DHL kåret som Danmarks bedste store arbejdsplads

Great Place to Work har kåret transport- og logistikvirksomheden DHL Express & Aviation som nummer et i kategorien Danmarks Bedste Arbejdsplads med mere end 500 medarbejdere. Arbejdsglæde er centralt.

HR-direktør i DHL Express, Pia Baagø Skat-Rørdam, på scenen ved kåringen i Cirkusbygningen. Foto: Great Place to Work.

14.11.2018

SCM.dk

Tirsdag den 13. november blev Danmarks Bedste Arbejdspladser 2018 kåret af Great Place to Work, og i den store kategori, for virksomheder med over 500 ansatte, vandt transport- og logistikvirksomheden DHL Express & Aviation.

Læs også: DHL blandt verdens bedste arbejdspladser

Alt i alt mener 94 procent af de 675 medarbejdere, at DHL alt taget i betragtning er et rigtig godt sted at arbejde. De har vurderet deres arbejdsplads på parametrene fællesskab, stolthed, respekt, troværdighed og retfærdighed.

Det vækker selvsagt glæde i selskabets ledelse.

https://www.linkedin.com/embed/feed/update/urn:li:share:6468211609780187136

”Det lyder måske banalt, men vi vil være et sted, hvor medarbejderne ikke blot indkasserer en hyre, men i stedet glæder sig til at gå på arbejde hver eneste dag med det mål at skabe gode resultater i et meningsfyldt og trygt fællesskab med kolleger og ledelse. Vi arbejder benhårdt med processen, derfor er det en fantastisk anerkendelse, vi nu har fået af Great Place to Work”, siger HR-direktør i DHL Express, Pia Baagø Skat-Rørdam.

Ledelsen hos DHL vil med egne ord ”gerne skabe en familiefølelse hos medarbejderne”. Det indebærer en kultur, hvor der arrangeres konkurrencer og fællesspisning, hvor ledelsen giver kram, når der er brug for det, og hvor der postes ugentlige video-opdateringer om virksomheden på den interne app. Det giver god mening på flere parametre.

Gevinster på flere planer
”Tro ikke, vi er gamle hippier, det her er business. Det er bevist, at når folk er motiverede og engagerede, skaber de også gode relationer til kunderne og leverer kvalitetsservice, som vi er meget afhængige af. Det er en service profit chain. Hvis medarbejderne er glade for at gå på arbejde, smiler de også til kunden i telefonen”, siger Pia Baagø Skat-Rørdam.

Hos Great Place to Work anerkender man netop de mange gevinster ved DHL’s indsats:

”DHL Express og Aviation er et lysende eksempel på en arbejdsplads, hvor arbejdsglæden er helt i top. Generelt kendetegner det virksomhederne på listen, at de ser medarbejderne som den vigtigste ressource. Kun gennem tillid og gensidig respekt kan man skabe motivation og engagement til gavn for både livskvalitet, kunder og i sidste ende virksomhedens resultater”, siger adm. dir. i den danske afdeling, Liselotte Jensen.

Vinderen hos de mellemstore virksomheder blev IT-virksomheden Elbek & Vejrup, mens nummer et blandt Danmarks små arbejdspladser er Absalon Hotel Group.

Læs også: DSV-lager: Medarbejdere slipper for manuelle palleløft

Great Place to Work noterer sig, at det generelt går godt for de virksomheder, der deltager i konkurrencen. Det seneste år har selskaberne på årets liste således skabt 904 nye jobs, svarende til en vækst på 8 procent. På samme tid har de øget omsætningen med gennemsnitligt 9 procent.

-AK

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Prøv næste generation af gaffeltrucks hos Toyota Material Handling i Vejle

Slimstock Nordic

Sponseret

An opinion Making Artificial Intelligence (AI) land in supply chain practice

Relateret indhold

15.09.2025SCM.dk

EU udsætter klimamål: Uenigheder spænder ben for 2035- og 2040-mål

12.09.2025SCM.dk

Ramaskrig om producentansvar midlertidigt slukket af Regeringen

11.09.2025SCM.dk

Metalformand fortsætter som formand for Nordic IN

10.09.2025SCM.dk

Arbejdskraft er virksomhedernes vigtigste krav til kommunerne

09.09.2025SCM.dk

Dyrere elmaterialer forhaler tempoet i den grønne omstilling

08.09.2025SCM.dk

Virksomheder misser at udnytte uddannelsesmuligheder trods stor mangel på faglærte

08.09.2025SCM.dk

ESG-mål bliver styringsværktøj i lederaflønning

05.09.2025SCM.dk

Analyse afslører store forskelle i kommunale erhvervsklima

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dansk Standard
Kursus
ISO/IEC 27002 diplomkursus - træf de rigtige foranstaltninger

På dette kursus får du hjælp til at træffe de rigtige foranstaltninger med ISO 27002, og bliv bedre til at kvalificere og udpege de handlinger, der er nødvendige for din virksomheds informationssikkerhed

Dato

17.09.2025

Sted

Nyborg Strand, Østerøvej 2, 5800 Nyborg

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ligestilling, Diversitet og Ledelsessystemet Introduktion til DS 5001 og ISO 30415

Ligestilling og diversitet er for alvor kommet på virksomhedernes dagsorden og flere studier peger på, at et strategisk fokus på emnet skaber robuste virksomheder, tilfredse medarbejdere og bedre bundlinjer. Med andre ord er der god grund til at have et stærkt fokus på diversitet, men hvordan får man hjulpet udviklingen og virksomhedskulturen i den rigtige retning.

Dato

17.09.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
NIS2 Foundation

Lær hvordan direktivets krav implementeres effektivt med afsæt i ledelsesstandarderne ISO 27001 og ISO 22301

Dato

17.09.2025

Sted

København

Bredana Axcite A/S
Seminar
Velkommen til SCM-dagen 2025

- banebrydende muligheder, innovative teknologier og effektive processer i Microsoft Dynamics 365 Supply Chain Management og Axcite Supply Chain modulerne

Dato

17.09.2025

Tid

09:00

Sted

AI Innovation House i Vejle

Dansk Standard
Webinar
Bliv en del af Dansk Standards SDG-netværk

Vil I være med til at sætte handling bag ordene og gøre en reel forskel med FN’s verdensmål? Så kom og hør, hvordan Dansk Standards SDG-netværk kan give jer den nødvendige indsigt og inspiration til at arbejde strategisk og målrettet med verdensmålene i jeres organisation. I bliver introduceret til en praktisk guide, der gør det lettere at omsætte ambitioner til konkret handling – uanset hvor langt I er i processen.

Dato

17.09.2025

Tid

09:30

Sted

Online på Teams

BITO Storage Systems Nordic A/S
Webinar
BITO inviterer igen til gratis webinar: 'Find den perfekte lagerløsning til din virksomhed'

Vores webinar tilbage i juni var en stor succes! Hvis du gik glip af det, så får du her en ny chance den 17. september.2025.

Dato

17.09.2025

Tid

11:00

Sted

Online via TwentyThree