Ny app skal forbedre leveringsoplevelsen

En ny app fra transportvirksomheden DPD skal gøre levering mere bekvemmelig for pakkemodtagere. App’en giver mulighed for en løbende kontakt mellem transportør og kunde.

DPD's nye app bliver lanceret i efteråret 2015. .

16.06.2015

SCM.dk

Den britiske transportvirksomhed DPD er i efteråret 2015 klar med en ny app til pakkemodtagere, der skal forbedre deres leveringsoplevelse.

Læs også: Nyt projekt tester bagagerums-levering

Modtageren skal oprette en profil med sine særlige leveringspræferencer og får herefter adgang til en række nye services. Det bliver blandt andet muligt at se alle de varer, der er på vej, så man slipper for at tracke hver eneste pakke. Desuden kan kunden løbende ændre aftaler om levering med transportøren.

Varm velkomst
Den kommende app fra DPD bliver taget positivt imod af Steffen Pasgaard, koncerndirektør i softwarevirksomheden EDI-Soft, der tror, at den muligvis kan få flere transportører til at gå i samme retning. Han er særligt begejstret for den dialog mellem transportør og modtager, som app’en muliggør.

”Med DPD’s app kan transportøren få feedback fra modtageren om ønsket leveringstidspunkt og -sted, så leveringsproblemer mindskes eller helt elimineres. Det forbedrer leveringsoplevelsen for modtageren og ikke mindst transportøren”, siger Steffen Pasgaard.

Læs også: DHL: Skræddersyede kurertransporter er på vej frem

Han mener, at fleksibilitet og leveringsmuligheder er særlig vigtigt, når det kommer til webshops.

”Kunder vægter leveringsmuligheder højt, når de handler på nettet. DPD fortsætter trenden med fleksibilitet helt ud i sidste led af leveringen, og det kan have stor konsekvens for, hvilken webshop kunderne vælger at handle i”.

-SSM

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

24.11.2025SCM.dk

Belgiske hospitaler indfører AutoStore-anlæg

19.11.2025SCM.dk

Verdens første elektriske 4x4 RoRo-traktor klar til havnene

19.11.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Digitalt overblik gav Sydkystens Automatik kontrol over materialeforbruget

16.11.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

14.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til Black Friday? Her er de kritiske punkter, der kræver fokus nu

13.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

5 fordele ved lagerautomation

13.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

13.11.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

RFID behøver ikke være kompliceret

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding

Dansk Standard
Kursus
Revision af ISO 9001:2026 – bliv klædt på til de kommende ændringer

Få overblik over de vigtigste ændringer i revisionen af ISO 9001, og hvad de betyder for dig, der arbejder med kvalitetsledelse i hverdagen. På kurset får du indsigt i ændringerne, forståelse for tankerne bag revisionen samt konkrete input til, hvordan du kan komme på forkant med de nye krav.

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Online

AGR
Webinar
Chain reactions: The spark behind smarter supply chain decisions

Supply chain: The hidden link in financial success

Dato

25.11.2025

Tid

14:30

Sted

Online on LinkedIn