It-løsning frigør tid på landets biblioteker

En materialestyringsløsning fra Lyngsoe Systems har frigjort store medarbejder ressourcer på Aarhus Kommunes Biblioteker. Københavns Kommunes biblioteker har allerede systemet, og flere biblioteker gør klar til implementeringen.

"Det er blandt andet blevet væsentlig nemmere at fremfinde materialer. Tidligere når en bog blev afleveret, og dermed blev tilgængelig for andre brugere, vidste vi ikke, hvor på biblioteket materialet befandt sig", siger siger Britta Bitsch, specialkonsulent ved Aarhus Kommunes Biblioteker. .

28.01.2015

SCM.dk

"Via en liste på smartphonen ved vi nu præcist, hvor materialet er. Det frigiver en masse tid for medarbejderne, og samtidig slipper brugerne for at gå forgæves”, siger Britta Bitsch, specialkonsulent ved Aarhus Kommunes Biblioteker..

Førhen har beholdning af materialer taget op til en tredjedel af medarbejdertiden for personalet på Aarhus Kommunes biblioteker. For at optimere driftsbudgetterne og forbedre servicen over for lånerne begyndte man tilbage i efteråret 2013 at arbejde med en intelligent styring af materialer, som vedrører både lager- og logistikføringen på bibliotekerne.

Læs også: RFID aflæser bagagens destination

Løsningen, der hedder Intelligent Materialestyring (IMS), er udviklet af nordjyske Lyngsoe Systems, som er leverandør af logistikløsninger. Med IMS har Aarhus Kommunes Biblioteker blandt andet fået et bedre overblik over, hvor udlånsmaterialerne befinder sig, hvilket sikrer et bedre materialeflow og en bedre service.

”Det er blandt andet blevet væsentlig nemmere at fremfinde materialer. Tidligere når en bog blev afleveret, og dermed blev tilgængelig for andre brugere, vidste vi ikke, hvor på biblioteket materialet befandt sig. Via en liste på smartphonen ved vi nu præcist, hvor materialet er. Det frigiver en masse tid for medarbejderne, og samtidig slipper brugerne for at gå forgæves”, siger Britta Bitsch, specialkonsulent ved Aarhus Kommunes Biblioteker.

Aarhus Kommunes Biblioteker har siden indførelsen af systemet opnået en besparelse af tid i forhold til materialehåndtering på 15,7 procent. Systemet, der også er indført på Københavns Biblioteker, omfatter også løsningen flydende materialebestand, hvilket har givet større fornyelse i materialerne på de forskellige biblioteker og en hurtigere ekspeditionstid i forbindelse med reservationer.

Læs også: Lyngsoe Systems får kæmpeordre hos Saudi Post

Aalborg Biblioteker er netop nu gået i gang med at forberede sig på lignende arbejdsgange og vil implementere systemet i løbet af sommeren.

Lyngsoes materialestyringsløsning kan også anvendes i andre brancher. 

-SSM

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Bæredygtig materialehåndtering i logistikterminalen

Teknologisk Institut Innovation og Digital Transformation

Sponseret

Vækst kræver robusthed

Relateret indhold

22.07.2024SCM.dk

Logistikgiganter vil hæve temperaturen på køletransport

22.07.2024SCM.dk

Reachstacker løfter 180 ton for Blue Water Shipping

05.07.2024SCM.dk

Ny supercomputer skal hjælpe Danmark med klima- og sundhedsudfordringer

04.07.2024SCM.dk

Nye 3D-printede rør mindsker energitab i kølesystemer

03.07.2024TrueCommerce

Sponseret

Digitaliser din supply chain

02.07.2024TrueCommerce

Sponseret

En introduktion til elektronisk fakturering

02.07.2024Norris Print-Tech A/S

Sponseret

ZEBRA HC20 OG HC50 håndterminaler til pharma/healthcare

02.07.2024SCM.dk

Få styr på it-sikkerheden og undgå cyberangreb

Jobmarked

Se alle

Tasklet Factory

Softwareudvikler til Tasklet

Vi søger lige nu en dygtig kollega til vores #TeamCode til at bidrage med at udvikle vores mobilapp, der effektiviserer lagre verden over.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

14.08.2024

Apport Systems A/S

Sales And Administration Coordinator

Her hos Apport Systems A/S er vi på udkig efter en ny medarbejder, der skal være med til at få dagligdagen på vores kontor i Risskov til at glide let. Er du en haj til administrative opgaver inden for bogholderi, salg og kontor? Perfekt, så læs med her.

Område

Midtjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Technical Documentation Engineer / Technical Writer

Kan du formulere og forenkle tekniske instruktioner og skabe gode brugeroplevelser i interaktionen mellem menneske og maskine? Og motiveres du af en varieret hverdag som en del af et stærkt team og muligheden for at arbejde med komplekse og højteknologiske løsninger? Så er det dig vi leder efter!

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Service Specialist

Har du en dybdegående teknisk viden og en passion for fejlfinding, og drømmer du om at udforske verden? Vi leder efter en dygtig Service Specialist med en solid baggrund og kendskab til både mekanik, elektronik, samt PLC.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Category Manager - med primært fokus på projektindkøb

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Vi er en virksomhed i udvikling og søger derfor en erfaren Category Manager til at styrke vores indkøbsteam. Vores dedikation til innovation har gjort os til en førende aktør i branchen. Som Category Manager hos Körber bliver du en del af et passioneret og resultatorienteret team, hvor din erfaring vil spille en central rolle i at udvikle vores indkøbsstrategi og forbedre vores leverandørnetværk.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Körber Supply Chain DK A/S

Project Engineer - Controls

Hos Körber Supply Chain lægger vi stor vægt på godt kollegaskab og stærk holdånd i en travl hverdag: Vi ved ganske enkelt, at det er nøglen til vores succes! Som vores nye Project Engineer - Controls bliver det derfor også en central del af din hverdag, som del af et passioneret og internationalt team der hver dag arbejder for at bringe automation og PLC til nye højder.

Område

Nordjylland

Ansøgningsfrist

Snarest muligt

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Netværkssikkerhed

Vil du opkvalificere dine færdigheder inden for netværkskommunikation? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplommodul, og få kompetencer til at sikre virksomhedens netværk mod angreb.

Dato

26.08.2024

Tid

13:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Udviklingsmetoder og udviklingsprocesser

Vil du styrke dine kompetencer inden for systematiske metoder til analyse, design og implementering af objektorienterede systemer? Så er dette kursus, som også er et diplommodul, interessant for dig.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Projektledelse – metoder og værktøjer - aften

Vil du være projektleder – eller ønsker du at opkvalificere dine projektlederkompetencer? Så tilmeld dig dette kursus, som også er et diplom modul, og styrk dine evner til at planlægge, styre og følge op på projekter.

Dato

26.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

Bredana Axcite A/S
Webinar
Sådan får I (bedre) styr på jeres varer i transit

Landed Cost modulet i Dynamics 365 giver jer en stribe fordele

Dato

27.08.2024

Tid

10:00

Sted

Live webinar fra Bredana Axcite, Aarhus

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Fra specialist til leder

Vil du have mere viden om de krav, der stilles til ledere i erhvervslivet? Og vil du udvikle dine ledelseskompetencer? Så tag dette kursus, som også er et diplommodul modul, og få sat fokus på dit potentiale i overgangen fra rollen som specialist til rollen som leder.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup

DTU Learn for Life
Efteruddannelse
Det personlige lederskab og forandring - aften

Udvid og styrk dine personlige ledelseskompetencer og få udviklet dine samarbejdsevner og evner til at vække tillid hos medarbejdere.

Dato

27.08.2024

Tid

17:00

Sted

Lautrupvang 15. 2750 Ballerup