Stor forsyningskæde leverandør satser på digital transformation

CHEP implementerer et førsteklasses system til styring af kunderelationer, hvilket optimerer palleindsamlingsprocesserne og den digitale kapacitet i hele organisationen: Predict-algoritmen.

Fra venstre til højre, Sonia Guerra, Manager, CHEP European Call Center, Christian Carrasco og Alfonso Martin. Foto: CHEP..

30.05.2023

SCM.dk

CHEP, den globale leverandør af forsyningskædeløsninger, arbejder på en digital transformation af virksomheden, herunder måden den administrerer palleindsamlinger på.

Alfonso Martín, direktør for Asset Productivity Solutions i CHEP Europe, siger:

"For et år siden lancerede vi "Predict"-projektet med hensigten at tage en datadrevet tilgang til indsamling af paller. Ved at bruge maskinlæringsteknologi kombineret med data, som vi modtager fra producenter, fragtmænd og detailkunder, har vi udviklet en række algoritmer, som opretter ugentlige opgaver til vores callcentermedarbejdere. Værktøjet håndterer indsamling på tværs af mere end 100.000 lokationer og har i det seneste år hjulpet os med at øge indsamlingen af paller med 500.000 enheder, hvilket reducerer omkostningerne og styrker bæredygtigheden".

CHEPs ambition om at genopfinde pooling indebærer udbygning af en allerede førende global poolingløsning, samtidig med at der opbygges nye forretningsmuligheder og identificeres nye muligheder for at skabe værdi for kunderne.  Dette underbygges af en digital omstilling, som har til hensigt at udnytte data og digital indsigt. Ved at kombinere dette med de centrale forretningsprincipper om genbrug, modstandsdygtighed og regenerering går CHEP forrest som pioner inden for fremtidens forsyningskæder.

Christian Carrasco, direktør for Asset Productivity Process Transformation på globalt plan, forklarer:

"Vi er i gang med en omfattende proceskortlægning af alle de aktiviteter, der varetages af callcentret, hvilket vil gøre det muligt for os at identificere områder med forbedringspotentiale, som vil danne grundlag for transformationen”.

Han fortsætter:

"Transformationen af callcentret bygger på tre søjler. Den første er en forbedret kundeoplevelse. Alle vores kunder, uanset om de er interne eller eksterne, forventer den samme service. Den anden er global digitalisering, som skal afstemmes med virksomhedens øvrige transformationsprogrammer. Og den tredje er effektivitetsgevinster ved at strømline processer og reducere den tid, der bruges på at løse problemer".

Læs også: AutoStore-robotlager bidrager stort til familievirksomheds succes

I øjeblikket håndterer callcentret både den indgående og udgående kontakt til kundeservice vedrørende indsamling af aktiver.  Flere end 100 dedikerede agenter arbejder på 25 sprog og dækker 28 lande i Europa. Desuden tilbyder hjemmesiden collect.chep.com en nem og hurtig metode til at anmode om afhentning af paller online.

- PiB

N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

24.11.2025SCM.dk

Belgiske hospitaler indfører AutoStore-anlæg

19.11.2025SCM.dk

Verdens første elektriske 4x4 RoRo-traktor klar til havnene

19.11.2025Apport Systems A/S

Sponseret

Digitalt overblik gav Sydkystens Automatik kontrol over materialeforbruget

16.11.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

14.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

Er dit lager klar til Black Friday? Her er de kritiske punkter, der kræver fokus nu

13.11.2025TECSYS A/S

Sponseret

5 fordele ved lagerautomation

13.11.2025Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

13.11.2025ECK – Ejnar C. Kjeldsen A/S

Sponseret

RFID behøver ikke være kompliceret

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby

STILL Danmark A/S
Messe
GRAND OPENING!

Still Danmark inviterer til Åbent Hus I nyt showroom i Kolding

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Essen 32, 6000 Kolding

Dansk Standard
Kursus
Revision af ISO 9001:2026 – bliv klædt på til de kommende ændringer

Få overblik over de vigtigste ændringer i revisionen af ISO 9001, og hvad de betyder for dig, der arbejder med kvalitetsledelse i hverdagen. På kurset får du indsigt i ændringerne, forståelse for tankerne bag revisionen samt konkrete input til, hvordan du kan komme på forkant med de nye krav.

Dato

25.11.2025

Tid

09:00

Sted

Online

AGR
Webinar
Chain reactions: The spark behind smarter supply chain decisions

Supply chain: The hidden link in financial success

Dato

25.11.2025

Tid

14:30

Sted

Online on LinkedIn