Ny pakkeboks styrker 100 år gammel virksomhed

Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding.

Den familieejede virksomhed Ingvard Madsen har i samarbejde med STIHL og Renz A/S fået opsat en ny og praktisk pakkeboks, STIHL Pick-Up Box, som skal være med til styrke og fremtidssikre den anerkendte virksomhed nær Kolding. Foto: Renz..

31.01.2023

SCM.dk

Siden grundlæggelsen i 1926 har virksomheden Ingvard Madsen bestræbt sig på at yde en service udover det sædvanlige, og har altid lagt stor vægt på at finde det produkt, som passer lige præcis til kundens behov.
Ingvard Madsen har siden 1976 solgt driftssikre, stærke og brugervenlige STIHL produkter til haver, skove og grønne områder - hvor den gode kvalitet er altafgørende. I 2019 blev virksomheden kåret til årets forhandler af STIHL iMOW® robotplæneklipper i Danmark samt årets STIHL butik i 2021.
Det gode samarbejde førte til, at Ingvard Madsen i efteråret 2022 blev den første virksomhed i Danmark til at få installeret en elegant og intelligent STIHL Pick-Up Box, som er produceret af Renz A/S.

STIHL ønsker med deres nye STIHL Pick-Up Box at skabe bedre købs – og serviceoplevelser for deres kunder. Boksen består af en række aflåste rum, hvor kunderne eksempelvis kan hente deres bestillinger eller aflevere deres produkter til reparation. Også uden for normal åbningstid. Kunderne kan tilgå boksen via midlertidige PIN-koder, der udleveres til kunderne via digitale meddelelser.

Mulighederne og fleksibilitet
For virksomheden Ingvard Madsen, som er beliggende nær Kolding, har STIHL Pick–Up Box gjort en kæmpe forskel, og ejer Peter Madsen, der er 4. generation i virksomheden, har kun rosende ord at sige om boksen:

”Vi er vildt glade for vores STIHL Pick-Up Box. Den skaber fleksibilitet, og gør at vi kan yde en ekstra god service for vores kunder. Vi er ikke længere afhængig af en åbningstid. Mange af vores kunder, specielt vores erhvervskunder, starter tidligt om morgenen, og mange har svært ved at nå at hente eller levere inden for åbningstiden, men dette er nu muligt med boksen”, udtaler Peter Madsen.

Læs også: Ny pakkeboks skaber utallige muligheder for kaffeshop

Peter Madsen uddyber, at deres STIHL Pick-Up Box bliver brugt til lidt af hvert. De forskellige størrelser af rum i boksen gør det muligt at afhente og indlevere alt lige fra små høreværn til store buskryddere. Derudover er der også en del kunder, der indleverer til reparation og service:

”Mange af vores kunder indleverer også produkter til reparation og service. Der er eksempelvis en del af vores private kunder, der afleverer deres robotplæneklippere til service. Men ligesom vores erhvervskunder har mange private også svært ved at nå det inden, at vi lukker. Så mange afleverer den om aftenen, og så kan vi kigge på den dagen efter. Vi generer blot en kode, som vi sender til kunden, og så får de adgang til boksen, hvor de selv kan vælge den rumstørrelse, som de har brug for”, forklarer Peter Madsen.

Funktionel, intelligent og sikker
Tilfredsheden blandt Ingvard Madsens kunder er heller ikke til at tage fejl af, og et stigende antal nye samt gamle kunder bruger flittigt den funktionelle og intelligente pakkeboks:

”Gennemsnitligt på en uge bliver boksen brugt hver anden dag, men det tal er kun stigende. Der er flere og flere, der melder ind, at de gerne vil gøre brug af den. Kunderne, nye som gamle, synes, at det er vildt smart. Det kan vi høre på dem alle sammen”, fortæller Peter Madsen.

Derudover er sikkerheden også fantastisk. Peter Madsen forklarer, hvordan virksomheden førhen var nødsaget til at efterlade nogle af deres produkter til deres kunder udenfor. Dette eventuelt bag en busk eller deres pylonskilt. Dette jo selvfølgelig for at imødekomme deres kunder. Men her var der sandsynlighed for, at der desværre var nogle, som ville løbe med produktet:

”Før vi fik en STIHL Pick-Up Box har vi tidligere sagt, at vi kunne lægge vores produkter udenfor, men at det var på kundernes eget ansvar, hvis vi gjorde det. Nu ringer kunden til os og betaler det givne beløb for produktet, og så placerer vi produktet i boksen. Dette gør, at vi i dag kan tage det mere roligt, da vi ved, at sikkerheden er i top, og vores produkter ligger trygt i boksen”, udtaler Peter Madsen.

- PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

19.11.2025SCM.dk

Verdens første elektriske 4x4 RoRo-traktor klar til havnene

19.11.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Digitalt overblik gav Sydkystens Automatik kontrol over materialeforbruget

16.11.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

14.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til Black Friday? Her er de kritiske punkter, der kræver fokus nu

13.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

5 fordele ved lagerautomation

13.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

13.11.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

RFID behøver ikke være kompliceret

11.11.2025SCM.dk

Nordjyllands lagerlokaler bliver hurtigt lejet ud i takt med lavt nybyggeri

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding