Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed

Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.

Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding. Foto: Renz..

31.01.2023

SCM.dk

Siden grundlæggelsen i 1926 har virksomheden Ingvard Madsen bestræbt sig på at yde en service udover det sædvanlige, og har altid lagt stor vægt på at finde det produkt, som passer lige præcis til kundens behov.
Ingvard Madsen har siden 1976 solgt driftssikre, stærke og brugervenlige STIHL produkter til haver, skove og grønne områder - hvor den gode kvalitet er altafgørende. I 2019 blev virksomheden kåret til årets forhandler af STIHL iMOW® robotplæneklipper i Danmark samt årets STIHL butik i 2021.
Det gode samarbejde førte til, at Ingvard Madsen i efteråret 2022 blev den første virksomhed i Danmark til at få installeret en elegant og intelligent STIHL Pick-Up Box, som er produceret af Renz A/S.

STIHL ønsker med deres nye STIHL Pick-Up Box at skabe bedre købs – og serviceoplevelser for deres kunder. Boksen består af en række aflåste rum, hvor kunderne eksempelvis kan hente deres bestillinger eller aflevere deres produkter til reparation. Også uden for normal åbningstid. Kunderne kan tilgå boksen via midlertidige PIN-koder, der udleveres til kunderne via digitale meddelelser.

Mulighederne og fleksibilitet
For virksomheden Ingvard Madsen, som er beliggende nær Kolding, har STIHL Pick–Up Box gjort en kæmpe forskel, og ejer Peter Madsen, der er 4. generation i virksomheden, har kun rosende ord at sige om boksen:

”Vi er vildt glade for vores STIHL Pick-Up Box. Den skaber fleksibilitet, og gør at vi kan yde en ekstra god service for vores kunder. Vi er ikke længere afhængig af en åbningstid. Mange af vores kunder, specielt vores erhvervskunder, starter tidligt om morgenen, og mange har svært ved at nå at hente eller levere inden for åbningstiden, men dette er nu muligt med boksen”, udtaler Peter Madsen.

Læs også: Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

Peter Madsen uddyber, at deres STIHL Pick-Up Box bliver brugt til lidt af hvert. De forskellige størrelser af rum i boksen gør det muligt at afhente og indlevere alt lige fra små høreværn til store buskryddere. Derudover er der også en del kunder, der indleverer til reparation og service:

”Mange af vores kunder indleverer også produkter til reparation og service. Der er eksempelvis en del af vores private kunder, der afleverer deres robotplæneklippere til service. Men ligesom vores erhvervskunder har mange private også svært ved at nå det inden, at vi lukker. Så mange afleverer den om aftenen, og så kan vi kigge på den dagen efter. Vi generer blot en kode, som vi sender til kunden, og så får de adgang til boksen, hvor de selv kan vælge den rumstørrelse, som de har brug for”, forklarer Peter Madsen.

Funktionel, intelligent og sikker
Tilfredsheden blandt Ingvard Madsens kunder er heller ikke til at tage fejl af, og et stigende antal nye samt gamle kunder bruger flittigt den funktionelle og intelligente pakkeboks:

”Gennemsnitligt på en uge bliver boksen brugt hver anden dag, men det tal er kun stigende. Der er flere og flere, der melder ind, at de gerne vil gøre brug af den. Kunderne, nye som gamle, synes, at det er vildt smart. Det kan vi høre på dem alle sammen”, fortæller Peter Madsen.

Derudover er sikkerheden også fantastisk. Peter Madsen forklarer, hvordan virksomheden førhen var nødsaget til at efterlade nogle af deres produkter til deres kunder udenfor. Dette eventuelt bag en busk eller deres pylonskilt. Dette jo selvfølgelig for at imødekomme deres kunder. Men her var der sandsynlighed for, at der desværre var nogle, som ville løbe med produktet:

”Før vi fik en STIHL Pick-Up Box har vi tidligere sagt, at vi kunne lægge vores produkter udenfor, men at det var på kundernes eget ansvar, hvis vi gjorde det. Nu ringer kunden til os og betaler det givne beløb for produktet, og så placerer vi produktet i boksen. Dette gør, at vi i dag kan tage det mere roligt, da vi ved, at sikkerheden er i top, og vores produkter ligger trygt i boksen”, udtaler Peter Madsen.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

15.09.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Toyota Material Handling Danmark præsenterer fremtidens logistikløsninger på HI-messen 2025

09.09.2025Norris Print-Tech A/S

Sponseret

Ringscanner i fjervægtsklassen

09.09.2025SCM.dk

Carl Ras tredobler kapaciteten på centrallageret med ny Autostore

03.09.2025Element Logic Danmark

Sponseret

Mød Element Logic på HI-messen 2025 – og mød morgendagens fuldautomatiske lagerautomationsløsninger

01.09.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

31.08.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Førerkomfort i fokus ved MillPart-truckvalg

26.08.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Fra eksterne krav til moderne lagerstyring hos Urtegaarden

26.08.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

FreeBee A/S skaber et mere sikkert arbejdsmiljø med ny halvautomatiseret lagerløsning

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles