Ung iværksætter vil slå webgiganter med kundenærvær og gode oplevelser

De udenlandske giganters indtog i Danmark kan betyde lukning for flere danske webshops, men en dansk iværksætter håber, at han med nærhed og god service på ikke mindst leveringen kan modstå trykket fra eBay og Amazon.

Iværksætter Michael Tobiassen Hansen (th) tager kampen op mod de store, internationale webshops. Han ejer onlineløsningen Barberklingen.dk og startede efterfølgende Kaffedrengen.dk, der begge er abonnementsbaserede PR-foto.

05.08.2019

SCM.dk

Det mener 27-årige Michael Tobiassen Hansen, der er iværksætter og står bag flere danske webshops, herunder Kaffedrengen.dk, hvor det er muligt at købe kaffekapsler på abonnement, og Barberklingen.dk, hvor man kan købe barberskrabere på samme facon.

I 2018 brugte danskerne 129,3 milliarder kroner på internettet, men over en tredjedel af pengene gik til udenlandske webshops. Det hænger blandt andet sammen med, at de udenlandske webshops har mulighed for at presse prisen mere end de danske.

Når kunderne handler online, er priserne nemlig en vigtig faktor – men altså ikke den vigtigste, mener Michael Tobiassen Hansen.

”Selvfølgelig er der nogen, der køber kopivarer hjem og sælger dem billigt, fordi de kun prøver at spille med på prisen. Men der er så mange, der gør netop det, at chancen for at miste kunden igen bliver stor”, siger han og fortsætter:

”Det handler i stedet om at skille sig ud og være nærværende, hvis kunden skal have en god oplevelse og komme igen”.

Amazon kan tage stor bid af markedet
I lande som Tyskland og England sidder de store udenlandske webshops eBay og Amazon på henholdsvis 30 og 50 procent af onlinemarkedet. Og det frygtes da også, at Amazon tager en stor bid af det danske marked, når de gør deres forventede indtog.

”Der er da en reel risiko for, at de eksisterende webshops bliver opslugt, når store virksomheder som Amazon eller eBay indtager et nyt marked”, siger Michael Tobiassen Hansen og fortsætter:

”For at overleve skal man være en onlineudgave af den lokale bager, man kender fra landsbyen. Forbrugerne forventer næsten mere end tidligere kendskab, nærhed og god service, når de handler. Men det betyder også, at hvis vi kan skabe det, så bliver kunderne hos os”.

Ligesom kunderne vil have indsigt og kundeservice fra deres lokale onlinebutik, vil de også gerne have deres varer, så snart de har købt dem. Flere og flere selskaber tilbyder 24 timers levering, og forbrugerne forventer næsten, at webshops leverer på dagen. Det kan Michael Tobiassen Hansen også nikke genkendende til.

Læs også: "Vi vil vokse med online-SMV'erne"

”Et eksempel er, at når fru Hansen ringer ind til os kl. 17 på en torsdag, fordi hun har glemt at bestille kaffe, og selvom vores bagkant er kl. 16, så sørger vi stadig for, at hun har sin kaffe næste morgen kl. 07.00. I den her branche skal man bare være klar til at strække sig det længere for sine kunder”, siger Michael Tobiassen Hansen.

- JMA

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes - en del af den digitale forsyningskæde

PlanEven

Sponseret

Optimering af indkøbsprocesser med ordreportal

Relateret indhold

16.09.2024SCM.dk

Grøn stål bliver større del af lastbilproduktion

16.09.2024SCM.dk

Grønne lastbiler fylder betydeligt mere på vejene

12.09.2024SCM.dk

VELUX Gruppen forbereder sig på fremtiden med ny operations direktør

11.09.2024SCM.dk

Ny bestyrelsesformand skal understøtte Movers vækst

11.09.2024Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

Körber Supply Chain åbner nyt kontor i Sverige

10.09.2024Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Toyota introducerer Swarm Automation Storage: Høj kapacitets AGV- og shuttle-løsning

06.09.2024SCM.dk

Stena har overtaget fuldt ejerskab af NTEX

06.09.2024SCM.dk

De største temaer på SCM.dk i 2024

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Ledelse af medarbejdere og faglig udvikling

Få indsigt i læring på flere niveauer og få færdigheder til bedre at kunne fremme kompetenceudvikling og opgaveløsning i virksomheden.

Dato

12.09.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Automatiser tidkrævende opgaver med Copilot

AI, kunstig intelligens, bliver en game-changer - også på tværs af Dynamics 365 Supply Chain Management platformen. Hør alt om, hvad AI kan gøre for jeres virksomhed på vores webinar om Copilot.

Dato

19.09.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - dag

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

23.09.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Kommunikation og teamrelationer

Vil du kunne lede projektteam og interessenter – eller gør du det allerede og ønsker du at styrke dine kompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og opkvalificer dine evner til at kommunikere og skabe gode teamrelationer.

Dato

30.09.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - dag

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

30.09.2024

Tid

09:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

SCANLOX ApS
Messe
SCANLOX inviterer dig til FoodTech 2024

Få et indblik i innovative interne logistikløsninger til fødevareindustrien på FoodTech 2024.

Dato

01.10.2024

Tid

09:00

Sted

MCH Messecenter Herning Vardevej 1 7400 Herning