Er service kun for kunderne?
Mange virksomheder overser de 'interne kunder' i organisationen men får nu øjnene op for værdien i at kunne servicere kolleger til endnu bedre performance - med god hjælp fra de digitale forretningssystemer. Se hvordan Bentax også styrkede intern service.
Proaktiv frem for brandslukkende
Bentax er en af Danmarks store leverandører af kaffe, kaffeudstyr og erhvervs-løsninger til danske caféer, hoteller og restauranter samt store og små virksomheder. Derfor skal deres montører rundt i hele landet og servicere installationerne og i Bentax kundeservice administreres al service og indkøb. Det er et stort arbejde med så mange installationer, der skal serviceres i rette tid og så mange teknikere, der skal koordineres ud fra bla. serviceintervaller og ruteplanlægning.
Med en Field Service løsning der taler sammen med Bentax ERP system og øvrige forretningssystemer, deles data og indsigter til beregning af den bedste service for kunderne. Men også de kørende teknikere nyder godt af den struktur og forudsigelighed der følger med Field Service løsningen.
’Det er vigtigt for os at kunne servicere vores interne kunder – teknikerne – for det er dem, der er ude at møde kunderne hele dagen. Med Field Service er vi nu hele tiden et skridt foran og kan arbejde proaktivt på vores installationer i stedet for at være brandslukkende,’ forklarer Kundeservicechef Tanja Lindberg Frederiksen fra Bentax.
For mange virksomheder kan det skabe stor værdi at stukturere servicekoordinationen i et system, hvor der er tænkt brugervenlighed hele vejen rundt. Når de interne servicemedarbejdere ikke skal bruge unødig tid på registreringer og når kundeservie kan se alle data i realtid, så mindskes både tidsspilde og fejl. Og det bliver tilmeld enkelt for ledelsen kan analysere og optimere perfomance ud fra data - så der ligger et databaseret grundlag for forretningsbeslutningerne.
I 9altitudes er der udviklet en metode ud fra de mange erfaringer med digitalisering af serviceløsninger. Derfor er det nu langt mere enkelt at opstarte et større Field Service projekt, med styrede værktøjer der mindsker medarbejdernes tid med 40% i opstartsfasen.
Vær med på webinar om KICKSTART til Field Service den 24. februar kl. 12.30 og hør mere om, hvordan vi med skabeloner og tjeklister har øget brugervenligheden så det bliver enkelt at komme i gang.