Stibo Systems runder 1 milliard kroner i omsætning

Den globale Master Data Management (MDM)-leverandør Stibo Systems har øget sin markedsandel i det seneste regnskabsår. Omsætningen er vokset fra 918,95 millioner kroner i regnskabsåret 2021-22 til 1.056,77 millioner kroner i regnskabsåret 2022-23 – en solid stigning på 15 procent, som bekræfter virksomhedens vækstkurve.

Den globale Master Data Management (MDM)-leverandør Stibo Systems har øget sin markedsandel i det seneste regnskabsår. Omsætningen er vokset fra 918,95 millioner kroner i regnskabsåret 2021-22 til 1.056,77 millioner kroner i regnskabsåret 2022-23. Foto: Stibo Systems..

04.08.2023

SCM.dk

"På trods af endnu et år med global økonomisk usikkerhed er vores øgede omsætning et bevis på, at troværdige data er mere afgørende for virksomheder nu end nogensinde før, hvilket øger efterspørgslen efter vores løsninger. Vi er meget stolte over at nå en omsætning på over 1 milliard kroner. Det er en milepæl for Stibo Systems, som giver os energien til fortsat at ville vokse", siger Adrian Carr, CEO i Stibo Systems.

Software-as-a-service (SaaS) er drivkraften bag virksomhedens vækst, og alle Stibo Systems' nye kunder vælger en cloud-implementering. Mere end 250 kunder har valgt fleksibiliteten og skalerbarheden med et SaaS-abonnement til den daglige drift af deres master data management, hvilket har øget den månedligt tilbagevendende omsætning med 23 procent i forhold til det foregående regnskabsår.

"Vores SaaS-løsning skaffer os nye innovative kunder, og derudover er eksisterende kunder i stigende grad ivrige efter at migrere deres løsning til skyen, hvilket er med til at gøre vores kundebase til en stor bidragyder til den samlede omsætning. Vi forventer, at denne tendens vil fortsætte i hvert fald i de næste par år, så udsigterne for omsætningen er meget positive", uddyber Carr.

Den nordamerikanske region fortsætter sin trend med høj vækst og går fra 36 procent af den samlede omsætning i sidste regnskabsår til 39 procent. Stibo Systems vil fortsætte med at investere i denne region, samtidig med at virksomheden styrker sin tilstedeværelse i Europa, Latinamerika, samt Asien og Stillehavsregionen.

Investeringer i innovation der vedrører kernefunktioner i MDM, for eksempel AI-aktiveret automatisering, styrker virksomhedens markedsposition, og man oplever en stigning i antallet af kunder, der opgraderer fra ét til flere datadomæner.

"Stibo Systems’ MDM-platform har en unik konkurrencefordel på produktdata – fødevarer, tøj, elektronik osv., og det faktum, at den samme teknologi også bruges til at styre data på tværs af andre datadomæner som for eksempel kunder, leverandører og lokationer, giver kunderne store fordele, der både kan maksimere afkastet på deres investering og samtidig give mere sofistikerede indsigter fra data på tværs af domæner", siger Adrian Carr.

Læs også: Leverandør lancerer nyt kompetenceområde

Stibo Systems lancerede i sidste regnskabsår, i juli 2022, også en ambitiøs ESG-strategi, der også omfatter en CSR-politik, hvilket stemmer overens med virksomhedens forpligtigelse til at ville være med til at skabe en bedre verden.

"Vi sætter fortsat standarden for, hvordan man håndterer data inden for detailhandel, forbrugerprodukter, produktion og distribution, og vi hjælper vores kunder med at levere bedre forretningsresultater og en bedre verden ved at arbejde med bedre data", slutter Carr.

- PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

02.12.2025SCM.dk

Kinas udledninger flader ud - og måske er det permanent

02.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

Automatisering i sundhedssektoren

01.12.2025Combilift

Sponseret

Combilift Unveils the 2025 Christmas video “Twelve Days of Christmas” – with a Twist!

28.11.2025SCM.dk

SCM medie lukker og slukker

27.11.2025PALOMAT

Sponseret

Sidste chance: PALOMAT® ER GÅET HELT I SORT 🖤

26.11.2025SCM.dk

Tvangsarbejde: Kina brænder inde med 700.000 ton tomatpure

25.11.2025SCM.dk

Innovation: Danmark investerer massivt i grønne og digitale iværksættere

24.11.2025GS1 Denmark

Sponseret

Nu kommer det – passet der holder digital snor i alle produkter

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
NIS2 i kommuner - vejen til compliance med afsæt i ISO 27001

På dette todages kursus klæder vi kommunale ledere og nøglemedarbejdere på til at forstå, planlægge og realisere arbejdet med NIS 2-compliance. Vi giver indblik i, hvordan arbejdet kan inspireres af ISO/IEC 27001, og hvordan en pragmatisk tilgang gør det muligt at opnå højere sikkerhed, der er forankret i driften.

Dato

04.12.2025

Sted

CodeNode, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
ISO 14001:2015 Lead Auditor Refresher

Opdater din viden om ISO 14001:2015

Dato

08.12.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27001: Diplomkursus i informationssikkerhed

På dette kursus får du hjælp til at starte arbejdet med at få et effektivt ledelsessystem for informationssikkerhed, som passer til din virksomheds behov, med ISO 27001.

Dato

09.12.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
NIS2 i praksis – med ISO/IEC 27001 som fundament for compliance

På dette diplomkursus får du overblik over NIS2-kravene i praksis, og du lærer, hvordan ISO/IEC 27001 kan bruges som en praktisk ramme til at styrke jeres informationssikkerhed og sikre compliance med den nye NIS2-lov.

Dato

09.12.2025

Sted

Comwell H.C. Andersen Odense

Dansk Standard
Kursus
CE-mærkning af maskiner og anlæg - diplomkursus

Sådan udfører du CE-mærkning af maskiner, maskinlinjer og ombyggede maskiner – Diplomkursus – 2 dage

Dato

09.12.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
Kemi Fokus 2025

Vi vil gerne invitere dig, der har interesse i området for kemikalier og kemikaliedokumentation, til Kemi Fokus 2025 den 9. december kl. 8.30-12.00 eller fra kl. 13.00-17.00 i Fredericia. Dagen indeholder forskellige relevante emner, og spænder fra det mere overordnede i forhold til markedsføring til det helt specifikke inden for klassificering – se mere i programmet nedenfor.

Dato

09.12.2025

Tid

08:30

Sted

Fredericia