Walmart skifter navn for at understrege omnichannel-profil

Den amerikanske detailgigant Walmart smider butikkerne ud af sit juridiske navn for at symbolisere den shoppingoplevelse, kunderne har nu og vil have i fremtiden. Ikke mindst det digitale er vigtigt.

Walmart i dag er meget mere end de fysiske butikker, selvom de bestemt ikke ligger stille, som årets Black Friday illustrerede. Foto: Walmart.

08.12.2017

SCM.dk

Siden den spæde start for godt 55 år siden er Walmart blevet til en af verdens største virksomheder og en mastodont på detailhandelsmarkedet, ikke alene hjemme i USA, men også på verdensplan. Koncernen tæller i dag 2,3 mio. ansatte i 11.600 butikker og kontorer under 60 forskellige navne i 28 lande kloden rundt.

Læs også: Walmart forudbestiller 15 Tesla Semi-lastbiler

Derudover – og mere og mere væsentligt – er Walmart også en gigant på internettet med millioner af onlinekunder på et væld af forskellige websites og mobile tjenester, ligesom man håndterer massive mængder af afhentningsordrer og leveringer.

For at reflektere den udvikling annoncerede selskabet i denne uge, at man med effekt fra den 1. februar 2018 skifter navn fra Wal-Mart Stores, Inc. til Walmart Inc. Afskeden med ’Stores’ og bindestregen afspejler, hvordan kunderne kender virksomheden og symboliserer fremtidens omnichannel-tilstedeværelse, forklarer President & CEO, Doug McMillon, i et blogindlæg.

Pick up af onlineordre er et af de nyere elementer i Walmarts amerikanske butikker. Foto: Walmart.

”Uanset om [de handler] i vores butikker, på vores websites, med vores apps, ved at bruge deres stemmer eller hvad der måtte komme som det næste, så er der kun ét Walmart i vores kunders bevidsthed. Når de handler med os, forventer de en nem og problemfri oplevelse”, skriver han.

Det nye juridiske navn reflekterer også navnet på selskabets hjemmeside, Walmart.com, der blev søsat i 2000, og som selvsagt er en hjørnesten for den fremtidige udvikling, sammen med de mange tusinde butikker, der også skal ”styrkes i fremtiden”, som det hedder.

”Samtidig udbygger vi også vores eCommerce- og digitale tilbud, og samler dem på en måde, der gør hverdagen lettere for travle familier”, skriver Doug McMillon.

Læs også: Walmart vil sløre grænserne mellem online- og butikshandel

Sammenlagt har Walmart omkring 260 mio. kunder hver uge på tværs af sine fysiske og onlinebaserede platforme, og årets indtægter er indtil videre på 486 mia. dollars (godt 3.000 mia. kr.).

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

15.09.2025SCM.dk

EU udsætter klimamål: Uenigheder spænder ben for 2035- og 2040-mål

12.09.2025SCM.dk

Ramaskrig om producentansvar midlertidigt slukket af Regeringen

11.09.2025SCM.dk

Metalformand fortsætter som formand for Nordic IN

10.09.2025SCM.dk

Arbejdskraft er virksomhedernes vigtigste krav til kommunerne

09.09.2025SCM.dk

Dyrere elmaterialer forhaler tempoet i den grønne omstilling

08.09.2025SCM.dk

Virksomheder misser at udnytte uddannelsesmuligheder trods stor mangel på faglærte

08.09.2025SCM.dk

ESG-mål bliver styringsværktøj i lederaflønning

05.09.2025SCM.dk

Analyse afslører store forskelle i kommunale erhvervsklima

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
Intern audit af et miljø- og kvalitetsledelsessystem

Få redskaber til at planlægge og udføre intern audit af din organisations ledelsessystem indenfor kvalitet og/eller miljø! På kurset får du styrket din forståelse af audit som værktøj til evaluering og forbedring af ledelsessystemet samt trænet din grundlæggende værktøjskasse som auditor.

Dato

16.09.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale P Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Kvalitetskultur

Et effektivt ledelsessystem er kernen i en effektiv virksomhed og driver virksomheden frem mod sine strategiske mål. Det effektive ledelsessystem bør derfor forholde sig til sine interessenters behov og forventninger, risici og muligheder, lovkrav og ikke mindst organisationens værdier og kultur.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
AQAP NATO Kvalitetsstandarder - grundkursus

Er din virksomhed leverandør til Forsvaret eller har I planer om at blive det? Hvis ja, vil du blive mødt af krav om bevis for efterlevelse af kravene i AQAP, som er NATOs standarder for kvalitetsstyring.

Dato

16.09.2025

Sted

Frederik VI´s Hotel, Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Auditorkursus i kvalitetsledelse

Formålet med kurset er at få et grundigt kendskab til de værktøjer og auditprincipper, der skal anvendes af auditorerne, for at virksomheden får det optimale udbytte af virksomhedens kvalitetsledelsessystem efter DS/EN ISO 9001:2015 og den interne audit.

Dato

16.09.2025

Sted

Odense

RELEX Solutions
Messe
RELEX Solutions at NRF

RELEX Solutions is heading to NRF 2025: Retail's Big Show Europe to showcase how our agentic AI transforms retail supply chain planning. Visit us at booth M-087!

Dato

16.09.2025

Sted

NRF 2025, Paris Expo Porte de Versailles