UPS lancerer nyt online værktøj til returforsendelser

Hos UPS vil man gerne give forhandlerne bedre mulighed for at håndtere returvarer. Derfor kunne fragtfirmaet i sidste uge lancere et gratis online værktøj, der hjælper forhandlere til at styre returforsendelser uden at integrere ny teknologi.

Med online værktøjet UPS Returns Manager får forhandlere for eksempel en kontrolleret og kundevenlig returneringsproces, der svarer til de store online forhandleres, men uden den integrerede teknologi..

11.10.2017

SCM.dk

I sidste uge kunne UPS lancere det nye gratis online værktøj UPS Returns Manager, som gør det muligt for forhandlere, der er online, at tilpasse returforsendelser i henhold til deres egen politik.

Det sker blandt andet på baggrund af studiet UPS Pulse of the Omni-Channel Reatiler fra 2016. Her viste tal, at mere end halvdelen af alle onlineforhandlere ser accept og administration af returneringer som en stor udfordring, fordi mange onlinekunder undersøger vilkårene for forhandlerens returpolitik, inden de beslutter sig for at gennemføre deres køb.

Læs også: UPS starter lørdagslevering i udvalgte storbyer

Skal forbedre processen
Med det nye online værktøj kan UPS virksomhedskunder i 44 lande nu styre deres returforsendelser til indenlandske returneringer og returneringer inden for den europæiske union uden at skulle integrere ny teknologi i deres egne IT-systemer:

”Online returneringer er en hovedpine for mange europæiske forhandlere og for deres kunder. UPS Returns Manager gør processen meget lettere”, siger Abhijit Saha, der er vice president of marketing i UPS Europa, og fortsætter:

”Det er den perfekte løsning for enhver afsender, især for små og mellemstore virksomheder, der mangler en løsning internt. UPS er den første logistikvirksomhed, der tilbyder at oprette returforsendelser gennem en sporbarhedsside”.

Med det nye online værktøj kan forhandlere, der anvender UPS til deres forsendelser blandt andet forhåndsgodkende returforsendelser for bestemte konti, hurtigt levere returlabels til kunderne og bruge business intelligence og andre indsigter til at finde årsager til returnering.

- EL

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

18.12.2025Dematic

Sponseret

Dematic Integrates a Pallet AS/RS in Latest Expansion for Spanish Workwear Giant Velilla

12.12.2025SCM.dk

Nyt logistisk supercenter åbner i Ringsted

11.12.2025SCM.dk

JYSK åbner nyt distributionscenter i Italien i 2027

08.12.2025SCM.dk

Mobile robotter: Fra faste ruter til intelligent høj fleksibilitet

05.12.2025Körber Supply Chain DK A/S

Sponseret

AMR’er kræver volumen: sådan får du reel ROI på robotterne

04.12.2025Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

04.12.2025SCM.dk

9 AGV’er servicerer på tiende år JYSKs distributionscenter i Danmark

02.12.2025SCM.dk

AI løfter lagerdrift fra automatisering til strategisk styrke

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle