Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed

Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.

Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding. Foto: Renz..

31.01.2023

SCM.dk

Siden grundlæggelsen i 1926 har virksomheden Ingvard Madsen bestræbt sig på at yde en service udover det sædvanlige, og har altid lagt stor vægt på at finde det produkt, som passer lige præcis til kundens behov.
Ingvard Madsen har siden 1976 solgt driftssikre, stærke og brugervenlige STIHL produkter til haver, skove og grønne områder - hvor den gode kvalitet er altafgørende. I 2019 blev virksomheden kåret til årets forhandler af STIHL iMOW® robotplæneklipper i Danmark samt årets STIHL butik i 2021.
Det gode samarbejde førte til, at Ingvard Madsen i efteråret 2022 blev den første virksomhed i Danmark til at få installeret en elegant og intelligent STIHL Pick-Up Box, som er produceret af Renz A/S.

STIHL ønsker med deres nye STIHL Pick-Up Box at skabe bedre købs – og serviceoplevelser for deres kunder. Boksen består af en række aflåste rum, hvor kunderne eksempelvis kan hente deres bestillinger eller aflevere deres produkter til reparation. Også uden for normal åbningstid. Kunderne kan tilgå boksen via midlertidige PIN-koder, der udleveres til kunderne via digitale meddelelser.

Mulighederne og fleksibilitet
For virksomheden Ingvard Madsen, som er beliggende nær Kolding, har STIHL Pick–Up Box gjort en kæmpe forskel, og ejer Peter Madsen, der er 4. generation i virksomheden, har kun rosende ord at sige om boksen:

”Vi er vildt glade for vores STIHL Pick-Up Box. Den skaber fleksibilitet, og gør at vi kan yde en ekstra god service for vores kunder. Vi er ikke længere afhængig af en åbningstid. Mange af vores kunder, specielt vores erhvervskunder, starter tidligt om morgenen, og mange har svært ved at nå at hente eller levere inden for åbningstiden, men dette er nu muligt med boksen”, udtaler Peter Madsen.

Læs også: Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

Peter Madsen uddyber, at deres STIHL Pick-Up Box bliver brugt til lidt af hvert. De forskellige størrelser af rum i boksen gør det muligt at afhente og indlevere alt lige fra små høreværn til store buskryddere. Derudover er der også en del kunder, der indleverer til reparation og service:

”Mange af vores kunder indleverer også produkter til reparation og service. Der er eksempelvis en del af vores private kunder, der afleverer deres robotplæneklippere til service. Men ligesom vores erhvervskunder har mange private også svært ved at nå det inden, at vi lukker. Så mange afleverer den om aftenen, og så kan vi kigge på den dagen efter. Vi generer blot en kode, som vi sender til kunden, og så får de adgang til boksen, hvor de selv kan vælge den rumstørrelse, som de har brug for”, forklarer Peter Madsen.

Funktionel, intelligent og sikker
Tilfredsheden blandt Ingvard Madsens kunder er heller ikke til at tage fejl af, og et stigende antal nye samt gamle kunder bruger flittigt den funktionelle og intelligente pakkeboks:

”Gennemsnitligt på en uge bliver boksen brugt hver anden dag, men det tal er kun stigende. Der er flere og flere, der melder ind, at de gerne vil gøre brug af den. Kunderne, nye som gamle, synes, at det er vildt smart. Det kan vi høre på dem alle sammen”, fortæller Peter Madsen.

Derudover er sikkerheden også fantastisk. Peter Madsen forklarer, hvordan virksomheden førhen var nødsaget til at efterlade nogle af deres produkter til deres kunder udenfor. Dette eventuelt bag en busk eller deres pylonskilt. Dette jo selvfølgelig for at imødekomme deres kunder. Men her var der sandsynlighed for, at der desværre var nogle, som ville løbe med produktet:

”Før vi fik en STIHL Pick-Up Box har vi tidligere sagt, at vi kunne lægge vores produkter udenfor, men at det var på kundernes eget ansvar, hvis vi gjorde det. Nu ringer kunden til os og betaler det givne beløb for produktet, og så placerer vi produktet i boksen. Dette gør, at vi i dag kan tage det mere roligt, da vi ved, at sikkerheden er i top, og vores produkter ligger trygt i boksen”, udtaler Peter Madsen.

- PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde el-truck giver enestående driftsøkonomi

Apport Systems A/S

Sponseret

Lagerstyring på autopilot - få dit lager til at tænke selv

Relateret indhold

17.03.2025SCM.dk

Effektiv logistik optimerer Stanley Black & Deckers forsyningskæde i Norden

17.03.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Effektivitet og præcision i én kompakt løsning med Counterbalance AGV

17.03.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AGILOX lancerer sakse-fri teknologi med øget fleksibilitet til automatiseret materialehåndtering

14.03.2025TECSYS A/S

Sponseret

Honeywell CK67: En håndterminal, der kan klare lidt af hvert

14.03.2025Hans Schourup A/S

Sponseret

AI og Automation i Lager- og Pakkehåndtering – Fremtidens Optimerede Logistik

13.03.2025SCM.dk

Ny teknologi gør automatiseret intern transport lettere, hurtigere og billigere

13.03.2025SCM.dk

KNAPP vinder Best Product-pris for banebrydende AeroBot-lagringssystem

12.03.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Linde el-truck giver enestående driftsøkonomi

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Seminar
ISO 45001 Inspirationsseminar

ISO 45001 Inspirationsseminaret giver dig en grundlæggende forståelse for kravelementerne i ISO 45001 standarden samt betingelserne i Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1409, og hvad det vil sige at være certificeret efter ISO 45001 standarden samt Arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1409.

Dato

17.03.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Seminar
ISO 14001 Inspirationsseminar

I løbet af ISO 14001 Inspirationsseminaret får du forståelse for ISO 14001 standarden og bliver i stand til at vurdere den miljømæssige bæredygtighed i din virksomheds miljøledelsessystem i forhold til de strategiske og operationelle kravelementer i ISO 14001 standarden.

Dato

24.03.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia

Bureau Veritas
Kursus
QMS ISO 9001:2015 Lead Auditor Kvalitet (CQI IRCA-certificeret)

Som Lead Auditor spiller du en central rolle i at sikre, at organisationens ledelsessystem effektivt støtter ledelsen i at opnå deres mål. ISO 9001-standarden er globalt den mest udbredte og blev revideret i 2015. Den fungerer som et grundlæggende styringsværktøj for optimering og effektivisering af processer i forskellige typer af organisationer, herunder inden for produktion, service, sundhedssektoren m.fl. Vedligeholdelse af disse processer er afgørende for at opnå vedvarende resultater, og audits er en del af plan-do-check-act processen”.

Dato

24.03.2025

Tid

08:30

Sted

Kongens Lyngby

Implement Consulting Group
Webinar
Transforming production with SAP digital manufacturing

Get ready to explore SAP Digital Manufacturing, where real-time data, IoT, AI and advanced analytics come together to optimise production.

Dato

26.03.2025

Tid

09:30

Sted

Online

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Ledelse af implementering

Få værktøjer til at lede din egen implementering af nye teknologier, systemer og strategier. Tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at skabe vellykkede implementeringer i din organisation.

Dato

26.03.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Økonomisk analyse

Bliv skarpere på økonomisk analyse og de økonomiske dynamikker i organisationer. På dette kursus, som også er et diplommodul, er der fokus på generel investerings- og finansieringsteori, inklusive virksomhedens (organisationens) årsberetning og den bagvedliggende lovgivning.

Dato

26.03.2025

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup