Bring vil levere samme dag til 2 millioner danskere

Bring investerer nu i en helt ny fuldautomatiseret lagerløsning uden for København. Når den nye lagerløsning er på plads, vil to millioner danskere kunne modtage grønnere leveringer samme dag, som købet handles online.

Brings første fuldautomatiseret lagerløsning, Shelfless, i Danmark kommer til at ligge i Køge. Foto: Bring.

17.12.2021

SCM.dk

For at imødekomme den stigende vækst inden for e-handlen samt forbrugernes forventninger til hurtigere og grønnere pakkeleveringer, har Bring besluttet at bygge et nyt automatiseret lager med Autostore uden for København.

Brings fuldautomatiske lagerløsning, Shelfless, er allerede tilgængelig i Oslo, den svenske version i det nordlige Stockholm åbner i marts 2022, og i Danmark forventer Bring forventer, at have lageret klar i løbet af første kvartal af 2023.

Det nye lager kommer til at ligge i Køge.

Læs også: Automatiserede lagre styrker Brings e-handelstilbud

”Vi har haft en stor vækst i pakkevolumer det seneste år. På vores nye fuldautomatiske lager vil vi benytte robotteknologi og digitale løsninger. Størstedelen af leveringerne vil ske med CO2-neutrale køretøjer, kun få timer efter at kunden har bestilt deres varer online”, siger siger Per Öhagen, der er koncerndirektør for divisionen E-handel og Logistik hos Bring.

Lageret uden for København bliver det tredje af sin slags, som Bring etablerer i Norden. Brings digitale og fysiske løsninger samt processer er harmoniseret, så kunden møder én og samme løsning, uanset hvilket land de anvender Shelfless i.

Konceptet hvor kunderne kan fokusere på salg

Samtidig ligger der også i konceptet, som navnet Shelfless indikerer, at kunden ikke længere har brug for egne lagre eller hylder. I stedet kan de bruge Brings autostore-løsning.

Netbutikkernes fysiske varelager kommer nemlig til at ligge på Brings lager. Netbutikkernes bestillingssystem integreres med Brings og automatiserede processer tager sig af alt fra opbevaring, til plukning og pakning, levering og eventuel returnering. Det betyder væsentligt kortere leveringstider.

Læs også: Bring og Posten Norge effektiviserer lastbil, tog og container drift med SpaceInvader

”Dette er en vigtig investering for vores ambition om at være førende inden for e-handel i Norden. De kunder, som kommer til at benytte Shelfless, får også adgang til en digital løsning, hvor de nemt kan se hele købsrejsen”, siger Rickard Slettmyr, som ansvarlig for etableringen af Shelfless i Norden.

Den nye digitale kundeportal giver netbutikkerne fuldt overblik og kontrol over deres lager og kundernes ordrer og returneringer – lige fra kunden har handlet online til levering.

- KCP

Descartes

Sponseret

Toldbehandling fra Descartes – øg resiliensen i forsyningskæden

AGR

Sponseret

Er dit ERP nok til lagerstyring? Sådan lukker AGR hullerne i forsyningskæden

Relateret indhold

11.12.2024SCM.dk

2025 kan byde på tættere integration mellem produktionsteknologi og it

09.12.2024SCM.dk

Cybersikkerhedstiltag giver konkurrencefordele

09.12.2024SCM.dk

Det digitale er godt i gang med at revolutionere forsyningskæden

09.12.2024Columbus

Sponseret

Right to Repair - Revenue Streams

08.12.2024Columbus

Sponseret

Right to Repair 2 - Better Customer Relations

07.12.2024Columbus

Sponseret

Right to Repair 1 - Sustainability

06.12.2024Columbus

Sponseret

The Food of the Future

06.12.2024SCM.dk

Indspark: Sådan kan private 5G-netværk skabe værdi for transportvirksomheder

Jobmarked

Se alle

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle