Toyota Material Handling Europe følger EU's ESRS forud for sin tid i ny bæredygtighedsrapport

I seneste bæredygtighedsrapport følger Toyota Material Handling Europe allerede de nye Europæiske Standarder for Bæredygtighedsrapportering (ESRS), selvom kravet endnu ikke er obligatorisk. Med denne tilpasning, hæver virksomheden standarderne ved at omfavne forandring.

Strukturen af vores bæredygtighedsrapportering for 2023 følger nu rammerne i EU’s ESRS. Vi har sat vores nye 10-års mål forud for, at EU-kravene træder i kraft.. Foto: Toyota Material Handling

For sin sjette bæredygtighedsrapport har Toyota Material Handling Europe afstemt sin rapporteringsproces med ESRS langt forud for tiden. Denne tilgang giver virksomheden mulighed for tidligt at identificere forbedringsmulighederne i sin kommunikation om bæredygtighed, offentliggøre aktuelt tilgængelig information og forberede sig på de nye standarder, som træder i kraft i 2026. Som en nøglekomponent i EU's direktiv om virksomheders bæredygtighedsrapportering (CSRD), er ESRS-framework et kommende sæt af EU's overensstemmelses- og oplysningskrav for store virksomheder.

"Vi er forpligtede til at være transparente overfor vores interessenter om de udfordringer, vi står overfor i at blive en mere bæredygtig virksomhed. Vi sigter mod at være offentlige ansvarlige for vores forpligtelser i forhold til fremskridt gennem vores bæredygtighedsrapportering," siger Ernesto Domínguez, præsident og CEO hos Toyota Material Handling Europe.

I over et årti har Toyota Material Handling Europe været en pioner inden for bæredygtighed i branchen for materialehåndtering. Ved at afstemme strukturen af sin Bæredygtighedsrapport for 2023 med ESRS forud for EU's krav, der gradvist indfases - og ved at sætte nye mål knyttet til hver af standarderne - udfordrer virksomheden sig selv til at fortsætte med at gå forrest, skærpe sit fokus ikke kun på egne operationer, men også på relationer med leverandører, underentreprenører, kunder og andre interessenter.

Andre højdepunkter i rapporten inkluderer virksomhedens indsendelse af emissionsmål til Science Based Targets-initiativet (SBTi), et nyt DE&I-engagement for at skabe en inkluderende arbejdsplads, samt oprettelsen af en ESG-komité for at forbedre virksomhedens bæredygtighedsstrategi og ESG-beslutningstagning.

"Hver bæredygtighedsudfordring er i sin natur tværfunktionel. Derfor gør det at samle et team af direktører fra hver forretningsfunktion os i stand til at tackle en bred vifte af bæredygtighedsudfordringer, såsom klimaændringer, diversitet og sundhed & sikkerhed. ESG-komiteen vil gøre os i stand til at støtte vores ledelse og få momentum i overgangen til en mere bæredygtig forretning," siger Tom Schalenbourg, direktør for bæredygtig udvikling hos Toyota Material Handling Europe.

Du kan få adgang til Toyota Material Handling Europes Bæredygtighedsrapport for 2023 her.

Mere fra...

16.09.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektive lejeløsninger: En vej til omkostningsreduktion og øget fleksibilitet i materialehåndtering

10.09.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Toyota introducerer Swarm Automation Storage: Høj kapacitets AGV- og shuttle-løsning

04.06.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

3 centrale trin til ESG i din materialehåndtering

03.06.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

03.06.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Fra gas til el – stor byggevaregrossist eksekverer ESG tiltag i den interne transport

28.05.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Klarhed i timemåling på truck: A-tid kontra S-tid