3 gode råd til online B2B-handel

Indenfor fem år vil 80 procent af B2B-handel foregå digitalt, ifølge undersøgelse af rådgivningsvirksomheden Gartner. Styrk din egen virksomhed ved at møde kunderne, hvor de er og forventer at møde leverandører. Forbered dine sælgere og match salgsaktiviteter til kunders indkøbspraksisser.

Hele 44 procent af indkøbere, der er millennials, ønsker en sælger-fri indkøbsoplevelse. Arkivfoto..

19.10.2020

SCM.dk

Mens 33 procent af samtlige indkøbere ønsker en sælger-fri indkøbsoplevelse, gælder dette for hele 44 procent af millennials (generationen født cirka mellem 1980 og 2000, red.). Dette ønske er en drivende kraft bag øget digitalt B2B salg. Det vil sige, at i takt med at ældre indkøbere går på pension og millennials tager deres plads, vil digitale B2B-indkøb få en større og større rolle.

”På grund af dette, må salgsorganisationer være i stand til at sælge til deres kunder, hvorend kunder forventer at møde, interagere og handle med deres leverandører”, siger Christina Gomez, vice præsident for Gartner Sales Practice. ”Sælgere må omfavne de nye redskaber og kanaler, såvel som nye måder at fange kunder på, og dermed matche deres salsaktiviteter til deres kunders indkøbspraksisser og behov for informationsindsamling”.

Gartner peger på tre punkter, som virksomheder skal være opmærksomme på i deres omstilling til en højere grad af digitalt B2B-salg:

  • Digitale redskaber: Sælgere må udvikle de digitale redskaber, som bygger forbindelser til kunder, der replikerer de traditionelle former for salg. De skal være i stand til at bruge adskillige, forskellige og overlappende digitale salgskanaler.
  • Sales enablement: For at hjælpe ens sælgere med at flugte deres strategi med kunders foretrukne kanaler og indkøbsrejser, er en tilpasset sales enablement nødvendigt. Sales enablement handler om at skabe de bedste rammer for dine sælgere. At give sælgeren adgang til al relevant data om sine kunder er et eksempel på sales enablement.
  • Prioritere salgsoplevelsen og coaching: For at holde sælgere engageret og i stand til at præstere, må salgschefer finde den rette balance imellem teknologi og indhold. For at optimere de virtuelle salgspraksisser må salgschefer træne deres sælgere både fælles og individuelt.                

- KCP

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Effektivitet, komfort og lavere omkostninger: Derfor vælger flere den nye Traigo48 fra Toyota

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

20.06.2025SCM.dk

CSCO'er er i fuld gang med at navigere i den perfekte storm

18.06.2025SCM.dk

Danmark har 20 år til at blive klimaneutral

17.06.2025SCM.dk

Klimarådet efterlyser politisk handling på Danmarks globale klimaaftryk

17.06.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Driftssikkerhed i højsædet: CMP satser igen på Terberg

16.06.2025Implement Consulting Group

Sponseret

From Threat to Action: Navigating Cybersecurity

10.06.2025Bredana Axcite A/S

Sponseret

SCM-dagen sætter fokus på optimering af Supply Chain og WMS

09.06.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Vejen til en mere robust og agil supply chain starter med sammenhængende data

09.06.2025Fellowmind Denmark A/S

Sponseret

Fra just-in-time til just-in-case: Robuste forsyningskæder i en ustabil verden

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DNV Business Assurance Denmark
Kursus
CQI and IRCA QMS Lead Auditorkursus baseret på ISO 9001:2015 (English)

5 dages intensivt kursus der giver dig den fornødne viden og færdigheder, så du efter endt træning kan organisere og lede audits af kvalitetsledelsessystemer baseret på ISO 9001:2015. CQI and IRCA Nr.: 17898

Dato

23.06.2025

Sted

Online

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

24.06.2025

Sted

Odense

Dansk Standard
Kursus
ISO 9001 diplomkursus i kvalitetsledelse - 2 dage

På dette to-dages ISO 9001 kursus præsenteres du for indholdet i ISO 9001 standarden. Samtidig lærer du, hvordan de enkelte krav til kvalitetsledelse bør efterleves i praksis. Kurset i ISO 9001 tager dig igennem de forskellige faser ved implementering af et ledelsessystem for kvalitet.

Dato

24.06.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Sal 2 Göteborg Plads 1 2150 Nordhavn

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Microsoft 365 Update

Få overblikket over de vigtigste nyheder i Microsoft 365 og Copilot hver måned.

Dato

25.06.2025

Tid

13:00

Sted

Online

Fellowmind Denmark A/S
Webinar
Microsoft Fabric Update

Unleash the boundless potential of Microsoft Fabric: Your monthly source for cutting-edge news and limitless opportunities.

Dato

25.06.2025

Tid

15:00

Sted

Online

Implement Consulting Group
Webinar
Enhancing production planning in SAP

Unlocking the power of PP/DS for future efficiency

Dato

26.06.2025

Tid

09:30

Sted

Online