Walmart skifter navn for at understrege omnichannel-profil

Den amerikanske detailgigant Walmart smider butikkerne ud af sit juridiske navn for at symbolisere den shoppingoplevelse, kunderne har nu og vil have i fremtiden. Ikke mindst det digitale er vigtigt.

Walmart i dag er meget mere end de fysiske butikker, selvom de bestemt ikke ligger stille, som årets Black Friday illustrerede. Foto: Walmart.

08.12.2017

SCM.dk

Siden den spæde start for godt 55 år siden er Walmart blevet til en af verdens største virksomheder og en mastodont på detailhandelsmarkedet, ikke alene hjemme i USA, men også på verdensplan. Koncernen tæller i dag 2,3 mio. ansatte i 11.600 butikker og kontorer under 60 forskellige navne i 28 lande kloden rundt.

Læs også: Walmart forudbestiller 15 Tesla Semi-lastbiler

Derudover – og mere og mere væsentligt – er Walmart også en gigant på internettet med millioner af onlinekunder på et væld af forskellige websites og mobile tjenester, ligesom man håndterer massive mængder af afhentningsordrer og leveringer.

For at reflektere den udvikling annoncerede selskabet i denne uge, at man med effekt fra den 1. februar 2018 skifter navn fra Wal-Mart Stores, Inc. til Walmart Inc. Afskeden med ’Stores’ og bindestregen afspejler, hvordan kunderne kender virksomheden og symboliserer fremtidens omnichannel-tilstedeværelse, forklarer President & CEO, Doug McMillon, i et blogindlæg.

Pick up af onlineordre er et af de nyere elementer i Walmarts amerikanske butikker. Foto: Walmart.

”Uanset om [de handler] i vores butikker, på vores websites, med vores apps, ved at bruge deres stemmer eller hvad der måtte komme som det næste, så er der kun ét Walmart i vores kunders bevidsthed. Når de handler med os, forventer de en nem og problemfri oplevelse”, skriver han.

Det nye juridiske navn reflekterer også navnet på selskabets hjemmeside, Walmart.com, der blev søsat i 2000, og som selvsagt er en hjørnesten for den fremtidige udvikling, sammen med de mange tusinde butikker, der også skal ”styrkes i fremtiden”, som det hedder.

”Samtidig udbygger vi også vores eCommerce- og digitale tilbud, og samler dem på en måde, der gør hverdagen lettere for travle familier”, skriver Doug McMillon.

Læs også: Walmart vil sløre grænserne mellem online- og butikshandel

Sammenlagt har Walmart omkring 260 mio. kunder hver uge på tværs af sine fysiske og onlinebaserede platforme, og årets indtægter er indtil videre på 486 mia. dollars (godt 3.000 mia. kr.).

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Hans Schourup A/S

Sponseret

Humanoide robotter – den næste game changer i logistik og produktion

Relateret indhold

19.12.2025SCM.dk

DMI åbner ny vejr-tidsmaskine til brug for grønne forretninger og klimatilpasning

18.12.2025SCM.dk

Dansk model skal samle et grønt europæisk energisystem

16.12.2025SCANLOX ApS

Sponseret

AMR er mere end bare en trend

16.12.2025SCM.dk

Her er Europas bedste supply chain leder 2025

15.12.2025SCM.dk

EU om grøn strøm: Nyt udspil skal sænke elregningen og styrke uafhængigheden

11.12.2025SCM.dk

ESG-rapportering: Omnibussen er nu et skridt tættere på målstregen

10.12.2025SCM.dk

Global handel vokser fortsat trods masser af forstyrrelser

09.12.2025SCM.dk

Få det fulde overblik over forsyningskæden – direkte i din indbakke

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Seneste temaer

Se alle

Events

Se alle