Logistikaktør tilbyder stadig bedste arbejdsoplevelse

DHL Express, verdens førende internationale ekspresleverandør, er igen blevet udnævnt til den bedste arbejdsplads i Europa ifølge Great Place to Work og Fortune 100 Best Companies to Work For in Europe 2024™ listen.

DHL Express er kendt for kulturen som konstant sætter mennesket i centrum, og udvikler løbende sine 45.000 medarbejdere i Europa. Dette gøres blandt andet gennem deres certificerede træningsprogram. Foto: DHL

17.10.2024

SCM.dk

Det er en anerkendelse af DHL Express’ fortsatte fokus og engagement i at sikre, at deres medarbejdere har den bedst mulige arbejdsoplevelse.

“Jeg er virkelig stolt over, at vi har opretholdt vores status som den bedste arbejdsplads i Europa. Denne pris er virkelig et symbol for det, vi lever og ånder for hver eneste dag i vores organisation – at sætte vores medarbejdere først. Vi lytter, vi deler, vi opbygger tillid, og vi handler for at blive lidt bedre hver eneste dag, både for vores medarbejdere og for vores kunder. Denne pris repræsenterer vores medarbejderes stemme, og vi vil fortsætte med at fokusere vores indsats på at være en virkelig god arbejdsplads for hvert eneste medlem af vores team i hele Europa”, siger Mike Parra, administrerende direktør for DHL Express Europa.

DHL Express er kendt for kulturen som konstant sætter mennesket i centrum, og udvikler løbende sine 45.000 medarbejdere i Europa. Dette gøres blandt andet gennem deres certificerede træningsprogram, som sikrer, at den enkelte medarbejder gennemgår en rejse for at blive en certificeret international specialist, en teambuilding tur/fodbold arrangement, der samler 4000 medarbejdere fra hele Europa, samt deres tilgang til mangfoldighed, lighed, inklusion og tilhørsforhold – som sikrer, at hver medarbejder føler sig set og hørt.

“Folk er virkelig i centrum i alt, hvad vi gør hos DHL Express; de er den første søjle i vores forretningsstrategi. Vores medarbejdere er utroligt forskellige, herunder både de daglige roller og ansvar, der eksisterer inden for vores organisation, og vi fokuserer på at anerkende og imødekomme det. Jeg er glad for, at vi har opretholdt førstepladsen i endnu et år, da det vidner om, at vi er en god arbejdsgiver for vores medarbejdere,” siger Alastair McCambridge, SVP HR, DHL Express Europa.

Læs også: Levering til dørtrin er dyr, tidskrævende og miljøbelastende

Listen over de 100 Bedste Arbejdspladser er den eneste anerkendelse, der fokuserer på, hvordan medarbejdere har det på deres arbejdsplads. Great Place To Work vurderer fortrolig feedback fra medarbejdere og sammenligner det med HR-data fra deltagende virksomheder. Kun virksomheder med konsekvent høje svar på undersøgelsen som omfatter 60 udsagn, der udgør Trust Index™ Survey, hædres med en placering på listen.

"Tillykke til DHL Express som beholder titlen som #1 for fjerde år i træk på Fortune 100 Best Companies to Work For in Europe. Dette er en utrolig flot præstation og et vidnesbyrd om det utrættelige engagement i at gøre det rette for deres medarbejdere," siger Michael C. Bush, administrerende direktør for Great Place to Work.

Kilde: DHL

/ PiB

Toyota Material Handling A/S

Sponseret

Når gaffeltrucken koster mere end den giver

Consafe Logistics

Sponseret

[Webinar] Smarter warehouse automation – lessons from a global retailer

Relateret indhold

20.11.2025SCM.dk

Rapport: Løs el-ledning på containerskib rev bro ned

19.11.2025SCM.dk

DHL løfter effektiviteten med AI-agenter

19.11.2025SCM.dk

Bring opruster for at håndtere rekordmængder af julepakker

18.11.2025SCM.dk

DHL investerer millarder i Indien frem mod 2030

18.11.2025N.C. Nielsen A/S

Sponseret

Helt elektrisk, 100% Terberg, RT253EV redefinerer RoRo-transport

17.11.2025SCM.dk

Suez-kanalen melder om stigende aktivitet

12.11.2025SCM.dk

Nu begynder der igen at ske noget i Suezkanalen

07.11.2025SCM.dk

Polen investerer 16 milliarder i ny kæmpestor containerterminal

Hold dig opdateret med SCM.dk

Tilmeld dig nyhedsbrevet og følg med i alt som rører sig indenfor ledelse af forsyningskæden, Nyhedsbrevet kommer kun to gange pr. uge.

Se flere temaer

Events

Se alle
Bureau Veritas
Kursus
OHSMS ISO 45001:2018 Lead auditor arbejdsmiljø (CQI IRCA-certificeret)

Ved succesfuld gennemførelse af vores CQI and IRCA-certificeret OHSMS ISO 45001:2018 Lead Auditor Arbejdsmiljøkursus vil du være i stand til at planlægge, gennemføre og afrapportere effektive 1., 2. og 3. parts audits af arbejdsmiljøledelsessystemer i henhold til ISO 45001:2018 og i overensstemmelse med ISO 19011 og ISO 17021 standarderne.

Dato

17.11.2025

Tid

08:30

Sted

Vejle

Bureau Veritas
Kursus
IATF 16949 Specialist

Med en kombination af teori, øvelser og praktiske eksempler giver IATF 16949 Specialist kurset dig en dybdegående forståelse for kravene i IATF 16949:2016 standarden inklusiv kravene i ISO 9001 standarden. Hovedfokus er dog på tillægskravene i IATF 16949 standarden.

Dato

24.11.2025

Sted

Vejle

Slimstock Nordic
Konference
Supply Chain Club den 24. november 2025 på Knudhule Badehotel i Ry. - Fuldt Booket

Fuldt booket. Kom og vær med til en dag fyldt med inspiration, faglig indsigt og aktuelle emner inden for supply chain management.

Dato

24.11.2025

Tid

09:00

Sted

Knudhule Badehotel, Ry – Randersvej 88, 8680 Ry

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Energiledelse efter ISO 50001:2018

Kurset Energiledelse efter ISO 50001:2018 er det rigtige sted at starte din kompetenceudvikling, hvis du er ny på energiledelsesområdet eller har brug for at få opdateret din grundlæggende viden om ISO 50001 standarden.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

DNV Business Assurance Denmark
Kursus
Ledelsens evaluering

Er din virksomhed certificeret, stilles der krav om, at I løbende gennemfører Ledelsens evaluering. Men hvordan gøres det mest effektivt og hvad kan vi lære af de virksomheder, der lykkes bedst med at gennemføre Ledelsens evaluering.

Dato

25.11.2025

Sted

Odense

Bureau Veritas
Kursus
Root Cause Analysis (RCA)

Årsagsanalyse bruges til at forbedre produktkvalitet, minimere sikkerhedsrisici og opfylde regulative krav. Det hjælper virksomheder til at identificere de underliggende årsager til afvigelser, så de kan implementere nødvendige ændringer for at forhindre gentagelse. Dette kan omfatte alt fra kvalitetsproblemer i et produkt til fødevaresikkerhedsproblemer som kemiske-, mikrobiologiske- og fremmedlegemerisici. Desuden anvendes årsagsanalyser ofte til dokumentationen af løsninger på eventuelle problemer eller hændelser, som er nødvendige ifølge regler, regulativer og ledelsesstandarder. Her er forståelsen for forskellen mellem korrigerende – og forebyggende handlinger nøglestenen.

Dato

25.11.2025

Tid

08:30

Sted

Kgs Lyngby