Nyt pakkeboksanlæg i Aarhus og logistikcenter i Göteborg skal styrke PostNord

Tirsdag åbnede PostNord Danmarks største pakkeboksanlæg i Aarhus, som skal være med til at gøre hverdagen lettere for pakkemodtagere. Samtidig offentliggjorde PostNord TPL, at de sammen med Landvetter Logistik Center skal opføre et nyt logistikcenter i Sverige.

PostNord TPL har indgået en aftale med Landvetter Logistik Center om at opføre et nyt logistikcenter ved Göteborg-Landvetter lufthavn. Illustration: PostNord.

12.09.2019

SCM.dk

Mens PostNord i Danmark åbnede landets største pakkeboksanlæg på Banegårdspladsen i Aarhus, kunne selskabets tredjepartslogistikvirksomhed, PostNord TPL, i Sverige offentliggøre, at de har indgået en aftale med Landvetter Logistik Center om at opføre et nyt logistikcenter ved Göteborg-Landvetter lufthavn.

Med åbningen af pakkeboksanlægget har PostNord nu åbnet 12 nye udleveringssteder i Aarhus i år. På landsplan forventer de at nå op på 500 nye udleveringssteder i år, og når de alle står klar, vil PostNord tilbyde landets største netværk med 2.000 udleveringssteder, lyder det fra koncernen.

Landets største pakkeboksanlæg er åbent på Banegårdspladsen i Aarhus. Arkivfoto: PostNord/Sine Fiig.

”De nye åbninger og de lange åbningstider gør hverdagen lettere for pakkemodtagerne. Vi kommer til at tilbyde aarhusianerne det største antal pakkeudleveringssteder og den bedste tilgængelighed nogensinde”, siger Vibeke Mousing, distriktschef hos PostNord.

Det nye pakkeboksanlæg kan rumme 240 pakker ad gangen, og her kan aarhusianerne hente og sende pakker fra kl. 7.00 til 22.00 alle ugens dage.

Samtidig med åbningen udvides kapaciteten på posthuset hos Føtex Food i Ceres Byen, så de kan udlevere endnu flere pakker. Til gengæld fraflytter PostNord fra postcenteret i Ankersgade, der hidtil har fungerer som pakkeudlevering og udgangssted for en mindre del af de aarhusianske postbude.

Overtager 46.000 kvm.
Mens det danske fokus var rettet mod pakkeudleveringsløsninger, kunne PostNord TPL offentliggøre, at de kommer til at overtage alle 46.000 m2 i Landvetter Logistik Center.

Første etape, der omfatter omkring 20.000 m2, forventes at være klar til indflytning d. 1. juni 2020, mens resten af bygningen forventes klar i løbet af efteråret 2020.

”Vi er inde i en fase med stærk vækst. Sidste år etablerede vi os i Jönköping og byggede nyt i Norrköping, ved årsskiftet overtager vi en ny ejendom i Helsingborg, og med denne satsning vil vi forstærke vores tilstedeværelse ved Göteborg”, siger udviklingschef i PostNord TPL, Mårten Koshko.

Det nye logistikcenter kommer også til at skabe nogle nye arbejdspladser hos PostNord TPL. Det er dog endnu ikke blevet besluttet, hvilke opgaver der skal håndteres i den nye ejendom.

Læs også: 'Dyre og dårlige' PostNord angribes af nyt leveringssamarbejde

Landvetter Logistik Center ejes af de to svenske virksomheder Bockasjö og Swedavia. Bygningen er klassificeret som en Green Building med et lavt energiforbrug, og det vil blive muligt at udstyre bygningen med solceller.

- JMA

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

19.11.2025SCM.dk

Kvinder forbedrer kulturen i mandsdominerede fag

17.11.2025Brother Nordic A/S

Sponseret

Linerless labels: Fremtidens fleksible løsning

14.11.2025SCM.dk

Ørsted når målet: 98 procent lavere CO2-udledning

14.11.2025SCM.dk

Organisationer jubler over europæisk regelforenkling

14.11.2025SCANLOX ApS

Sponseret

To gode dage med besøg fra AGILOX

14.11.2025SCM.dk

Regler spænder ben for dem, der vil skabe mere natur

13.11.2025SCM.dk

Tidligere forsvarschef Peter Bartram indtræder i Baso Groups bestyrelse

13.11.2025Delfi Technologies A/S

Sponseret

Mindre spildtid – mere samarbejde: Sådan har MENY Hillerød forbedret effektiviteten

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby