60 % højere oppetid, 30 % højere produktivitet og 45 % færre manuelle processer

Mitsubishi Electric US har anvendt en cloud-baseret løsning til big data analytics. Gevinsten er et helt nyt niveau af overblik, så virksomheden kan styre forsyningskæden til at præstere markant bedre på stort set alle parametre.

Alle virksomheder i dag er under pres. For at overleve eller for at forny sig selv. For det meste begge dele. Derfor må virksomheder skabe sig et væsentligt bedre og hyppigere overblik over både interne og eksterne forhold. Som grundlag for at finde den rigtige vej frem og navigere hurtigt og sikkert.

Det er præcis, hvad Mitsubishi Electric’s amerikanske forretning har gjort. Virksomheden har anvendt Oracle cloud big data analytics til at indsamle og analysere meget store mængder data i hele forsyningskæden. Det giver Mitsubishi Electric overblik og sikker styring i forhold til både intern effektivitet, leverandørstyring og ikke mindst kundeservice.

Dataanalyser giver sikker viden
”Vi opererer i et just-in-time miljø, hvor én komponent nemt kan indeholde 15.000 varianter, og hvor nedetid kan koste nogle af vores kunder flere millioner dollars per minut”, fortæller Timothy Lomax, der er Strategic Alliance Manager.
Han fortæller, at mængden af ordrekombinationsmuligheder er næsten ubegrænset, og at virksomheden derfor havde et stort behov for at indsamle og analysere på ekstremt store datamængder, der blandt andet kommer fra interne systemer, fra leverandørnetværket og fra IoT-netværket med masser af sensorer og enheder.
Mitsubishi Electric US integrerede derfor alle sine interne systemer i Oracle Cloud Platform og implementerede Oracles cloud-baserede big data analytics.
”Det har virkelig gjort en verden til forskel for os. Tidligere håbede vi inderligt, at kundeordrer forlod fabrikken som forventet. I dag ved vi det med sikkerhed, og vi kan i dag rådgive vores kunder med rank ryg og videregive sikker viden om, hvornår vi kan levere hvad i hvilke mængder. En anden stor gevinst er markant højere IoT-produktsikkerhed”, fortæller Timothy Lomax.

Cloud er for alle
Og nu tænker du sikkert ”Mitsubishi Electric US omsætter for en million milliard. Vi omsætter kun for en million. Kan det være relevant for os?”. Ja, det kan det. Fordi supply chain big data analytics-værktøjer hos Oracle er en cloud-løsning. Her betaler I groft sagt kun for det, I forbruger, og I skalerer løsningens størrelse op og ned efter behov. Det er en del af det smukke ved cloud, nemlig at det giver adgang til avancerede løsninger for alle virksomheder uanset størrelse eller sektor.

Den digitale forsyningskæde

Oracles cloud-baserede supply chain løsninger understøtter den digitale supply chain eller SCM 4.0 – både nu og i fremtiden. Det omfatter fx standardløsninger til:

• Sporbarhed og blockchain.
• IoT i transport.
• Dokumentation og blockchain.
• Service maintenance og IoT.
• Online overvågning i forsyningskæden med IoT.
• Simulering, digitale tvillinger og big data.
• Mobile dataopsamlinger og brugerinteraktioner.

Denne artikel er del af et tema:

Tema om SCM 4.0 og data i forsyningskæden

Mere fra...

22.06.2020Oracle Danmark A/S

Sponseret

NRK to get faster and better analysis with Oracle Autonomous technologies

04.06.2019Oracle Danmark A/S

Sponseret

SCP: Højere leveringskvalitet, gladere kunder og lavere lager

27.05.2019Oracle Danmark A/S

Sponseret

Oracle Announces New Cloud Development to Break Down “Organizational Silos”

02.05.2019Oracle Danmark A/S

Sponseret

60 % højere oppetid, 30 % højere produktivitet og 45 % færre manuelle processer

11.04.2019Oracle Danmark A/S

Sponseret

Bedre Øl ved hjælp af Blockchain

02.04.2019Oracle Danmark A/S

Sponseret

Forbrugerkrav, internationalisering og e-handel kalder på next generation WMS