddannet, vidste jeg, at jeg enten skulle arbejde som konsulent eller i en dansk industrivirksomhed. Jeg havde både læst og arbejdet i udlandet, og derfor trak det meget i mig at få en del rejseaktivitet i mit job. Det passede derfor godt til mit ønske, da jeg i mit første job arbejdede med sourcing i Asien og rejste rundt til datterselskaber forskellige steder i verden. Siden har alle mine jobs været indenfor supply chain og operations.

Hvad er det bedste ved at arbejde inden for SCM?
Det er, at man får en overordnet forståelse for værdistrømme i en virksomhed, og så får man samtidig lov til at arbejde med virksomhedens produkter og løsninger på mange forskellige parametre. I mit daglige virke arbejder vi altid for at gøre vores arbejde bedre i dag, end vi gjorde i går. Denne løbende og gradvise optimering kan synes marginal på den korte bane, men når man ser 1-2 år tilbage, kan man virkelig se, at der er sket store forandringer. Det er i sig selv meget motiverende.

Hvilket job har du om fem år?
Jeg ser mig selv i en ledende stilling indenfor operations. Det vigtigste for mig er, at det er i en virksomhed i udvikling, og at medarbejdergruppen er sammensat sådan, at man løber efter det samme mål.

Om Michael:

Uddannelse: Cand.merc. i Int. Management fra Syddansk Universitet

Tidligere jobs: Category Buyer - FMC Group, Category Manager - Danfoss, Sourcing Manager – KOMPAN

Hvad er dit bedste karriereråd?
Mit råd må være, at man ikke skal tage nogle smutveje, men nogle gange bare springe ud i udfordringer, hvor man føler sig på dybt vand. Det er sådan, man virkelig finder sine styrker og svagheder. Det kan også være rigtig godt at have en mentor eller coach, som giver en nogle pejlemærker i forhold til egen professionelle og personlige udvikling. Vigtigst af alt er dog motivationen. Hvis man ikke føler, at ens arbejde har tilstrækkeligt indhold, eller hvis man ikke føler sig motiveret, så skal man finde på noget andet at lave.

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

26.07.2024SCM.dk

Forskning: Vi kan skære 70 procent af strømforbruget fra kunstig intelligens

26.07.2024SCM.dk

Online markedspladser napper broderparten af den globale e-handel

25.07.2024SCM.dk

Midt- og vestjyske virksomheder får hjælp til at ansætte udenlandsk arbejdskraft

24.07.2024SCM.dk

Beskæftigelsen blandt ældre er steget markant det seneste årti

23.07.2024SCM.dk

Solceller på fabrikstagene breder sig

17.07.2024SCM.dk

Virksomheder styrker it-sikkerhed med mærkningsordning

16.07.2024SCM.dk

Logistikvirksomhed får global anerkendelse for bæredygtighedsindsats

12.07.2024SCM.dk

Flot vækst og generationsskifte hos Eryk A/S

Jobmarked

Se alle

Tasklet Factory

Softwareudvikler til Tasklet

Vi søger lige nu en dygtig kollega til vores #TeamCode til at bidrage med at udvikle vores mobilapp, der effektiviserer lagre verden over.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

14.08.2024

Apport Systems A/S

Sales And Administration Coordinator

Her hos Apport Systems A/S er vi på udkig efter en ny medarbejder, der skal være med til at få dagligdagen på vores kontor i Risskov til at glide let. Er du en haj til administrative opgaver inden for bogholderi, salg og kontor? Perfekt, så læs med her.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Technical Documentation Engineer / Technical Writer

Kan du formulere og forenkle tekniske instruktioner og skabe gode brugeroplevelser i interaktionen mellem menneske og maskine? Og motiveres du af en varieret hverdag som en del af et stærkt team og muligheden for at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger? Så er det dig vi leder efter!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Service Specialist

Har du en dybdegående teknisk viden og en passion for fejlfinding, og drømmer du om at udforske verden? Vi leder efter en dygtig Service Specialist med en solid baggrund og kendskab til både mekanik, elektronik, samt PLC.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværkssikkerhed

Vil du opkvalificere dine færdigheder inden for netværkskommunikation? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at sikre virksomhedens netværk mod angreb.

Dato

26.08.2024

Tid

13:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Udviklingsmetoder og udviklingsprocesser

Vil du styrke dine kompetencer inden for systematiske metoder til analyse, design og implementering af objektorienterede systemer? Så er dette kursus, som også er et diplommodul, interessant for dig.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - aften

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Sådan får I (bedre) styr på jeres varer i transit

Landed Cost modulet i Dynamics 365 giver jer en stribe fordele

Dato

27.08.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Fra specialist til leder

Vil du have mere viden om de krav, der stilles til ledere i erhvervslivet? Og vil du udvikle dine ledelseskompetencer? Så tag dette kursus, som også er et diplommodul modul, og få sat fokus på dit potentiale i overgangen fra rollen som specialist til rollen som leder.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup