Kvalitet er specialtransportørs nøgle til succes

Efter corona er specialviden, høj performance og leveringssikkerhed blevet essentielle konkurrencecparametre for transportører, hvilket er nøglen til Dantras voksende succes, vurderer specialtanktransportørernes adm. direktør, Kenneth Jensen.

Senest har Dantra derfor indkøbt 30 nye specialopbyggede tanke af mærket Parcisa og 20 nye lastbiler af mærkerne Scania og Volvo til vognparken, så den samlede kapacitet nu er på 180 specialopbyggede tanke og 130 lastbiler. Foto: Dantra Group.

29.10.2021

SCM.dk

I 2020 rundede tanktransportøren Dantra Group et skarpt hjørne og kunne fejre 100-års jubilæum vækst. Specialtanktransportøren har fortsat fremgangen, og et år efter jubilæet er materielflåden udvidet betydeligt og ordrebogen vokset med 10 procent. 

Udover en lind strøm af flere og større ordrer fra Dantras faste kundeportefølje, har nye kunder også fået øjnene op for den Hjøllund-baserede virksomheds mangeårige erfaring med specialtanktransporter.   

Læs også: Jysk tanktransport fylder 100 år

”I årene efter finanskrisen var efterspørgslen i transportbranchen ofte præget af, hvem der kunne levere den laveste pris. Efter COVID-19 er der derimod kommet meget mere fokus på kvalitet gennem specialviden, høj performance og leveringssikkerhed”, udtaler Kenneth Jensen, administrerende direktør hos Dantra, og uddyber: 

”Vi ønsker at være den professionelle og sikre logistikpartner, som kunden altid kan regne med, og væksten i omsætningen viser, at vores indsats for at sikre høj kvalitet og service belønner sig, hvilket vi selvfølgelig er meget tilfredse med”.

Vognparken vokser 

I takt med at efterspørgslen på specialtransporter med tekniske og kemiske produkter er steget, er der tilsvarende opstået et større behov for nyt materiel.  

Senest har Dantra derfor indkøbt 30 nye specialopbyggede tanke af mærket Parcisa og 20 nye lastbiler af mærkerne Scania og Volvo til vognparken, så den samlede kapacitet nu er på 180 specialopbyggede tanke og 130 lastbiler.  

Læs også: Investering i teknologi giver forspring inden for specialtransport

”Med det nye materiel på plads kan vi nu og i fremtiden løfte vores leveringssikkerhed og performance op på et endnu højere niveau, som er så vigtig for vores kunder i disse tider, samt tilbyde vores chauffører nogle af de bedste og mest komfortable og miljøbevidste lastbiler på markedet”, siger Kenneth Jensen.    

Ansætter og efteruddanner 

I øjeblikket arbejder omkring 250 ansatte fordelt på hovedkvarteret i Hjøllund og virksomhedens andre afdelinger i Køge og Padborg, samt i Sverige og Litauen. Der er dog brug for flere dygtige medarbejdere til at udføre de mange nye opgaver, som fortsat tikker ind, og man er derfor hele tiden i gang med rekruttering af administrativt personale, fagfolk og chauffører, som udover nyansættelser også involverer efteruddannelse og videreudvikling af personalet gennem et styrket Masterdriver og elevprogram.  

”Samtidig er de eksisterende chaufførfaciliteter blevet up-graded og forbedret, ligesom vi har stor fokus på at skabe stor komfort i lastbilerne. Det handler overordnet set om kvalitet for alle”, siger Kenneth Jensen og fortsætter:

”Dantra er en familievirksomhed, og vi er altid fokuseret på at skabe de bedste resultater ud fra de bedste rammer for alle i hele processen. Ikke kun over for vores kunder, men i høj grad også overfor vores medarbejdere. Vi er en attraktiv arbejdsplads og har succes, fordi Dantra-familien står bag alle, og vi har det godt og sjovt med hinanden”.

- KCP

amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

Consafe Logistics

Sponseret

Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

04.11.2025SCM.dk

SCM Agendaen #24: Robusthed i forsyningskæderne via AI-drevet software

04.11.2025SCM.dk

Hvordan håndterer du risikostyring og compliance i forsyningskæden?

03.11.2025SCM.dk

De rigestes livsstil forværrer klimakrisen

31.10.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

Du kan ikke styre det, du ikke kan se: Håndtering af miljømæssige risici i globale forsyningskæder

31.10.2025amfori a.i.s.b.l.

Sponseret

ESG i forsyningskæden: Sådan gentænker du risikostyring i en verden i forandring

30.10.2025SCM.dk

22 virksomheder omdanner data til forretningsressourcer

30.10.2025SCM.dk

Rekordmange ejerledere overvejer at sælge

27.10.2025Bureau Veritas

Sponseret

Ekstern sikkerhedsrådgivning hos Blue Water Shipping

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Dematic
Messe
Logistik & Transport

Logistik & Transport is the Nordic region’s leading trade fair and conference for logistics and transport solutions, held annually at Svenska Mässan in Gothenburg. The event is the key meeting place for the entire logistics and transport industry. It brings together stakeholders from all parts of the sector to network, exchange experiences, and create new business opportunities.

Dato

04.11.2025

Tid

09:00

Sted

Gothenburg

Dansk Standard
Kursus
Sådan integrerer du et energi- og miljøledelsessystem, ISO 50001 og ISO 14001

Ledelsesstandarderne for miljøledelse ISO 14001 og energiledelse ISO 50001 har begge til hensigt at understøtte organisationer i at opnå løbende forbedringer af deres miljø- og energiforhold. På kurset bliver du introduceret til standardernes krav og får indsigt i, hvordan de to standarder kan integreres i et samlet ledelsessystem.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, 12 etage, Lokale 0, Göteborg Plads 1, 2150 Nordhavn

Dansk Standard
Kursus
Diplomkursus i Energiledelse - ISO 50001

Med ISO 50001 bliver du klar til at efterleve det nye Energy Efficiency Directive, der i 2024 vil gøre det lovpligtigt for flere virksomheder end hidtil at implementere et certificeret energiledelsessystem eller gennemføre et energisyn.

Dato

05.11.2025

Sted

Dansk Standard, Nordhavn

Bureau Veritas
Kursus
Intro til NIS2

- Hvad er det, hvad betyder det, og hvordan kommer vi i gang?

Dato

05.11.2025

Tid

08:00

Sted

Fredericia

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Afvigelseshåndtering og årsagsanalyse

I forbindelse med lukning af afvigelser og andre interne udfordringer er det meget vigtigt at få lavet en ordentlig årsagsanalyse. Årsagsanalysen laves for at identificere de grundlæggende eller underliggende årsager, få dem rettet og dermed forhindre gentagelser. Det sker jo af og til, at vi løser det samme problem igen og igen.

Dato

06.11.2025

Sted

Odense

Implement Consulting Group
Webinar
Unlock revenue growth in manufacturing’s after-sales business

The value of market data in transforming after-sales strategies

Dato

06.11.2025

Tid

08:00

Sted

Online